honda sfx 50 start helemaal niet meer

sfx vieftig

New Member
hoi hoi, ik ben al lange tijd hier een beetje aan het spieken geweest, en nu toch maar een account aangemaakt omdat ik echt geen idee heb wat er met mn scooter aan de hand is.

het gaat om een honda sfx 50 uit 2005...

het begon met niet stationair lopen, heb hem dus wat harder stationair laten draaien, verder helemaal top

toen uitgezet, en daarna begon de ellende pas echt, kreeg hem niet aan wat ik ook deed, met elektrisch starten gaf hij knallen uit de uitlaat

ook had hij geen compressie meer, daar dus de nodige onderdelen vervangen, blah blah hij heeft goede compressie nu, maar na een weekje stil staan doet hij helemaal niks meer, elektrisch starten of kickstart doen allebei helemaal niks, geen teken van leven... benzine krijgt ie en hij vonkte ook, met nadruk op vonkte, de scooter met startkabels starten deed ook niks.

contact slot is niet kapot want de claxon etc doen het allemaal wel

bij het starten met de elektrische start hoorde je altijd een soort van klikje ergens bij de accu wegkomen, die horen we nu ook niet

cdi kapot?

als het nog niet duidelijk was; ik weet bijna niks van elektra, evt met een multimeter is in de nabije toekomst geen optie

hoop dat iemand hier genoeg info aan heeft om mij te helpen...
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top