Honda sfx vertanding veranderen

justin23

New Member
Hallo ik heb een honda sfx waar ik de vertanding van wil veranderen heb best wel wat sleutel ervaring alleen nooit iets met de vertanding gedaan.


Setup

std cilinder
techniegas uitlaat
polini vario 8.2 gram rolletjes
standaard trekveren en gele trekveren
std carb



Ik weet dat een honda sfx ook op de cdi begrendst is maar ik heb een toeren teller op de sfx gehad en maakte op top ongeveer even veel toeren als een vivacity met de zelfde uitlaat alleen die ging veel harder. ik heb een top racing 17/39 gezien zou dat goed lopen op een honda sfx? dus een top van rond de 75 of harder?


Ik hoop dat iemand hier ervaring met een honda sfx heeft of iemand die verstand van vertandingen heeft.

Mvg, justin
 
Advertisement - register to remove this

Waarom zou je dit veranderen/aanpassen?
Standaard cilinder vervangen voor een andere met meer power/cilinderinhoud is al voldoende.
Tecnigas uitlaat kan ik momenteel niet veel mee...., welke is het?

SFX begrenzingen standaard zijn:

CDI
Uitlaat
Vario en luchtfilter.
Ook is de originele vario nogal klein vergeleken met de rest uit dat tijdperk.

75/80 km op top (v/d teller) is echter de max!
Dan helpt het om de tandwielverhouding, secundaire & primaire te vervangen.
 
ik snap dat je er van uit gaat dat de sfx begrendst is jou punten maar een sfx is echt op de vertanding begrendst

luchtfilter begrenzer is er uit techniegas next-r helaas ook de enigste terugloper die tekoop is voor honda sfx.
Zo ver ik weet is de standaard cilinder sterk genoeg wat ik op andere oude forums lees en de scooter trekt autoweelie en trekt alle std/ ligt opgevoerde scooters eruit tot 50kmph

Ik ben eenbeetje hopeloos :) na 3 jaar dat ding proberen optevoeren haha

dankje wel voor je reactie trouwens!
 
Ik weet niet of dat je voor jou originele setup wel een juiste set te vinden zijn.
Voor de meeste sets heb je toch wel wat extra vermogen nodig van de motor om de nieuwe verhouding te kunnen trekken.
En al ga je iets langer in vertanding, dan moet je er voor zorgen dat je maar 1 stapje hoger gaat.. Als he 2 stapjes hoger gaat heb je kans dat het allemaal alleen maar slechter gaat lopen. Weet niet of dat het mogelijk is om van een peugeot een kymco of honda je tandwielen zou kunnen uitwisselen.
 
Snap wat je bedoelt Justin..., het is echter heel erg lang geleden (zeker 22 jaar) dat ik me bezig heb gehouden met Honda.
Er staat me wel iets van bij, maar zeker weten doe ik het niet helemaal meer helaas! Dacht 60/65 km de max.
En door een computercrash ben ik erg veel info kwijtgeraakt.. :mad:

Maar omdat Honda en Peugeot in die tijd nauw samenwerkten, is er ook een andere mogelijkheid welke wellicht kan helpen. Het is ook mogelijk om een CDI, stator en vliegwiel van bijvoorbeeld een Buxy en/of Speedfight 1 te plaatsen.

Veel komt overeen met de originele kleurcodering van de bedrading van de SFX en sommige aansluitingen zijn plug and play. Je hebt dan de Mitsuba GF-4 stator nodig inclusief het vliegwiel en de CDI.

Wellicht is het ook mogelijk om de secundaire en primaire vertanding te pakken van Peugeot wat Eurokit ook al aangaf.
 
Ah helaas dan zou ik de boel uit elkaar moeten halen en de vertanding tellen de motor zelf loopt echt heel goed en krachtig top van 60 a 65 maar dan kickt de cdi begrenzer in bij 8700 toeren terwel de vivacity met dezelfde toeren 75 gaat ik snap natuurlijk dat het een ander motorblok is maar als nog het blok heeft voor een std 50cc echt wel veel power maar ja helaas dan word het toch eff in de vertanding gaan kijken.

de reden dat hij wat harder moet met minder toeren is dat ik opvakantie wil gaan +/- 4000km en dat vertrouw ik alleen aan een echte honda haha
heb zelf al 1700km vakantie gereden met mijn honda c50 alleen kreeg daar heel veel last van mijn schouders dus vandaar met de sfx
 
Back
Top