Honda zoomer Pgm fi reset ecu en tps hoe?

Fritzzz

New Member
Hallo,

Ik heb een zoomer na een ongelukje gerepareerd, echter nu loopt ie alleen stationair. Zodra ik gas geef slaat hij af.
Ik vermoed dat hij gereset moet worden, weet er iemand hoe ik dat moet doen?
Alvast dank
 
Advertisement - register to remove this

Hallo Fritzzz,

Beetje wat late reply, maar had je topic niet gezien....

Honda Zoomer met het nieuwe systeem...:rolleyes:
Dat is een lastige man, ik weet alleen wat af van de motorblokken welke een carburateur en een CDI hebben.

Ik heb het systeem wel eens voorbij zien komen, maar dit betrof een Honda Vision.
Type: NSC-50cc als ik het goed heb. Deze scoot is ook uitgerust met het PGM-FI systeem.

Ik ga nog even zoeken of dat er wat voor handen op het www waarmee je wat verder komt.
Ik beloof echter niks! Het merk Honda is dungezaaid weet ik uit ervaring en is ook zeer lastig gebleken om wat te vinden v.w.b. de nieuwere types!
 
Last edited:
Hallo Fritzzz,

Beetje wat late reply, maar had je topic niet gezien....

Honda Zoomer met het nieuwe systeem...:rolleyes:
Dat is een lastige man, ik weet alleen wat af van de motorblokken welke een carburateur en een CDI hebben.

Ik heb het systeem wel eens voorbij zien komen, maar dit betrof een Honda Vision.
Type: NSC-50-WH als ik het goed heb. Deze scoot is ook uitgerust met het PGM-FI systeem.

Ik ga nog even zoeken of dat er wat voor handen op het www waarmee je wat verder komt.
Ik beloof echter niks! Het merk Honda is dungezaaid weet ik uit ervaring en is ook zeer lastig gebleken om wat te vinden v.w.b. de nieuwere types!
Post automatically merged:

Hallo,

Dank voor je reactie en Info.
Ik heb de zoomer verkocht. Ik kwam er niet uit.
Dus dank voor je moeite maar is voor mij niet meer nodig.
Wellicht kun je er wel een ander nog een plezier mee doen.

Nogmaals dank
 
Oké, is goed man!
Ik houdt het vooralsnog even in de portefeuille...

Zie en/of lees het wel of dat er interesse is v.w.b. de Honda.
Weet zelf ook niet het fijne ervan maar ga dit zeker even onder de loep nemen!
 
Oké, is goed man!
Ik houdt het vooralsnog even in de portefeuille...

Zie en/of lees het wel of dat er interesse is v.w.b. de Honda.
Weet zelf ook niet het fijne ervan maar ga dit zeker even onder de loep nemen!
Ik zit ook vast bij het hele cdi/ecu gebeuren van de honda zoomer, ik vroeg me af of je weet hoe je deze kan resetten? Alvast bedankt!
 
Denk dat je daarvoor de software voor nodig hebt om hem uit te lezen. En de bij behoorde OBDII kabel USB naar de kabel / stekker die aan de kabelboom zit.. In de PC software zal vast wel ergens een tool in zitten waarmee dit kan.

Hierbij moet je eerst de motor laten warm draaien (eventueel in stationair)

En daarna zal je vast wel iets met het handvat moeten doen om hem af te stellen.. Dus gas open en dan meten en gas dicht en meten..
En dan in de software controleren dat bij gas dicht de minimale waarde hebt en bij volgas de maximale waarde hebt.

Als hij dus te hoog stationair staat zal het getal wat er al erin staat geregeld wat hoger zijn dan werkelijk hoort te zijn (dus dat je feitelijk al lichtjes gas aan het geven bent digitaal.)
 
Euhmm… ja ik begrijp wat je bedoelt maar waar kan ik aan deze software en USB kabel geraken…. Spijtig dat de Ruckus in Amerika met carburateur is, zou de markt voor aftermarket onderdelen veel groter maken. Alvast bedankt!
 
Back
Top