Honda X8r-s

Evo70

Well-Known Member
Wie heeft er hier ervaring met een Honda X8r-s?

Iemand hier is van plan zo'n ding te kopen nu had HIJ gehoord dat die super zwaar begrenst zou zijn, is dit zo ?

Alvast bedankt !
 
Advertisement - register to remove this

ik heb HEM ook en er zit alleen een prop in de uitlaat en een vario begrensing in dus dat valt inderdaad wel mee!, en dat ding trekt als de nete , standaard het snelst van allemaal!!
 
Gewoon die jongen had gehoort dat de x8r super erg begrenst was enzo en daarom wou hij hem niet kopen.

Dit had de dealer tegen hem gezegt dat het hem wel 700 piek ging kosten voor onbegrenst maken want hij was ook "elektronisch begrenst"??????

Nu geloof ik geen 1 dealer maar toch...

Dit is dus NIET zo ?
 
Ik heb zelf geen Honda maar ik heb gehoord dat de CDI begrensd is. Onbegrensde CDI's zijn te koop van onder andere Polini en als je toch 1 maal bezig bent kun je beter een andere vertanding plaatsen want een Honda heeft heel veel trekkracht maar weinig topsnelheid. Met een andere vertanding lever je iets van je trekkracht in maar haal je wel een hogere top. ( van 65 naar 80)
 
hoe vaak moet ik het nog zeggen een andere cdi helpt helemaal NIKS!!!!!!
wat wel helpt is een andere vertanding die is namelijk eXtra kort daarom trekt hij onbegrenst ook zo hard op dus met een andere vertanding vario ring eruit en prop uit uitlaat gaat hij al 80km\h.
en hij trekt niet veel minder hard op dat merk je haast niet eens.
Dus net zohard als andere onbegrensde scooters.
zo'n vertanding kost nog geen 200 gulden.
inplaats van 700 gulden wat de dealer je wijs heeft gemaakt.
 
Oke, dus:

- prop in uitlaat
- vario-ring
- vertanding

F 200,- en hij loop 80 km/u.

als de vertanding NIET vervangen zou worden, en hij loopt zoals jullie zeggen 65 km/u, is dit 65 op de teller of digi ?

En hoeveel km wijkt hij af van digi op teller (de honda) ?
 
iedere kloothommel kan die begrensers er uithalen (ja ook ik, heb het dus zelf gedaan)
ik zou het voor 75,- wel willen doen(200,- is afzetterij) en met originele vertanding gaat hij 70-75(inderdaad!)
 
Uuh jij wilt voor 200 piek de vertanding vervangen? Aangezien jij nog niet eens de prop uit je uitlaat durft te halen, lijkt me het verstandig het te laten doen, bij die fijne dealer vna je, reken wel op iets van 50 oiek extra.

Zorg ook nog voor de goede afstelling he.
En vraag anders aan de super-dealer wat ie allemaal gaat veranderen dan.

SvR
 
________________________________________
evo70:
Oke, dus:
- prop in uitlaat
- vario-ring
- vertanding

F 200,- en hij loop 80 km/u.

als de vertanding NIET vervangen zou worden, en hij loopt zoals jullie zeggen 65 km/u, is dit 65 op de teller of digi ?

En hoeveel km wijkt hij af van digi op teller (de honda) ?

___________________________________

hij zegt dus F200,- en hij loopt tachtig , je moet zelf beter lezen!!!!!!!
 
ik heb ook een x8r-s uit '98 geldt hiervoor hetzelfde?? Enkel een prop in de pijp en een varioblokkering? En dan loopt ie 70-75? Is dat dan iets van 85 op een aprilia SR teller? (die heb ik hiervoor gehad)En weet iemand aan hoeveel kW je dan ongeveer zal zitten?
 
Ik heb er zelf een met de proppen eruit en vario blokkering liep ie bij mij 73 dit ging na een poosje achteruit naar rond de 65 km op teller (honda is trouwens een van de weinige met kloppende tellers, niet helemaal digitaal maar in ieder geval met auto) toen heb ik er nrx en vertanding ondergezet toen ging ie 80 op de teller, en toen nog een hebo vario en nu rijd ie dus 85 kilometers per uur.
 
he rudeboy, wat jij zei van je scoot, van 73 naar 65, dat had ik precies hetzelfde.
maar ik rij nu met nr-x en polinie vario en airspeed, standaard rollen 86!
ik zou die hebo maar dumpen als ik jou was.
is er naast die spullen en dan een andere vertanding, eigenlijk nog iets om deze scoot op te voeren afgezien van een 70?
ik hoorde iets van een ontsteking van een sfera of een typhoon?
mazzels henk
 
Ja maar ik had ook wind tegen en ging niet als een mongool liggen ik heb het neit over topspeeds maar snelheden die je er gemiddeld mee haalt.

De bus van de vario inkorten zou ook nog kunnen helpen maar dan kan ie niet meer helemaal goed naar beginpositie mischien
 
Back
Top