This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hopeloos

blauweplaatfanaat

New Member
Hallo,
Ik heb 2 dagen geleden een zip 70cc 2t uit 2005 aangeschaft alleen is de zip na de eerste dag ermee gestopt. tijdens het rijden (2 mensen op de zip) begon de carburateur ( polini 21mm cp) ineens te stotteren en ging die niet harder dan 40/45 terwijl die eerst dik hard naar de 110 trok. In ieder geval na het stotteren draaide ik hem uit en probeerde ik hem opnieuw te starten wat niet lukte. en nu al 1 dag verder en blijven kicken maar hij geeft niets. 1 keer gaf die wel iets en hij bleef aan voor 4/5 sec terwijl ik gas gaf daarna viel die uit.
Post automatically merged:

heeft iemand een idee wat ik kan doen ? Hij rijd trouwens op open carb want hij is testbank afgesteld maar er is geen regen/ modder in de carb gekomen
Post automatically merged:

Ik denk zelf dat het aan de carb ligt want daar was het hele probleem bij begonnen
 
Last edited:
Kijk eens je bougie na, of deze niet veel te rijk/arm heeft gelopen. Of vet geslagen is
dat is het sws niet als hij al 4/5 socenden een x gelopen heeft ik zou zelf gewoon even de carb schnoonmaken en heeft ie wel compressie of niet want anders is het zeker je zuigerveren ofz. maar als die stottert is carb echt logisch
 
Bougie is gewoon goed, ik dacht zelf eerst ook dat er iets mis mee was of dat ie niet vonkte maar hij vonkt wel en hij wil wel starten dat hoor je ook alleen ik denk wel dat het de carb is ja. Alleen gek dat hij eerst perfect reed en uit het niet begon hij met stotteren.
Post automatically merged:

Ik maak vanavond heel de carb schoon en haal ik hem uit elkaar en zet hem er terug op
 
zet ook gewoon luhtfilter of iets, open filter heeft niet echt veel prestatie voordelen tov power filter wat ik sws ook niet zou aanraden maar is wel iets beter
 
Ja ik heb een standaard luchtfilter gekocht om erop te zetten want de powerfilter die ik heb paste niet. Ja dat open carb gedoe vond ik ookal onzin maar heb hem zo gekocht en de verkoper zei dat die op testbank was afgesteld en vandaar dus de open carb.
Post automatically merged:

zit er begrenzing in de std luchtfilter voor 50cc 2t zip?
 
Ahh oke als het schoonmaken van de carb niet helpt zal ik dat proberen. bedankt voor de tip
Compressie test, setje op internet rond de 14 euro en geeft een eerste indruk (meten is weten).
Post automatically merged:

Als je toch niet luistert heeft het ook niet veel zin om een topic te openen.
Ik luister zeker wel naar alle tips die ik krijg toegestuurd alleen bougie en bougiedop zijn de eerste dingen die ik heb nagekeken
Post automatically merged:

Nee.

Denk zelf dat je cilinder of zuiger(veren) naar de knoppen zijn

Er is ook een reden waarom er een filter op je carburateur zit...
Ahh ja ik weet het ik vond het al idioot dat er 6 maanden zonder mee is gereden maar hij is altijd onderhouden en de verkoper vond hem “beter” zonder luchtfilter. Zogenaamd meer vermogen door betere airflow maar geloofde er niks van dus vandaar dat ik al een std luchtfilter had gekocht
 
De boel lekker schoonmaken, testen of het dan werkt en zo niet, niet verder zoeken en compressie test doen. Mocht je klussen leuk vinden, dan gewoon direct de cilinder er af halen ter controle.
 
De boel lekker schoonmaken, testen of het dan werkt en zo niet, niet verder zoeken en compressie test doen. Mocht je klussen leuk vinden, dan gewoon direct de cilinder er af halen ter controle.
Is goed zal ik doen, Ik post vanavond een update als de carb er weer terug opzit
Post automatically merged:

Ik heb een filmpje van het kicken waar je wel kan horen dat die wil starten maar het niet lukt. Hoe deel ik die?
 
Last edited:
Mijn advies is : als je een "vreemde "Scooter aankoopt, maak dat ding gelijk fris,,, Nieuwe lagers/ keerringen / Pakkingen ,spruitstuk , dat scheelt een boel gezoek en hoofdpijn.
Kreeg gisteren een Zip Binnen , was een 150cc Blok onder gebouwd ... Blok had al enige tijd stil gelegen ... ging 3 dagen goed , opeens .. liep niet meer ,
Krukas keerring was uitgedroogd , en in2en gebroken ... nieuwe keerringen er in , (gelijk aan beide zijde ) en loopt weer .
 
Mijn advies is : als je een "vreemde "Scooter aankoopt, maak dat ding gelijk fris,,, Nieuwe lagers/ keerringen / Pakkingen ,spruitstuk , dat scheelt een boel gezoek en hoofdpijn
Ja dat was ik ook van plan alleen was de scooter 3/4 van mijn salaris… dus niet zo heel slim. Ik ga de pakkingen lagers etc over 2/3 weken doen. Zit er verschil in merken voor lagers etc? wat raad je me aan?
 
ga Dan maar eerst even inlezen voordat je misschien je blokje vertyfed ofzo, misschien kan je een bijbaan vinden bij een locale scooterzaak ofzo heb ik ook gedaan heel veel geleerd
 
ga Dan maar eerst even inlezen voordat je misschien je blokje vertyfed ofzo, misschien kan je een bijbaan vinden bij een locale scooterzaak ofzo heb ik ook gedaan heel veel geleerd
Ja ik neem gewoon de tips aan en ik kijk gewoon voorzichtig. Ik hoop dat die start als de carb terug is want toen die stotterde kwam er ook een raar geluid uit de carb ( logisch als de carb stotterd) dus denk wel dat het aan de carb ligt. Tenminste hoop het…