Honda MB50 uitgeboord, met 80 cc proma uitlaat

KaboZz

Well-Known Member
Ik heb hier een Honda MB5 staan die een tijdje geleden is uitgeboord, niet zwaar uitgeboord. Ik heb gisteren de standaard uitlaat van mb vervangen door een 80cc proma uitlaat. De mb trekt nu veel harder in hoge toeren en haalt ongeveer 80-85 km/u terwijl het daarvoor maar 70-75 km/u was.

Nu is mijn vraag of dit wel gezond is voor mijn honda om een 80 cc uitlaat op een "50 cc" te zetten ? Hij trekt veel langer in toeren, maar zoals wanneer ik even heb doorgereden en ik kom weer in neutraal zit de ralenti precies op 5 of 6000 toeren te draaien voor misschien 10 seconden.

Voor zover ik mijn setup weet is het een Honda Mb5, 50 cc uitgeboord, 16 mm carbu, en de 80cc proma uitlaat. Als het nodig is kan ik er nog foto's bijposten.
 
Advertisement - register to remove this

mja , uitgeboord is gewoon simpelweg de de wand opfrissen ,meer niet , het loopt niks sneller , trekt niet harder oid. alleen de slijtage is weg :)

een 80cc uitlaat kan prima lopen op een 50cc , alleen is de volume een beetje groot. maar het kan niet een complete 80cc uitlaat zijn , anders zou de flens niet passen , dus het kan ook zijn dat dit gewoon een 50cc uitlaat is.

het kan iig geen kwaad , alleen moet je wel de sproeier goed afstellen.

dat ie langer toeren blijft draaien kan duiden op een te kleine sproeier , en/of luchtstelschroef te ver uit ,of gewoon valse lucht oid.
 
Ok, Ik dacht altijd dat het een 80cc uitlaat was, dus voor hetzelfde geld is het een 70. nee doordat hij uitgeboord is trekt hij niet echt harder maar heeft hij alleen een ander geluid gekregen en een iets hogere top. maar bijna geen verschil in snelheid.

Ik ga het nog wat in het oog houden omdat ik niet altijd het gevoel heb dat het zo gezond is. het is precies dat ik mijn motor nog zou opblazen. maar hij rijdt wel stukken beter :)
 
Back
Top