jeroenaerox
aerox sjeezer
ik wil mijn dr70 tog maar iets sneller en veel krachtigger maken.
nou komt er binnekort een yasuni R onder.
ik heb besloten dat de cilinder ook getuned gaat worden, hij hoeft egt niet maximaal getunden te worden, als hij maar iets harder loopt en meer vermogen krijgt.
dit wil ik eigenlijk proberen zelf te gaan doen, nou kan ik op google nergens een redenlijke how-to of iets vinden over het zelf tunen van je cilinder.
ik snap ook wel dat dit een werk appart is maar omdat ik er echt niet het maximale uit hoef te halen dacht ik dat dit mischien ook wel zelf te doen is.
op internet vond ik de volgende informatie, de uitlaatpoort kun je iets naar boven uitvijlen (richting de cilinderkop) en iets breden maar maar niet breder dan 70% van de boring van de cilinder. hierdoor zou hij dan meer toeren gaan draaien.
wat ik vooral wil is veel koppel, snel optrekken en een iets hoger top.
wat zou er dan allenmaal aan de cilinder verander moeten worden ????
nou komt er binnekort een yasuni R onder.
ik heb besloten dat de cilinder ook getuned gaat worden, hij hoeft egt niet maximaal getunden te worden, als hij maar iets harder loopt en meer vermogen krijgt.
dit wil ik eigenlijk proberen zelf te gaan doen, nou kan ik op google nergens een redenlijke how-to of iets vinden over het zelf tunen van je cilinder.
ik snap ook wel dat dit een werk appart is maar omdat ik er echt niet het maximale uit hoef te halen dacht ik dat dit mischien ook wel zelf te doen is.
op internet vond ik de volgende informatie, de uitlaatpoort kun je iets naar boven uitvijlen (richting de cilinderkop) en iets breden maar maar niet breder dan 70% van de boring van de cilinder. hierdoor zou hij dan meer toeren gaan draaien.
wat ik vooral wil is veel koppel, snel optrekken en een iets hoger top.
wat zou er dan allenmaal aan de cilinder verander moeten worden ????