Honda mtx sh lekt carterolie uit toerentelleraansluiting

2tB

New Member
Hallo allemaal,
mijn honda mtx sh lekt carterolie uit de aansluiting van mijn toerenteller, ik ben erachter gekomen dat de keerring daat verrot is, dus heb ik voor €1 een nieuwe gekocht, alleen weet ik niet hoe ik hem aan moet sluiten, ik heb het mechanisme er uit geprobeert te tikken via de binnenkant van de carterdeksel, maar dat lukt niet en k wil dat niet te hard doen want ja het blijft een blok van 40 jaar oud;). Iemand een idee hoe ik hem er misschien vanbuiten op een bepaalde manier uit kan beunen?

alvast Bedankt
 

Attachments

  • mtx1.jpg
    mtx1.jpg
    139.5 KB · Views: 6
  • mtx2.jpg
    mtx2.jpg
    195.7 KB · Views: 6
Advertisement - register to remove this

je kan proberen er een klein gaatje in te boren , dan een parker erin draaien , en met een tang eruit trekken . de nieuwe erin tikken , met een dop die , gelijk is , aan de omtrek van de buiten rand van de keerring
 
Ik heb even snel op zandri zitten kijken naar een technische tekening
Maar kan niks vinden over een toerentellermechanisme... mogelijk verkeerd gekeken


Maar weet je zeker dat er geen borgring ergens zit? Zoals in de binnenkant?
 
B
je kan proberen er een klein gaatje in te boren , dan een parker erin draaien , en met een tang eruit trekken . de nieuwe erin tikken , met een dop die , gelijk is , aan de omtrek van de buiten rand van de ke

Ik heb even snel op zandri zitten kijken naar een technische tekening
Maar kan niks vinden over een toerentellermechanisme... mogelijk verkeerd gekeken


Maar weet je zeker dat er geen borgring ergens zit? Zoals in de binnenkant?
Ja bedankt, er zijn geen technische tekeningen van te vinden inderdaad, ik heb hem helemaal nagekeken en heb besloten er niet harder op te rammen, want die deksels zijn duur en zeldzaam.

Ik heb de koppelingsdeksel van een ander blok gehaald die ik nog had liggen en zet die er nu op.

Bedankt voor de reacties!
 
Back
Top