Horse Power Ignition [HPI]

Jasper V said:
Dan ben ik wel benieuwd naar je ervaringen.
Ik ken alleen nog maar mensen die de versie met pick-up hebben, maar die blijven problemen houden met die pick-up.
De pick-up versie is iets nauwkeuriger, maar niet echt super betrouwbaar.

We gebruiken deze versie in de minibike-race. Werkt perfect......
Nog nooit een probleem mee gehad.
 
BartR. said:
Zou je mij kunnen vertellen wat zo'n pick-up precies inhoud? En waarom dat nauwkeuriger werkt?
Hpi heeft ook een versie waarbij er een extra pick-up bij op de stator zit geschroefd. Hier hoort dus ook een cdi bij waar een extra aansluiting op zit voor die pick-up.
Het werkt nauwkeuriger omdat de pick-up exact de referentie positie van de rotor weergeeft. Als je alleen uit gaat van de sinusoïde die de rotor opwekt, zal de referentiepositie van de rotor heel licht variëren. De meeste binnenrotors maken gebruik van het laatste principe.
 
Marcelinho said:
nee ik bedoel zo: je zet er een binnenrotor op, moet je dan nog met koeling rijden of is dat niet meer nodig?

je bedoelt je waterpomphuis? nee die heb je niet meer nodig, maar koeling wel, je kan het erop laten, hoeft niet, je kan ook een waterpompje kopen

edit: sorry ik dat dat je lc bedoelde
 
Plastieke koelvin is dus wel heeel goed te doen (ook op rotor). Heb er ervaring genoeg mee. En als je alleen 1* sprint en hem dan stillegt is koeling op ac niet echt nodig maar anders wel.
 
Back
Top