Honda MB sproeier.

Stephan710

Well-Known Member
Hey,

Ik ben met een mb bezig en krijg hem niet lekker aam de praat.
Ik heb het blok gereviceerd (50ccblok 6bak) en is goed gelukt.

Nu heb ik er een 70cc er op,
18mm carb, orginele uitlaat + luchtfilter.
Met 85 sproeier luchtschroef dicht loopt hij aardig maar schokt.
Met 95 sproeier lijkt hij te verzuipen en loopt klote.

Wat voor maat sproeier zou het ongeveer moeten wezen?
 
Advertisement - register to remove this

Je kan de ontsteking toch niet echt verstellen???
Of bedoel je de grondplaat draaien?
Als je de grondplaat bedoelt, die heb ik ongeveer in de midden gezet.
 
jawel , je kunt de grondplaat draaien , zet m maar eens helemaal naar rechts (grondplaat met de klok mee dus) , als ik me goed herrinner :p

ik heb vaker meegemaakt dat met snellere MT's NSR's , MTX-en 50/70 en 80 e.d. dat ik zelfs de grondplaat aan moest passen voordat ie pas fatsoenlijk wou lopen.

of een HPI erop zetten!
 
Ik ga het morgen proberen! Bedankt voor je tip!!! Maar aan de sproeier 95 kan het niet echt leggen denk jij? En een HPI, die zijn nogal duur volgens mij, of niet?
 
180 a 190 euro dacht ik , mja , dat hoeft ook niet , het kan zeker wel goed lopen met de std ontsteking!

ik heb het vaker meegemaakt dat ze gewoon voor geen meter liepen , of zelfs knalden e.d. , grondplaat aangepast en verdraaid en klaar..

de sproeier is moeilijk te zeggen ,maar meestal wel minimaal rond de 85 a 90 , maar ik werk dan wel met std of std aangepast filter.
 
Ik heb de ontsteking naar rechts gedraait maar er veranderde wijnig.....
Hij liep eigenlijk weer het beste met luchtschroef dicht. Maar kwam niet lekker op toeren. Hij start ook slecht. Als hij koud is moet ik hem aanlopen en als hij warm is 1x kicken en hij start. ik heb nog een andere ontsteking er op gezet maar daar veranderd ook niks aan. hij reageerde gewoon het zelfde. WAT MOET IK NU???
 
ik heb evt nog een power filter leggen en een snell uitlaat.(mmakt wel een klere herrie) Kan ik daar iets van gebruiken zodat hij beter gaat lopen?
 
snelle uitlaat zou ik er sowieso op zetten , en powerfilter is rotzooi en zeker niet nodig,

ben je al groter in sproeier gegaan? naald in het midden zetten of 2e stand van onder op de naald en luchtstelschroef op 1,5 slag uit draaien en niet meer aankomen.

is het een ECHTE Keihin 18mm?
 
Ik heb nu een 110 sproeier en hij loopt nu netjes. Maar er doet weer een probleem voor..... Hij start voor geen meter. Aanlopen geet wel maar ook niet makkelijk.
Moet ik nog groter gaan met sproeier of is er iets anders??
 
het kan heel goed zijn dat ie ergens valse lucht trekt , of lekke krukaskeerringen.

en is het een ECHTE of imitatie carburateur?

en is het een nieuwe cilinder?
 
Valse lucht heb ik al op getest en er zitten nieuwe keerringen in!!!!
De carb. is een Keihin 18mm.
De cilinder is niet nieuw.

Kan het aan de membraam leggen? Of sproeier?
 
helemaal naar rechts als ik me niet vergis dus , en het kan zijn dat de std grondplaat niet genoeg is.

heb je de cilinder ook laten meten?
 
Back
Top