Honda MB afstellen

Status
Not open for further replies.
Bij een nieuwe zuiger moet je ongeveer 250 km inrijden toch? en dan langzaam opbouwen en niet te lang en hetzelfde toerental achter elkaar rijden? Ik heb hem net even opengegooid en hij rijdt erg goed, alleen nog niet optimaal.
Maar ik kan natuurlijk ook niet verwachten dat met een andere zuiger en veren gelijk alle problemen weg zijn, de lagers uit het blok klinken nog steed slecht, en dat was ook wel te verwachten. Ook moet de brommer due op nieuw afgesteld worden, maar ik heb hem nu wat meer luchtgegeven en hij rijdt toch al best goed. Veel beter als eerst, hij trekt nu hard op tussen de 7.000 en 9.000 tpm, daar onder trekt hij ook nog best oke, daarboven heb ik nog niet geprobeerd, mede vanwege de zuigers en de lagers..
 
Ik zou gewoon het blokje maar compleet(laten) reviceren. Als je al hoort dat de lagers niet goed zijn dan heb je best kans dat je zuigertje binnenkort gewoon weer naar de soep draait.
 
probleem bij MT/b blokken is helaas dat door het zware vliegwiel en in combinatie met opvoeren het linker krukaslager inslijt in het carter waardoor deze los gaat zitten in het carter..

als ik een MT/b blok moet maken reviseer ik m altijd eerst , aangezien er aan die dingen zoveel is versleuteld en je weet niet wat er mee gedaan is , dan weet je zeker dat het goed is :)

de vorige mtx-sh die ik had kwam voor een kapotte aandrijf as ,maar krukas was zo gaar , cilinder was gaar , en lagers uiteraard dat ik m die er ook nieuw in moest bouwen , de meeste MT/B blokken zijn nu al gewoon aan het einde.. ze zijn dan ook al ruim 13 jaar oud minsten , en ze zijn vanaf begin 80 geleverd dus je kunt wel nagaan dat er niet veel goeds meer over is :p

mja , reviseer het blok gewoon , nieuwe lagers , keerringen (allemaal) , pakkingen ,olie , en carters en krukas goed nakijken , dan weet je zeker dat dat goed is
 
Daar zit ik ook ernstig aan te denken, maar ik zit eerst met een ander probleem. De brommer doet weer vreemd. Hij rijdt opzich heel goed. Veel power en goede topsnelheid. Maar als je een tijdje hebt gereden gaat hij kuren vertonen. Opeens gaat hij 'haperen' hij blijft dus hangen op een bepaald toerental, bijvoorbeeld 4.000 tpm, daarboven wil die niet, geef je volgas blijft hij er ook op hangen en hoor je soms een plofje uit de uitlaat. Opeens gaat het ook weer over.. (nouja opeens, ik rij dan dus bijvoorbeeld 45 in z'n 5 (5.000 tpm) en langzaam aan trekt hij hem er dan wel door heen, tot hij bij de 6.000 tpm is, dan is het hele probleem weg en loopt ie weer fantastisch.
Tot het opeens weer terugkomt (kan 10 min later zijn, of 20... is geen touw aan vast te knopen..). Het ligt niet aan de carb, de brommer is nu goed afgesteld, bougie koffie met melk bruin en hij rijdt dus echt goed, alleen soms wil die niet. Stel dat hij gek gaat doen en ik stop, dan kan ik het vergeten. Dan wil die helemaal geen toeren meer draaien (max 2.000 ofzo) en duurt het allemaal weer langer.

aangezien hij soms ploft (duid volgens mij op vers (onverbrand) mengsel dat in de uitlaat alsnog verbrand) lijkt het me dat er in de ontsteking (of cdi of bobine) iets mis zit. Hoe controleer ik dit, en kent iemand dit fenomeen?

grtz.
 
ploffen is meestal een te arm mengsel juist...

of gewoon een verkeerde bougie..

zou eerst eens 2 maten grotere sproeier proberen voordat ie je kapot loopt!
 
bougie is het niet, want ik heb al 2 andere geprobeerd.. Verder deed hij het ook al met de vorige sproeier (een 170) maar dacht ik toen dat het kwam omdat hij slecht afgesteld was.. Nu zit er een 150 sproeier in en rijdt hij verder perfect. Alleen soms, ook niet altijd, gebeurd dit dus.. Daarom dacht ik zelf aan iets elektronisch...
 
mb afstellen?

ik zit met het volgende probleem voor een honda mb 5. als ik mijn brommer aanloop is er niks aan de hand. hij loopt heel mooi maar als ik gas bij geef dreigt hij te verzuipen. Ik heb al mijn spoeiers geprobeerd want ik dacht dat hij te arm of te rijk was. na een stuk of 20 sproeiers gebruikt te hebben van 75t/m150 geeft hij aldoor dezelfde reactie.. gas bij = verzuipen. wie heeft hiervoor de oplossing voor mij? ik heb bijna alles nieuw erop zitten.

setups: 70cc snel (fast arrow)

18 streep carburateur (namaak van een keihin)

4 kleps membraam (mallosie)

homoet uitlaat

twin air filter.

wie ow wie kan mij hiermee helpen?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top