hoge toeren

Tonny

Well-Known Member
Hallo,

ik heb een kymco sniper zonder begrenzing met 8 gram rollen ipv 7,5. prop is uit de uitlaat.
hij trekt voor mij netjes en hard genoeg op met gemiddeld 7000 toeren maar op mijn top (70 km) loop dat op tot bijna 9500 toeren en begint hij te zingen. ik had de 8 grams rollen er al in gezet op advies van een kenner... maar heeft niet veel geholpen. wie heeft advies om die toeren naar beneden te krijgen zonder snelheids verlies?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

een sniper maakt over het algemeen vrij veel toeren op top , dat is vrij normaal.

er zal standaard iets hoger dan 8 gram in zitten zelfs.

maar het is niet gezegd dat dat er bij jou in moet , gewoon de boel afstellen tot het goed loopt , dus verschillende rollen iig proberen.

ook kan slijtage aan de vario en/of de v-snaar voor toeren zorgen.
 
klopt een sniper maakt iets meer dan gemiddeld hoge toeren, maar als ik voluit rijd dan gaat hij zingen en dat klinkt niet echt prettig. orgineel hoort 7,5 gram rollertjes erin. vario ziet er nog goed uit, ik moet wel zeggen dat ik geen idee heb waar ik naar moet kijken of hij versleten is. Hij glad en zonder deukjes oid. v snaar is ook nog goed volgens het sniper onderhouds boekje :)
 
idd zou ik gewoon afstellen met rollen enzz.. en misschien zelfs een andere drukveer?.. een lichtere moet je dan nemen... suc6!
 
mijn scoot rijd met redelijk normaal geluid en op mijn topsnelheid zie ik me toerenteller op het randje van rood staan ongeveer 9500 en zeker als ik wind mee heb of brug af oid. dan begint hij een geluid te maken alsof er een straaljager voorbij komt met een hele hoge toon, niet constant maar hard iets zachter dan weer iets harder aan een stuk door één monetone hoge schelle geluid. dat bijft zo doorgaan tot ik me gas iets los laat.

lol, wist niet dat ik via een forum een geluid uit kon leggen :)
 
dat zal dan eerder van je vertanding af komen , anders zou een scooter die 13.000 tpm draait helemaal last van zoiets hebben.

zoals ik al zei is de vertanding erg kort , dus daar komt het teveel aan toeren vandaan , echter los je dit niet even op door zwaardere gewichten erin te zetten , de scooter moet immers over het hele gebied zijn juiste toerental draaien om het maximale vermogen er dus ook over het hele gebied eruit te laten komen , en ga je te zwaar zal ie dus dat toerental niet maken.

dus je moet zorgen dat het toerental bovenin minder word , wat bij Kymco soms wel al genoeg is is een andere vario , ik heb veel met Polini vario's gewerkt op Kymco , dat werkte wel goed. de vertanding zou je ook iets langer kunnen maken, alleen weet ik niet of er een vertanding is die niet meteen TE lang word.
 
de vertanding zit achter in het blok , deze heeft een bepaalde verhouding , deze verhouding bepaald hoe het "vermogen" op de weg komt , ga je een langere monteren zal het "vermogen" geleidekijker op de weg komen , ga je een kortere monteren komt het abrubter op de weg , en daar moet je een balans tussen zijn te vinden.

het kan dus zijn dat je met een vario alleen het probleem al oplost , maar kan ook zijn dat dit niet zo is , dan is je vertanding gewoon erg kort.

alleen zal een gemiddelde andere vertanding een te lange verhouding hebben voor een std cilinder.
 
Back
Top