honda mb50

swaanske

Well-Known Member
ik ken iemand met een honda mb50
hij gaat nu 55 maar hij zou hem sneller willen laten gaan
hij heeft al informatie gevraagd hierover maar blijkbaar zijn die dingen niet boven de 60 te krijgen, is dit waar ??
ik denk zelf dat ie nog begrenst is maar ik weet niet waar de begrenzers zitten
kan iemand mij helpen ??
 
Advertisement - register to remove this

het klopt dat ze standaard echt niet veel sneller gaan dan 55/60 , dit komt omdat het toen anders was dan nu (toen deze brommers op de markt waren) , toen werd een brommer gemiddeld zo gemaakt dat je niet zomaar sneller dan 40/45 kon.

dit heeft zo zijn voordelen en zijn nadelen , zo is het voordeel dat die dingen gewoon echt super makkelijk rijden , betrouwbaar zijn op dat gebied enz. , echter het grote nadeel voor velen was natuurlijk dat je het niet zomaar kon opvoeren.

wat je kunt doen is een ander uitlaatje bijv. echter helpt dat niet veel , dus wat de meesten deden is een 50cc snel erop , die toen WEL bestonden , aangezien deze ook daadwerkelijk sneller liepen dan een std cilinder , die gewoon echt niet sneller liep.

dus wil je wat zul je een andere cilinder moeten monteren , samen met een andere uitlaat ,en eventueel een ander voortandwiel.

ook kun je er bijv. een 16mm carburateur bij op zetten (mikuni) icm spruitstuk en een andere aanzuigbuis.

een MB/T opvoeren is een stuk moeilijker dan de brommers die er nu rijden , en zelfs een MT met 70cc 18/20mm enz. trekt het niet tegen een huidige std 50cc (am6/derbi bijv.) met snelle uitlaat.

daarom snap ik ook nooit waarom mensen nog met zo'n oud ding willen liggen klaaien :p

en als je een mooie MB50 hebt zou ik m niet teveel gaan opvoeren , dat is gewoon zonde.
 
Spijtig maarja ;(

dus mijne DT gaat origineel nog 'beter' dan MB50 ??
raar ik dacht dat je meer uit zoiets kon halen

dat klopt , een oude DT wil veel makkelijker sneller dan een MT , en nieuwe al helemaal wel..

het komt gewoon simpelweg omdat die blokken ook echt voor nederland zijn gemaakt , in tegenstelling tot de bromfietsen van nu , wat over het algemeen gewoon 50cc motorfietsen zijn alleen worden ze hier geknepen.
 
er was voor zover ik weet iets met 2 cilinders, de "duitse" gingen geloof ik sneller.. maar pin me er niet op vast!

daar zit ook weer wat bij , in duitsland heb je ook brommers die niet sneller mogen dan 45 oid , maar daar kun je ook een stap hoger op een gegeven moment. dus daar zal ook verschil in zitten.

er zijn originele snelle typen cilinders , maar dan kun je dus net zo goed een andere 50cc nemen ..
 
Back
Top