Honda X8R-S komt niet vooruit

Dimmel

New Member
hallo iedereen,

Mijn Honda X8RS heeft een probleempje.
Ik heb sedert kort een giannelli extra V2 kruluitlaat gestoken. Hierbij heb ik lichtere rolletjes gestoken. Van origineel 8 gram ben ik naar 5 gram gegaan. De sproeier is ook 4 maten vergroot.
Alsook heb ik er een power 1 vario ingestoken.
Hij is wel overal ontgrenst ( CDI, prop en vario )
Scooter rijd nu een 65km/u maar sukkel enorm met mijn optrekken, zeker uit stilstand. Vanaf de 20km loopt hij mooi door.
Ikzelf denk aan men trelgewichten of drukveer, aangezien deze nog standaard zijn.
Ik draai op men topsnelheid ook ontzettende overtoeren waardoor ik met de gas moet spelen om de toeren te laten zakken.
Maar ik wil vooral veel sneller weg komen als ik aan een rood licht sta bv.
Iemand raad?
 
Advertisement - register to remove this

maakt hij veel overtoeren als je onder de 20kmh uur optrekt?
wat ik denk wat je probleem is wat je als zei trekveertjes en drukveer dat is waarschijnlijk je probleem de overtoeren kan ook daardoor komen maar dat weet ik niet zeker
 
Neen, hij maakt amper toeren als ik ermee vertrek. En toch staat de carbu goed afgesteld en net uitgekuist. Eenmaal een 15 a 20 kilometer per uur dan trekt hij mooi door zonder overtoeren. Eenmaal op topsnelheid, terug overtoeren.
 
Neen, hij maakt amper toeren als ik ermee vertrek. En toch staat de carbu goed afgesteld en net uitgekuist. Eenmaal een 15 a 20 kilometer per uur dan trekt hij mooi door zonder overtoeren. Eenmaal op topsnelheid, terug overtoeren.
hmm vreemd mischien drukveer en trekveertjes proberen mischien dat die te slap zijn waardor hij weinig toeren maakt onder de 20 kmh, mischien zijn dan je overtoeren weg bij topsnelheid
 
Gisteren avond nog de trekveren en de drukveer veranderd..
Scooter reed fantastisch.
Enkel begon hij als hij warm stond na de 20 km/u wat moeilijker op te trekken dus daar moeten wellicht iets lichtere rollen in?
Maar nu het volgende..
De scooter is gisteren avond enkele keren stil gevallen, na x aantal minuten wachten starte hij weer voor een kilometer of 1 a 2 en viel dan terug uit.
Nu de cilinder eraf gehaald en er zit precies allemaal zand in.
Ik denk meteen aan een warmlopen.
Zou het met een nieuwe cilinder en piston opgelost zijn?
Tijdens dat hij stil viel, wou hij na x aantal minuten weer starten. De vriendin is ermee thuis gekomen, heb hem in de garage gezet en daarnet wou ik hem starten en hij wou niet meer starten.
Iemand raad?
 
Gisteren avond nog de trekveren en de drukveer veranderd..
Scooter reed fantastisch.
Enkel begon hij als hij warm stond na de 20 km/u wat moeilijker op te trekken dus daar moeten wellicht iets lichtere rollen in?
Maar nu het volgende..
De scooter is gisteren avond enkele keren stil gevallen, na x aantal minuten wachten starte hij weer voor een kilometer of 1 a 2 en viel dan terug uit.
Nu de cilinder eraf gehaald en er zit precies allemaal zand in.
Ik denk meteen aan een warmlopen.
Zou het met een nieuwe cilinder en piston opgelost zijn?
Tijdens dat hij stil viel, wou hij na x aantal minuten weer starten. De vriendin is ermee thuis gekomen, heb hem in de garage gezet en daarnet wou ik hem starten en hij wou niet meer starten.
Iemand raad?
als er zand in je cilinder zat dan is het waarschijnlijk ook in je carter gegaan, dus moet je je blok splitsen om al het zand weg te halen. er moeten lichtere rollen in ja dat weet ik zeker.
p.s hoe zien je zuiger en je cilinder eruit kan je mischien een fototje erbij voegen?
 
Back
Top