Honda mt passend maken Yamaha DT/RD POLINI 110cc

Stefanstolte

New Member
Goede dag iedreen✌️
ik ben stefan uit Breda
36 jaar
En ben bezig met een honda mt racer te maken
110cc nu vroeg ik me af of iemand tips heeft voor het pas maken van een Yamaha DT/RD POLINI 110cc lc
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij wordt dat heel lastig. Ik heb beide gehad heel lang geleden. Sowieso een lc lijkt me onwaarschijnlijk dat het passend kan worden gemaakt. Het is geen Lego

Waarom heb je het idee dat het passend kan worden?
 
Als het goed is en ik de goede info heb zou dit moeten kunnen op een honda mt LC blok

IIn mijn jeugd had een oom van mijn dit ok op zijn honda mtx zo'n 26 jaar terug dat is alleen niet meer te vragen om dat deze overleden is

Ik zou graag mijn juugt sentiment wilen maken

Hij had een 110cc polini welke niet voor honda mt mtx nsr gemaakt word er moet toch iets zijn dat wel pas temaken valt

Lego is het idd niet maar er kan best veel gemaakt worden

NNu heb ik vernomen dat dit zou moeten kunnen aleen hoe ik het het besten aan kan pakken geen id
 
De spoelpoorten zijn anders van een Honda MT tov Yamaha DT. Dat gaat gewoon echt een uitdaging zijn om dat goed te krijgen.

Kijk eens goed naar deze cilinderkit, deze is voor Yamaha DT:
https://www.rrd-preparation.com/en/...i-motor-yamaha-dt-tzr-rd-and-ysr-80cc-lc.html
kit-cvf-yamaha-dt-80-diagrame_desc.jpg

Je ziet hier duidelijk dat bij de cilindervoet geen voorste spoelers zijn.

Nu een cilinderkit voor de Honda MT:


tronsfurtskit110cc55mmathinaracnngpiurmitihendambx80mtxr80utnsr80rrufriidissumuntliquidu_desc.jpg
Hier zie je duidelijk voorste spoelers. Ga je een DT cilinder op een MT carter plaatsen, is dat alles behalve optimaal. (en dan heb ik nog het niet over eventueel kotteren om het cilinderhemd passend te maken, inlaatspruitstuk aanpassen, uitlaat bevestiging/bocht aanpassen).


Wat is je doel precies? Gewoon een hele dikke 110CC Honda MT maken? Dan zou ik zelf gewoon bijvoorbeeld z'n athena cilinder kopen zoals die gelinkt wordt. Dan weet je ook dat er serieus vermogen uit gaat komen.
 
Het doel is idd heele dike 110cc te maken ddl gaat de tuning er van doen de bedoeling is om tusen de 25 a 27 pk uit te gaan hallen

Heeft iemand een andere opcie kwa 110cc polini welk wel pas temaken is

Als ik dan moet kiezen tusen athena 110 cc Malossi is de Malossi sneller

Maar ik wil dus iegelijk een polini er op 110cc

Setup
80cc onderblok duuu
110cc polini of als er niks pas te maken is Malossi
30mm spruit
30mm carb vlakschuif
Pvl onsteking
V forse membraam
Opmaat uitlaat geen bak en braad werk maar test bank werk ✌

Met De belofte dat er de pks 25a27 uit te hallen valt

Carters en cilinder uitlaat worden gedaan door ddl tuning
Post automatically merged:

Ps me bedoeling is ok om volgend jaar in etten-leur mee te doen met sbo race en wat gekke gezichten tezien
 
Last edited:
Ja dat zal ok wel gebeuren voor af maar dan leer je zelf niks en dat is ok de bedoeling naturlijk

Als ik het pas kan maken zelf scheeld dat weer werk daar het is niet echt een bepaald goedkopen hobby

En heb ok meerdere blokken ligen waar ik ok wat mee wil
 
Ja begrijpelijk. Als je met de sprints wil meedoen van de SBO dan zou ik vooral zorgen dat je voldoet aan het technisch reglement van de klasse waar je in wil meedoen.

En zelf zou ik als je wat leuks wil neerzetten de juiste cilinder voor het blok halen. Performance technisch gezien wil je zo veel mogelijk een optimale flow hebben van je mengsel en dat bereik je niet met wat je nu voor ogen hebt.

Er zijn echt goede cilinders te krijgen voor je blok en dan wordt het voor DDL ook makkelijker en goedkoper. Juist als je nog aan het leren bent zou ik eerst zorgen dat je de basis beetje in de vingers hebt. Sprinten is dure hobby
 
Ik ben op de hoogte alleen er is niet zo gek veel te vinden 125 athena of Malossi 110 kom je op uit de Malossi word al niet meer gemaakt dus dat gaat wat lastig worden niet onmogelijk maar wel lastig

Noem is een paar cilinders die ik het bekijken waard zijn heb je nog wat in gedachten?

Regelementen worden zoizo na geleeft maar eerst is de setup zo krijgen hoe ik het wil deze zoektocht is niet zo maar klaar
ok zal er een moter kenteken op komen dus hij zal eerst klaar moeten voor de keuring dan kome de laaste dinge die de sbo van je verwacht maar dat is geen probleem
 
Last edited by a moderator:
Ik ben dan wel benieuwd welk frame je hebt als je hem als motor wil keuren. Want dat gaat misschien wat minder makkelijk dan wat je hier stelt. Als je met een brommer frame komt en een 110cc blok dan wens ik je heel veel succes want dat gaat niet lukken.

Sorry als ik negatief klink maar het is belangrijk om realistisch te blijven.
 
Umm ik wil niet veel zegen maar als je hem kleuring klaar maakt met 80 blok 125 cc komt hij zeker door de keuring heen ok al is het een brommer frame
✌️Als hij tegnies maar het zelfde is als de mt moter van het zelfde jaar tal dus in dit geval 1988 zijn een klijn aantal dinge die je aan moet Pasen maar niet zo lastig hor dit is mijn 3de

mt50 in op bouw
mtx r 125
mb8 met 125cc

allemaal gewoon door de keuring geen gekomen aleen de mb had een wiel lager die niet goed was en zelfs toen kwam ik er door heen
 
En die hadden alle 3 een brommer frame? Of al een motorframe (MB8 = motorframe). Want mijn ervaring is echt dat het niet zo makkelijk gaat. Superfijn dat het jou natuurlijk wel lukt, maar hier bij het RDW keurstation zijn ze een stukkie strenger dan.
 
Geen id

Nee brommer frame en ik heb wel overal bonnen van brommer frame koop bon met naam van de oude eigenaar ok had ik het blok bij iemand gekocht en ok een bon van met naam dan zoude ze niet moeilijk moeten doen als je alles kloppend hebt en dat is op bouwjaar en brommer of moter niet heel veel verschillend

Rdw etteleur
 
Back
Top