Honda 50cc blok start niet.

Josvanos

New Member
Ik heb een honda 50 cc blok op een buggy. Ik heb hier 2 dagen geleden nog mee gereden. Hij liep toen prima, maar gisteren startte hij niet. Vandaag heb ik m ook proberen te starten, maar dat lukte weer niet. De bougie vonkt wel. Alleen er komt weinig benzine uit de benzineslang als ik kickstart. Ik weet niet of dit het probleem is aangezien er wel wat benzine uit komt als ik kickstart. Als ik aan de benzine slang zuig komt er wel veel benzine uit.Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik veronderstel dat dit een 4-takt betreft?
Staat de klepspeling goed?

Ik weet niet welk type vacuumkraan er op deze buggy zit maar als de mogelijkheid bestaat de brandstofslang naar de carburateur rechtstreeks op de tank aan te sluiten, zou je dit even kunnen proberen om er zeker van te zijn dat de vacuumkraan niet defect is en dus onvoldoende brandstof doorlaat.
 
Ik veronderstel dat dit een 4-takt betreft?
Staat de klepspeling goed?

Ik weet niet welk type vacuumkraan er op deze buggy zit maar als de mogelijkheid bestaat de brandstofslang naar de carburateur rechtstreeks op de tank aan te sluiten, zou je dit even kunnen proberen om er zeker van te zijn dat de vacuumkraan niet defect is en dus onvoldoende brandstof doorlaat.
Het is inderdaad een 4 takt en de klepspeling staat goed.
Toen ik hem aanduwde startte hij wel, maar hij valt dan ook snel weer uit.
Zou het ook kunnen zijn dat ik de carb niet goed heb gereinigd en dit nog een keer moet doen?
 
Jos,

je geeft wel erg weinig/wazige informatie.
Dus de benzine vanuit de tank komt niet tot aan de carburateur of bedoel je iets anders?
Verder heb je geprobeerd zonder vacuumkraan, indien aanwezig en indien mogelijk?
 
Als ik de benzine slang die naar de carburateur gaat eraf haal en dan een kick geef komt er geen benzine uit, maar als ik aan die benzine slang zuig komt er wel benzine uit. Dit betekent denk ik dat de vacuümpomp kapot is, maar dat weet ik niet zeker. Dus ik wilde graag weten of de vacuümpomp kapot is of dat er iets anders aan de hand is. En hoe ik dit probleem kan oplossen. De benzineslang kan ik niet rechtstreeks vanuit de tank op de carburateur aansluiten, omdat de benzineslang te kort is.
 
Back
Top