Honda mbx 50 1985

Advertisement - register to remove this

Ik heb sinds kort een Honda mbx 50 uit 1985 hij loopt perfect alleen is hij niet de snelste.
Mijn Vraag is dan ook waar zijn deze honda`s begrensd
Toen ik 15 was was de mbx-80 ongeveer de mooiste schakelbromfiets, toen deden ze niet veel aan begrenzen, alleen naar de cilinder.
Oom agent telde dan t aantal koelvinnen vd cilinder.
Wij deden Op zijn minst bij een MT, t mindere broertje of MB een 70cc cilinder. Je had ook de 50 plus cilinder, waren ik geloof de poorten bewerkt.
Maar meestal deden wij na een kapotte zuigerveer, en daardoor krassen in de cilinder, de cilinder uithonen en t petje wat bijwerken en de maatje groter zuiger erin

Maar t mooiste die ik had was MBX origineel 80cc (o ja alles 2 takt) 6 versnellingen uit Duitsland.

Maar t woord begrenzer kende ik alleen vd toeren begrenzer om je cilinder, zuiger(veren) en blok heel te houden.

Is lang geleden, ik hoop dat je er veel plezier mee hebt. Mogelijkheden bijna eindeloos.

Heb je een foto, zonder of met de kuip?
 
Last edited by a moderator:
Leuk ding !

Is de uitlaat nog origineel ? die kan een dunne pijp hebben aan de binnenkant, daardoor is het geen expansieuitlaat.
hoe hard moet hij lopen ? ik zou zeggen begin met de uitlaat te bekijken en misschien een andere monteren. als het nog sneller moet zul je inderdaad de poorten moeten aanpassen , maar dan kan natuurlijk ook met een snellere cilinderkit.
 
Het is de originele uitlaat en het zo mooi zijn als die 65 70 zou lopen en lekker snel optrekt
Tja in mijn MT MB MBX tijd deden we er altijd een Proma pot op, sportluchtfilter, andere carburateur, maar het was bij de goedkopere MT modellen echt 6 uur rijden en dan 2 úur sleutelen.
We maakten geen foto's en zo. Ik zal s kijken of ik me zwart gele MT met MBX wielen nog op foto heb.
 
Back
Top