Honda zoomer houdt in

Status
Not open for further replies.

Hondazoomer

New Member
Hallo allemaal,
Ik heb een Honda zoomer uit 2006 met injectie. Blokje is helemaal standaard maar bij vol gas stikt hij. Na enkele seconde vol gas te houden gaat ie soms wel, maar niet altijd. Weet iemand wat dit kan zijn en hoe het is op te lossen. Ik ben zelf best handig dus als iemand iets weet hoor ik het graag
 
Advertisement - register to remove this

Het is een wilde gok maar de ECU (centrale computer voor de aansturing van de ontsteking en de inspuiting) is afhankelijk van goede signalen van diverse sensoren.
Het kan dus een slecht contact, oxidevorming of zelfs een breuk zijn in de bedrading van 1 van deze sensoren of connectoren.

Ik zou beginnen met het losnemen van de stekker op de ECU zelf en deze een paar keren in elkaar steken en verbreken en indien nodig schoonmaken.
Zo wrijven de contacten van de stekker weer eens goed over elkaar waardoor ze elkaar poljsten en het eventuele slechte contact vaak verdwijnt.
 
de ECU en de hele draadboom is 2 maanden geleden vervangen en hij heeft t altijd al gehad. Bedankt voor je antwoord maar ik denk niet dat dat het is
 
dit is waarschijnlijk door een probleem in het gasklephuis. hierin zit de TPS(throttle position sensor) door een laagje vuil wat ontstaat op de wanden van het gasklephuis krijgt deze geen goede lezing meer door van de stand van de gasklep. Ik heb hetzelfde gehad. ff het gasklephuis goed schoonmaken en hij loopt weer als een zonnetje! PS bij het schoonmaken eerst even het mechanische deel van de elektronica scheiden. torx boutjes moeten even iets bewerkt worden voor je ze er uit krijgt maar dit zie je vanzelf als je een beetje handig bent ;)
 
dit is waarschijnlijk door een probleem in het gasklephuis. hierin zit de TPS(throttle position sensor) door een laagje vuil wat ontstaat op de wanden van het gasklephuis krijgt deze geen goede lezing meer door van de stand van de gasklep. Ik heb hetzelfde gehad. ff het gasklephuis goed schoonmaken en hij loopt weer als een zonnetje! PS bij het schoonmaken eerst even het mechanische deel van de elektronica scheiden. torx boutjes moeten even iets bewerkt worden voor je ze er uit krijgt maar dit zie je vanzelf als je een beetje handig bent ;)
Goed dat je antwoord geeft en dat waarderen we allemaal, maar dit is een redelijk oude post dus zal er waarschijnlijk weinig mee gedaan worden... ;)
 
Maar het is zeker wel een goede tip hoor!
Vaak gaat men gelijk over op de elektronica wat dan fout en/of niet correct functioneert.
Terwijl juist vuil, vocht en/of oxidatie een hoop problemen kunnen veroorzaken.
Jammer dat de TS niet even wat laat weten omtrent z'n probleem.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top