Honda X8r, welke uitlaat?

Status
Not open for further replies.
E

Erikja

Guest
Hallo,
Mijn Honda heeft al meerdere setups gehad maar op het moment is hij standaard ontgrenst met alleen andere cdi en vario.(Hij rijd nu met wind mee 85 op de teller:) )
Maar helaas is mijn standaard uitlaat door al het zout heel slecht geworden en is hij lek geraakt. Ik heb hem toen gelast maar daarna is hij weer lek gegaan;(

Nu ga ik dus voor een andere uitlaat. Het liefst wil ik alleen de uitlaat vervangen omdat ik al een auto heb en daar liever geld aan uitgeef.
Een sito+ vind ik echt niet mooi dus dat word hem zeker niet.
Er is weinig keuze voor Honda en ook weinig te vinden over prestaties op internet.

Welke uitlaat raden jullie mij aan?
 
Advertisement - register to remove this

Erg veel keus is er idd niet. Maar ligt eraan wat je wil. Je gaat duidelijk voor de looks van een uitlaat. Dan moet je iig naar de prijsklasse gaan kijken wat je wil gaan uitgeven eraan. Onder de 100 euro heb je bijv een technigas next(r). Iets erboven heb je bijvoorbeeld de gianelli reverse.
Wat voor uitlaat zoek je eigenlijk???
 
Ik ga wel degelijk voor prestaties en juist niet voor de looks. Ik wil graag de beste prestaties voor nu maar was niet van plan om ook een andere cilinder oid te nemen.
 
Aangezien de uitlaat toch zijn beste tijd gehad lijkt dat inderdaad de beste keuze. In dit geval met de gevonden beschikbare uitlaten lijkt me dan de gianelli reverse de beste keuze...
 
Nou, mijn keuze is gemaakt en heb net de reverse besteld op josdijkman.nl.
Mooie pijp en schijnt goed te lopen op een 50 maar ook eventueel op een 70 als ik daar weer aan wil.
Dus bedankt iedereen, ik moet even wachten en dan afstellen maaarr
 
Had uiteindelijk de uitlaat via de dealer voor dezelfde prijs als bij josdijkman.nl en kon hem gelijk daar laten afstellen op de testbank.
Kreeg ik dus een telefoontje dat hij echt slecht liep omdat hij in in de toerenbegrenzer schoot en als ze hem afstelden op minder toeren reed hij een stuk langzamer dan eerst. En niet roepen van: Koop een ontgrensde cdi, want die heb ik al, een pederzini.
Werd dr best saggerijnig van dus ik ga het maar weer groter aanpakken.
Hpi erop en aan de 70cc. Uitlaat zal denk ik een andere worden. Gewoon een zware straatboekert.
Ben nu nog een beetje aan het rondkijken hoe gek ik t wil gaan maken. Als t echt wat bijzonders word maak ik misschien wel een projectje aan:)

edit: het gaat hier om een ceab racing cdi ipv een pederzini
 
Last edited by a moderator:
Inderdaad als jij echt een pederzini erop hebt loopt die dus niet in de toerenbegrenzer tenzij jouw dealer je CDI stiekem met een originele verwisseld heeft. Klinkt als iemand zonder verstand van zaken die dealer..
 
Dit bovenstaande over cdi verwisselen is niet gebeurd. Ik weet het zelf ook niet precies hoe het zit, maar heb t met mijn eigen ogen gezien en zelf gereden. Hij trok goed op, hard en constant zonder een enkel dipje. Alleen bij de 75 op de teller ongeveer voelde het aan alsof hij in de toerenbegrenzer kwam. Ik weet goed hoe dit voelt want heb het eerste halfjaar zo rondgereden (Alles ontgrenst behalve de cdi).

Ook staat me ergens bij dat deze cdi wel meer toeren toeliet als de orginele, maar toch ook weer niet verderkwam als een bepaald toerental. Ik ga het wel even proberen uit te zoeken of het ergens op internet staat.

Maar ookal zou het het niet aan die cdi liggen, zou ik echt niet weten waar het dan aan moet liggen. Hij is nergens meer op begrenst, varioplaat is vervangen en de orginele vario voor een p1. Uitlaat prop is eruit en de cdi dus. En dan heb je nog de vertanding, maar daar ligt het niet aan ander zou hij ook geen 85 halen met de orginele uitlaat.

En 85 op de teller is voor een honda met standaard cilinder en uitlaat behoorlijk snel als ik kijk hoe de meeste hondas rijden. Zelfs met snelle pijpjes halen de meesten de 85 lang niet.

En over die dat dit een slechte dealer is, mijn persoonlijke ervaring en die van mensen om mij heen zijn zeer goed. Er zijn hier meerdere dealers in de buurt maar dit is zeker de drukste. Hij heeft een testbank voor het afstellen, goed personeel en niet alleen stagelopers en jonge gastjes zoals je veel ziet, denkt goed mee en is er niet tenminste niet op uit om je het duurste aan te smeren, in tegenstelling tot veel dealers.



Ben trouwens nu toch al overstag en ik wil gewoon weer hard rijden en een orginele en vooral nette/verse scooter rijden in de zomer.
 
Mja als je de originele toerenbegrenzer hebt gevoeld dan herken je dat zo idd. Dan zou je dus de originele moeten ontgrenzen of toch een malossi halen. Is het niet de vertanding trouwens?
 
sorry ik maakte een foutje. Ik heb tegenwoordig een ceab racing cdi. Een goedkopere en miss slechtere kwaliteit cdi die faalt op hogere toerentallen?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top