Honda NSC50R doet helemaal niets meer

semt-x

Well-Known Member
Hallo allemaal!

Mijn Honda NSC50R doet helemaal niets meer sinds afgelopen maandag. Vrijdag nog gewoon mee naar werk geweest en maandag haal ik m uit de schuur en de scooter is helemaal dood... Kan natuurlijk na 3 jaar een accu probleem zijn, dus nieuwe accu besteld. Deze gevuld en 24 uur op de lader laten staan. Gisteravond in de scooter gedaan en nog steeds niets. Daarna zekeringen gecontroleerd, en die zien er allemaal goed uit. Nou ja, voor de zekerheid maar allemaal nieuwe zekeringen erin gestoken en nog steeds doet de scooter niets.

Normaal gesproken als je de sleutel omdraait, gaat de verlichting aan, hoor ik de oliepomp lopen, en daarna kan ik de scooter starten. Als ik nu de sleutel omdraai, hoor ik helemaal niets... Geen verlichting die aangaat, geen pomp die opstart, helemaal niets.... ook scooter starten of remverlichting, niets werkt.

Wat zou het probleem kunnen zijn denken jullie? Natuurlijk is het iets elektronisch, maar wat? Naast het zekeringen kastje zit een zilver"kastje", het lijkt op een startrelais, zou dat het probleem kunnen veroorzaken? Of zal ik het contactslot inspuiten met contactspray?

Zo op de een op andere dag doet de scooter niets meer...
Willen en kunnen jullie mij verder helpen want ik zit met de handen in het haar.

Als jullie meer informatie nodig hebben, roep dan, want dan zal ik proberen het zo duidelijk mogelijk door te geven.
Alvast heel erg bedankt allen!
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben er niet achtergekomen wat het probleem nou was, heb de scooter naar de winkel terug gebracht waar ik hem gekocht heb. Het probleem bleek de stekker van het contactslot te komen. Deze bleek verroest. De stekker is vervangen en de scooter start weer als een zonnetje. Dank voor je reactie Sparky, uiteindelijk zat je er niet ver vandaan ;-)
 
Back
Top