Nee.Ik denk zelf dat het aan de carb ligt want daar was het hele probleem bij begonnen
dat is het sws niet als hij al 4/5 socenden een x gelopen heeft ik zou zelf gewoon even de carb schnoonmaken en heeft ie wel compressie of niet want anders is het zeker je zuigerveren ofz. maar als die stottert is carb echt logischKijk eens je bougie na, of deze niet veel te rijk/arm heeft gelopen. Of vet geslagen is
Hoe bedoel je?Als je toch niet luistert heeft het ook niet veel zin om een topic te openen.
Compressie test, setje op internet rond de 14 euro en geeft een eerste indruk (meten is weten).
Ik luister zeker wel naar alle tips die ik krijg toegestuurd alleen bougie en bougiedop zijn de eerste dingen die ik heb nagekekenAls je toch niet luistert heeft het ook niet veel zin om een topic te openen.
Ahh ja ik weet het ik vond het al idioot dat er 6 maanden zonder mee is gereden maar hij is altijd onderhouden en de verkoper vond hem “beter” zonder luchtfilter. Zogenaamd meer vermogen door betere airflow maar geloofde er niks van dus vandaar dat ik al een std luchtfilter had gekochtNee.
Denk zelf dat je cilinder of zuiger(veren) naar de knoppen zijn
Er is ook een reden waarom er een filter op je carburateur zit...
Is goed zal ik doen, Ik post vanavond een update als de carb er weer terug opzitDe boel lekker schoonmaken, testen of het dan werkt en zo niet, niet verder zoeken en compressie test doen. Mocht je klussen leuk vinden, dan gewoon direct de cilinder er af halen ter controle.
Ja dat was ik ook van plan alleen was de scooter 3/4 van mijn salaris… dus niet zo heel slim. Ik ga de pakkingen lagers etc over 2/3 weken doen. Zit er verschil in merken voor lagers etc? wat raad je me aan?Mijn advies is : als je een "vreemde "Scooter aankoopt, maak dat ding gelijk fris,,, Nieuwe lagers/ keerringen / Pakkingen ,spruitstuk , dat scheelt een boel gezoek en hoofdpijn
Ik heb alleen een beetje verstand met vario en koppeling. Carb een beetje maar voor de rest echt nul vind het wel interessantmooi dat jij dat doet ben het ook met je eens maar niet iedereen heeft er genoeg geld/verstand of tijd voor
Ja ik neem gewoon de tips aan en ik kijk gewoon voorzichtig. Ik hoop dat die start als de carb terug is want toen die stotterde kwam er ook een raar geluid uit de carb ( logisch als de carb stotterd) dus denk wel dat het aan de carb ligt. Tenminste hoop het…ga Dan maar eerst even inlezen voordat je misschien je blokje vertyfed ofzo, misschien kan je een bijbaan vinden bij een locale scooterzaak ofzo heb ik ook gedaan heel veel geleerd
Begrijp ik , maar de narigheid van vorige eigenaar woord je ook niet vrolijk van .mooi dat jij dat doet ben het ook met je eens maar niet iedereen heeft er genoeg geld/verstand of tijd voor