This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Honda MT5 Supermoto

:+ idd.

Wel mooie cilinder. Apart hoe er een kanaal gemaakt is van de inlaat naar de spoelers

Dat was 1 van de eerste aanpassingen die men vroeger deed bij die cilinders( nu nog trouwens). Ik kwam die dingen vaker met dan zonder die gaten tegen
 
is nettjes geworden man!!..

ik zat is ff te kijken he..

misschien zou het een stuk beter staan
als je dat grote mt5 zadel eraf haalt
en er een custom kleiner zadel op maakt..

zal stuk sportiever ook staan denk..

hijs nettjes geworde man..
en rijd volgensmij ookwel lagge

succes der nog mee

tjow
 
Dankje! Dat zadel en achterspatbord wil ik evt nog naar kijken maar dat is nu nog niet vantoepassing. Eerst maar weer eens goed aan t lopen krijgen.

Gister de cilinder helemaal nagemeten en hij is soms iets ovaal (honderdste van een mm) maar voor op straat maakt dat niet zoveel uit. Als deze zuiger weer versleten is, en het cilindertje bevalt me wel qua prestaties en betrouwbaarheid komt er toch een nieuw wandje in.

Zuigerspeling van 0,04mm. Werd een 2e overmaats KTM SX50 zuiger.







Omdat de voet voor de vorige zuiger al eens afgedraaid is door PS, is het hemd te lang, dus dan moet ik of het blok uit elkaar halen en kotteren etc of het hemd in korten. Aangezien ik nog niet weet of dit echt een super cilinder is ga ik het hemd maar inkorten. Als dat gedaan is, en mijn VHM kop binnen is, kan ik de cilinder op hoogte zetten en dan maar weer eens proberen aan te lopen.

ook nog ff een steun gemaakt om mijn blok in te hangen als ik er mee bezig ben:



En een foto van mn membraampje:
 
Last edited:
Is die steun ook draaibaar?

Ik zag bij oerlemans(importeur gasgas nederland) ook zon soort houder voor blokken, en dan kon je heel het blok ook nog omdraaien etc. Lijkt me wel echt uber relaxed werken.

Maar goed bezig!
 
Vet man dit vind ik echt een dikke MT! Vriend van mij heeft er ook 1, MT's zijn gewoon de echte beun brommers :W Maar die van jou is toch wel wat anders, echt netjes!

Ga zo door 9||6
 
@ crazybond700: Nee dit is gewoon een vast steuntje, ik weet welke je bedoelt, die komt van 2 kanten af en kan je overal heen draaien, hebben we op t werk ook.

@ rox035: daarom wou ik een MT verbouwen, vanwege dat imago

Ik had ook een cilinder kop besteld bij VHM maar die hebben ze niet meer in productie vanwege slechte verkoopcijfers oid.... Dus ik een beetje gezocht en kwam ik uit bij een brommercrosser die zelf een paar jaar geleden 5 van die kopjes CNC gefreesd heeft: 9||6

[ir]http://img124.imageshack.us/img124/1020/img5514sb8.jpg[/ir]

Dus vandaag ff geld overgemaakt en hopelijk zeer binnenkort binnen

Ook moet de cilinder nog afgedraaid worden voor de KTM SX50 zuiger en dan kan het zooitje weer in elkaar!
 
Jeej vandaag pakketje binnengehad!

en daar zat in:






Mooi CNC gefreesd cilinder kopje, thnx to barry!

Nu nog ff cilindervoet afdraaien en de boel weer opbouwen!

Kreeg ook een in een keer een ingeving om m'n velgrandjes kaal te maken, niet polijsten, gewoon geschuurd, voor t contrast, en je hoeft het niet bij te houden.

Iig resultaat na 10 minuten :X


dus moet nog wel ff paar uurtjes schuren voor ik dit resultaat heb:
 
Vandaag ff een renthal stuurtje gekocht van CR85, is iets hoger dan wat er nu op zit, want ik zat helemaal voorover gebogen

ook meteen mn nieuwe domino gashendel geinstalleerd, smith handvat erop en gaskabeltje opmaat gemaakt:


en ik zit nog te denken om de bovenste helft van een CR85 tank, op de onderste helft van een MT tank te polyesteren, zodat er fatsoenlijk radiateur kappen op kunnen en die tank iets hoger word, en die dan naar L&M of chezzmo te sturen om er een carbonnen versie van te maken dat zou het echt afmaken
 
Vandaag begonnen om mn velgrandjes kaal te schuren samen met Niels.
mijn velg:

Niels:


Hij is daar ietsje sneller in

Achtertandwiel van een CR80 uit 1980/81, die past precies op een MT5 naaf, is CNC gefreesd, goud geanodiseerd, en 56 tands ipv 51 (hoogste verkrijgbaar voor MT5).




onderste kroonplaat maar eens zwart gespoten, was eerst ook zwart maar roestig:


en een stukje wit teflon om een nieuwe kettinggeleider van te frezen aangezien ABS te snel slijt.
 
Last edited:
Even een vraagje, Ga je nog wat aan het kapwerk doen? of blijft dat gewoon het zelfde oude MT5?

sorry als ik het niet gelezen heb ergens, tof project verder!!
 
Ik ga deze zomer proberen de bovenkant van een CR85 tank (met radiateurkap bevestiging dus, en iets hoger/stijler naar de tankdop vanaf zadel) op de onderkant van een MT5 tank (voor de bevestiging en mooie aansluiting @ frame) poly-en zodat ik tank met radiateurkappen heb. Dan gaat ie naar iemand (ik heb nog geen keuze gemaakt) om er een definitieve carbonnen versie van te maken.

De zijkappen laat ik er gewoon af, aangezien zonder mooier is dan met (lelijke grote pannekoekborden )
 
zijkappen hondalogo in frezen ziekers en dan een polymatje dr over en mooi strak werken zodat die kap geen relief meer heeft van een centimeter en dan een kleurtje dr op
 
Zo weer een updateje met veel foto's.

Heb mn blok terug van Kees Veldt (VRP Tuning, Ophemert) Die heeft mijn cilinder voet en hemd afgedraait voor de lagere SX50 zuiger, tevens ook nog een paar binnenkopjes voor me gedraaid, is echt weer super gedaan allemaal!
conish kopje (hemisphere kopje zit nu gemonteerd):

vers waterpomp deksel:



Hij had ook nog een origineel koppelingsdeksel liggen zodat die waterpijpjes uit de waterpomp niet zo raar meer staan waardoor je dus zo'n rare bocht in de slang krijgt. Meteen gestraald en zo staat t blokje dr nu bij:


En toen mn blok nog bij kees was een paar leuke sfeerfoto's gemaakt:





















Altijd lekker:


En nieuw speelgoed erbij, Honda CRF250R viertaktert:

 
Last edited: