honda vision snel maken?

streetscraper

Well-Known Member
ik was eigenlijk aant sparen vo een booster tot ik op een redelijk speciaal geval stoot: honda vision 9||6 Kben er gwn verliefd op :X:love: En nu zocht ik zo op wat er mogelijk was....Ik had deze setup in ged8ten:

* 70cc DR
* dellorto 20mm carb
* 17.5mm doppler spruitstukje
* polini speedcontrol vario
* ontgrensde gianelli go

Mijn vragen hierover:

1. hoe snel rijd hij met zo'n setup?
2. is dit een dagelijks rijbaar setje?
3. iemand die weet waar je de gereedschappen vo de vario te demonteren zou moeten hallen? Op scootparts vind ik niks :|

Alvast bedankt,
 
Advertisement - register to remove this

met een hamer past alles....

bij de puchjes kon je rustig een 15mm carb op een 12mm spruitstukje zetten...

paste perfect liep voor geen meter :)))


MArtin
 
Met een hamer past alles?
Dus jij gaat met een hamer op een Carb slaan die in een rubberen spruitstuk moet?:p Mafkees..

En over die 20mm.. Pak gewoon een 17.5, die loopt goed genoeg en zuipt minder..;)
 
om in een honda vision geld te stoppen is wel heel erg zonde van je geld

Ja, het lezen van reacties als de jouwe is dan weer zonde van mijn tijd. Hier heeft de TS toch niets aan...

Reageer aub alleen als je weet waar je over praat!
 
Heb zelf ook een Honda Vision Met-in

Om de vario te demonteren gebruik ik een luchttol.

Helaas heeft niet iedereen deze altijd tot de beschikking.

Hiervoor kan je dus ook een zuigerstop gebruiken ( met beleid , en ging bij mij altijd prima ).

Voor de rest van mijn setup moet je maar even @ scooterbase kijken.

De Honda loopt nu zo 60 @ de teller , en trekt goed door ( ook met 2 personen)

Maar verwacht niet dat je met 100 echte km/h's over de weg heen kan vliegen.

Aangezien het motorblok er niet voor gebouwd is ( denk aan korte vertanding , trommelrem voor en achter )

En het dus niet echt goed is op te voeren ( maar wel ontzettend betrouwbaar :) )

Als je nog vragen hebt , moet je het maar even melden ;)

*edit :
@ Rene1080

Die van mij is al 16 jaar oud , en heb onderlaats voor 500 euro aan nieuwe onderdelen gehaald /besteld.
Waarom vraag je je dan af ? , puur omdat het een goede scooter is.
Je kan ermee gooien / smijten wat je wilt , maar dat ding is niet kapot te krijgen.
Vracht vervoeren ? , geen probleem al diverse zware dingen vervoerd ( fietsen , kolomboren en noem maar op ).
Betrouwbaar ? , vele malen meer als de hedendaagse scooter ( motorblok was 45000 km oud voordat die gereviseerd werd , en een nieuwe zuiger was eigenlijk al voldoende. )
 
Last edited:
Back
Top