Horse Power Ignition [HPI]

Het is de laatste.
Wat er 'veranderd' is, is dat ze er een extra curve in het cdi-kastje hebben gestopt.

De digitale is een eeprom die je vanuit de pc kunt programmeren. (kost iets van 500 euro)
 
Het is namelijk vreemd dat de 1 zegt: Handleiding 2004 aanhouden en HPI zelf de handleiding van de Digitale 2005 , maar dies toch echt anders lijkt mij :)
 
Tom van HPI said:
tommi
het is denk ik een 2004 model met een zwart kastjeer kan in begin van het jaar nog 2003 op staan !
maar de cdi units zijn nog altijd identiek buiten de 2 curve 2005 types
dus geen probleem

je had helemaal gelijk Tom. het is gewoon een 2004 model...het was even moeite het goede punt te vinden maar hij werkt, en goed ook;)
thnx nog!
 
RemcoV said:
Het is namelijk vreemd dat de 1 zegt: Handleiding 2004 aanhouden en HPI zelf de handleiding van de Digitale 2005 , maar dies toch echt anders lijkt mij :)
Die van de '2005' is een programeerbare!! die jij hebt is vast geen programmeerbare, anders ben je een van de weinige. Jij hebt gewoon een 2004 met een cdi die 2 curven bevat.. meer is het niet

Dus gewoon diegene van de '2004' model aanhouden
 
Lees nou wat Tom zegt:
het is denk ik een 2004 model met een zwart kastjeer kan in begin van het jaar nog 2003 op staan !
maar de cdi units zijn nog altijd identiek buiten de 2 curve 2005 types
dus geen probleem


de 2005 is niet programmeerbaar...
 
Aerox-Evo70 said:
Lees nou wat Tom zegt:

de 2005 is niet programmeerbaar...

de normale niet nee.. maar het betrof hier de handleiding waar 2005 bij staat,(zoals ik het quote) en dat is de programmeerbare versie en niet de dubbele curve.. :rolleyes:

grtz
 
Dus de ,,2005'' versie heeft gewoon een cdi met 2005 erop , en veel meer streepjes @ stator , voorderest hetzelfde? als de 04 :)

Dan houd ik de handleiding 2004 aan , danke :*
 
Naar mijn weten werd dat gedaan met de oude typen van voor de 2004. Hier kon het ontstekingstijdstip wel eens wisselen en werd deze dan gecontroleerd

Van de nieuwe typen weet ik het niet zo. Misschien doen ze het vanwege exemplarische verschillen?
 
ik heb in iedergeval twee 2005 modellen, waarvan 1 met 2 curves en de ander gewoon met 1 curve. die met dubbele curve is al gecontroleerd op 1 curve (de ander gebruik dus helemaal niet) en de andere ligt nu bij twins voor controle..

Maar ik denk dat alleen Tom antwoord op mn vraag kan geven aangezien het zijn spulletjes zijn:)
 
Fonz NRG said:
ik heb in iedergeval twee 2005 modellen, waarvan 1 met 2 curves en de ander gewoon met 1 curve. die met dubbele curve is al gecontroleerd op 1 curve (de ander gebruik dus helemaal niet) en de andere ligt nu bij twins voor controle..

Maar ik denk dat alleen Tom antwoord op mn vraag kan geven aangezien het zijn spulletjes zijn:)
Dan vraag je het Twins toch? Ik neem aan dat zij weten wat ze aan het doen zijn....
 
Fonz, in principe is het nuttige elke ontsteking op het ontstekingstijdstip te controleren, omdat ze eigenlijk bijna altijd wel iets afwijken.
 
Ik heb ook een Programmeerbare ontsteking van HPI type 2006 aangeschaft, alleen krijg ik hem niet goed afgesteld. Ik heb de curve's op de ontsteking nog niet veranderd. Welke handleiding moet ik aanhouden?
Ik heb hem eerst afgesteld zoals op de digitale HPI 2005 stond. Hiermee liep hij wel, maar echt heel beroerd, en viel na +- 3sec. weer uit. Had ook behoorlijke terugslag.

Daarna geprobeerd om de ontsteking af te stellen zoals dat bij een Gewone HPI gaat. Maar nu slaat hij helemaal niet meer aan.

Welke handleiding moet ik aanhouden en/of is er een HPI programmeerbaar 2006 handleiding?

Mvg, Bart

EDIT: Kreeg net een HPI digitaal 2006 handleiding toegestuurd. Deze is weer compleet anders dan de andere die ik had. Die ga ik straks proberen en kijken of het dan wel goed staat.
 
BartR. said:
Ik heb ook een Programmeerbare ontsteking van HPI type 2006 aangeschaft, alleen krijg ik hem niet goed afgesteld. Ik heb de curve's op de ontsteking nog niet veranderd. Welke handleiding moet ik aanhouden?
Ik heb hem eerst afgesteld zoals op de digitale HPI 2005 stond. Hiermee liep hij wel, maar echt heel beroerd, en viel na +- 3sec. weer uit. Had ook behoorlijke terugslag.

Daarna geprobeerd om de ontsteking af te stellen zoals dat bij een Gewone HPI gaat. Maar nu slaat hij helemaal niet meer aan.

Welke handleiding moet ik aanhouden en/of is er een HPI programmeerbaar 2006 handleiding?

Mvg, Bart

EDIT: Kreeg net een HPI digitaal 2006 handleiding toegestuurd. Deze is weer compleet anders dan de andere die ik had. Die ga ik straks proberen en kijken of het dan wel goed staat.

http://www.hpi.be/2006_068_dig_ned.pdf deze gevolgd? lijkt mij de goede
 
BartR. said:
Ik heb ook een Programmeerbare ontsteking van HPI type 2006 aangeschaft, alleen krijg ik hem niet goed afgesteld. Ik heb de curve's op de ontsteking nog niet veranderd. Welke handleiding moet ik aanhouden?
Ik heb hem eerst afgesteld zoals op de digitale HPI 2005 stond. Hiermee liep hij wel, maar echt heel beroerd, en viel na +- 3sec. weer uit. Had ook behoorlijke terugslag.

Daarna geprobeerd om de ontsteking af te stellen zoals dat bij een Gewone HPI gaat. Maar nu slaat hij helemaal niet meer aan.

Welke handleiding moet ik aanhouden en/of is er een HPI programmeerbaar 2006 handleiding?

Mvg, Bart

EDIT: Kreeg net een HPI digitaal 2006 handleiding toegestuurd. Deze is weer compleet anders dan de andere die ik had. Die ga ik straks proberen en kijken of het dan wel goed staat.
Welk type heb je, met of zonder pick-up?
 
Dan ben ik wel benieuwd naar je ervaringen.
Ik ken alleen nog maar mensen die de versie met pick-up hebben, maar die blijven problemen houden met die pick-up.
De pick-up versie is iets nauwkeuriger, maar niet echt super betrouwbaar.
 
Back
Top