honda motor 160 Choke probleem

DEE Canta

New Member
Hallo Allemaal,

Ik heb een 2e hands Canta LX gekocht en heb nu een probleem. Wanneer de motor koud is moet ik choken, het geval is nu dat de motor wanneer ik de choke indruk (bij een Canta zit de Choke onder het dashboard, en een schakelknop voor vooruit en achteruit.) Wanneer ik de choke wil terugduwen gaat mijn auto ongewild rijden.
Wat te doen?
Bovenstaand is gekomen nadat een monteur wat veertjes had aangedraaid omdat deze te slap stonden, 1 van die veertjes is van het gas.
Weet iemand raad??
vriendelijke groet
 
Advertisement - register to remove this

Hallo Ik heb geen verstand van dit type autootjes en ik ga ervan uit dat dit autootje geen handversnellingen heeft maar een automaatje is.

Ik weet ook niet wat de monteur allemaal heeft gedaan dus onderstaand is en blijft giswerk mijnerzijds.

Zo te horen grijpt de koppeling te vroeg aan zodat de auto begint te rijden wanneer de motor nog stationair draait.

Er kunnen twee dingen aan de hand zijn namelijk:

1. de motor loopt te hoog stationair als de choke wordt teruggeduwd.
2. de veertjes van de koppeling zijn te slap zodat de koppeling bij een te laag toerental al aangrijpt.

Ik weet niet welke veertjes de monteur allemaal heeft strakker gezet maar je noemt onder andere de veer van het gas.

Dus ik vermoed dat de motor initieel al te hoog stationair draait wanneer je dan de chocke gebruikt gaat het motortje nog hoger in toeren en daardoor grijpt de koppeling aan.

Het kan zijn dat het initieel te hoge stationair toerental te maken heeft door een gaskabel die nu te strak staat.
 
Back
Top