Honda x8rs

Jpworks 1977

New Member
Hallo heb een probleem ik heb een Honda x8rs gekocht deze wou niet starten dus ik ging op zoek probleem hij kreeg geen vonken dus ik kijk voort de cdi was kapot ik steek er een nieuwe op nog geen vonken dus ik vervang de bobijn van de bougie nog geen vonken ik kijk naar de ontsteking en vliegwiel ik kickstart mijn voorlicht gaat branden vliegwiel was wel geoxideerd dus ik haal het eraf en ook de ontsteking en daar vind ik dit probleem een breuk in de koperen spoel zie foto kan dit het probleem zijn waardoor ik geen vonk krijg maar toch stroom dat het voorlicht brandt mvg
 

Attachments

  • IMG_20201205_224605.jpg
    IMG_20201205_224605.jpg
    122.4 KB · Views: 7
Advertisement - register to remove this

Deze breuk in die koperen spoel is natuurlijk niet goed.
Als je verlichting gewoon brandt als de motor draait, is dit waarschijnlijk een spoel voor het laden van je accu.

Volgens mij werkt jouw cdi met gelijkspanning van de accu via de rood/zwarte draad.
MAW als de accu niet meer wordt geladen, doordat de spanningsregelaar geen spanning meer krijgt van de stator, werkt je cdi niet en kun je nooit een vonk krijgen.

Kun je de scooter nog elektrisch starten?
Wat is de spanning van je accu als je over de polen meet met een multimeter?
Is de zekering van 15 Ampere nog heel?
Werkt je contactslot na behoren?
 
Ik heb deze zo gekocht mvg ze hadden gezegd dat alleen carbu mankeerde en het contactslot was kapot daar heb ik al nieuwe opgestoken mvg papieren waren er wel bij thuis met hem uit elkaar te halen om op te kuisen want heb deze niet al te duur gekocht heb ik dan ontdekt dat cdi kapot was heb dan nieuwe gestoken en werkte nog niet en dan ben ik beginnen nakijken en heb ik dit ontdekt van de breuk mvg
 
Deze breuk in die koperen spoel is natuurlijk niet goed.
Als je verlichting gewoon brandt als de motor draait, is dit waarschijnlijk een spoel voor het laden van je accu.

Volgens mij werkt jouw cdi met gelijkspanning van de accu via de rood/zwarte draad.
MAW als de accu niet meer wordt geladen, doordat de spanningsregelaar geen spanning meer krijgt van de stator, werkt je cdi niet en kun je nooit een vonk krijgen.

Kun je de scooter nog elektrisch starten?
Wat is de spanning van je accu als je over de polen meet met een multimeter?
Is de zekering van 15 Ampere nog heel?
Werkt je contactslot na behoren?
Zowiezo al bedankt voor de hulp mvg
Post automatically merged:

Daarnaast zou ik willen weten waarom deze draadbreuk in deze spoel zit.
Groet,
Zowiezo al vriendelijk bedankt voor de reactie mvg
 
Back
Top