hoog toerental bij starten?

Sinds ik een ander luchtfilter erop heb gezet, doet mijn brommer raar.

Elke keer als mijn brommer koud is, en ik start hem, schiet hij naar de 4000 toeren. Na ongeveer een half minuutje, als die warm is, zakt het toerental rustig terug. Na ongeveer 5 seconden aflopen blijft hij haken op de 1500 toeren stationair. een normaal aantal toeren voor stationair.

Nu het probleem: Als hij koud is, ik start hem, en zet hem in z'n 1, schiet hij naar voren, en slaat hij af! zelfs met koppeling in... Dat probleem heb ik niet, als die al warm is. Dus de koppelingsplaatjes nagekeken, maar die zien er nog goed uit? de blok-olie is net vervangen, maar zag er nog goed uit... Hij is opnieuw afgesteld net nadat ik m'n nieuwe luchtfilter erop had gezet.

Ik heb het originele luchtfilter er al op gezet, maar blijf hetzelfde probleem houden. Zelfs nadat hij opnieuw is afgesteld. Ook de olie heb ik nagekeken, wat met de stationair schroef en luchtschroef gedraaid. Niks wil helpen!

Wat te doen, wat te doen? :eek:

Het gaat trouwens om een gilera zulu uit 2002.
 
Advertisement - register to remove this

Dan heb je waarschijnlijk je afstelling nu verneukt dus. Originele luchtfilter erop en opnieuw (laten) afstellen, sproeier en fijnafstelling
 
Eentje van easyparts gekocht. Gewoon zo'n standaard powerfilter.
Er stond bij dat hij op mijn brommer kon. Erop gemonteerd, even gekeken of de sproeier niet groter moest, maar de bougie bleef mooi koffiebruin, dus dat leek me van niet? (natuurlijk pas na 2 dagen gekeken...)
Zoals ik al had gezegt, powerfilter er af gehaald, gewoon filter erop gezet, en opnieuw af laten stellen door een vriend. (doet dan wel autotechniek, maar volgens hem was hij weer piekfijn afgesteld, ook sproeier goed e.d.)

@melf: Ik heb een standaard 50cc cilinder. Hij trok sloom, en met powerfilter scheelde dat een heel eind, niet alleen qua kracht maar ook zeker qua optrekken.
 
Back
Top