het klopt dat ze standaard echt niet veel sneller gaan dan 55/60 , dit komt omdat het toen anders was dan nu (toen deze brommers op de markt waren) , toen werd een brommer gemiddeld zo gemaakt dat je niet zomaar sneller dan 40/45 kon.
dit heeft zo zijn voordelen en zijn nadelen , zo is het voordeel dat die dingen gewoon echt super makkelijk rijden , betrouwbaar zijn op dat gebied enz. , echter het grote nadeel voor velen was natuurlijk dat je het niet zomaar kon opvoeren.
wat je kunt doen is een ander uitlaatje bijv. echter helpt dat niet veel , dus wat de meesten deden is een 50cc snel erop , die toen WEL bestonden , aangezien deze ook daadwerkelijk sneller liepen dan een std cilinder , die gewoon echt niet sneller liep.
dus wil je wat zul je een andere cilinder moeten monteren , samen met een andere uitlaat ,en eventueel een ander voortandwiel.
ook kun je er bijv. een 16mm carburateur bij op zetten (mikuni) icm spruitstuk en een andere aanzuigbuis.
een MB/T opvoeren is een stuk moeilijker dan de brommers die er nu rijden , en zelfs een MT met 70cc 18/20mm enz. trekt het niet tegen een huidige std 50cc (am6/derbi bijv.) met snelle uitlaat.
daarom snap ik ook nooit waarom mensen nog met zo'n oud ding willen liggen klaaien
en als je een mooie MB50 hebt zou ik m niet teveel gaan opvoeren , dat is gewoon zonde.