Honda Sky sneller maken

wiekede

Well-Known Member
Vorige week heb ik in België een Honda Sky de luxe klasse A gekocht van een particulier. Wat is mijn probleem : In Nederland worden geen honda sky klasse A (Snor)verkocht, wel de klasse B (gewone 45 km/u). Omdat ik deze bromfiets in Nederland invoer, moet hij gekeurd worden naar de Nederlandse wetgeving. Ik wil nu de bromfiets laten keuren als klasse B (45 km/u), echter de bromfiets is in België begrenst op 25 km/u. Mijn vraag is of er een mogelijkheid is om van de klasse A bromfiets een klasse B bromfiets te maken. Als ik nu harder wil dan 25 km/u, begint de bromfiets te stotteren, net of er onregelmatige brandstoftoevoer krijgt. Vermoedelijk is dat het effect van de elektronische toerenbegrenzer Op het internet heb ik al wat nagekeken en denk dat de oplossing is om een andere CDI (gecombineerde cdi/spanningsregelaar?)te plaatsen. Is die informatie juist is? Als dit juist is, welk type CDI ik moet kopen en of er misschien nog andere beperkingen op de bromfiets zit(ten). De uitlaat heb ik al los gehad, er zit geen prop in. De bromfiets is vermoedelijk in febr 2007 gekocht, het betreft de Honda SGX50S1 AF44. Ik hoop dat ik met deze informatie verder geholpen kan worden.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top