hoge toeren stationair na malossi powerfilter

shablv

New Member
Hallo,

Ik heb een zip type 3

setup:
dr70
dellorto 17,5mm
malossi zwart trek/drukveren
malossi powerfilter

ik heb dus nooit problemen gehad met het stationair lopen. nu heb ik laatst mijn luchtfilter vervangen voor een malossi powerfilter. En opeens loopt mijn scooter zo hoog stationair dat die zachtje rijd terwijl ik erop zit. Hiervoor had ik er nooit last van dus ga er dan ook niet vanuit dat het valse lucht of iets is. kan het misschien te maken hebben met een te kleine sproeier? zit uit mijn hoofd nu een 76 in. Iemand die weet waar het aan kan liggen?

Had met die standaard luchtfilter ook een dip van de 15 tot 25 ongeveer en daarna trok die snoei hard door.
 
Advertisement - register to remove this

kan het misschien te maken hebben met een te kleine sproeier?
Ja.
Het blokje krijgt, door dit powerfilter, meer lucht en hier hoort een grotere sproeier bij.
Kijk maar eens naar je bougiekleur, deze zal ook wel aangeven dat je brandstofmengsel te arm staat.
 
loopt hij nogsteeds te hoog stationair na het veranderen van de sproeier dan moet je de stationairschroef gewoon wat verder uitdraaien
 
Ja.
Het blokje krijgt, door dit powerfilter, meer lucht en hier hoort een grotere sproeier bij.
Kijk maar eens naar je bougiekleur, deze zal ook wel aangeven dat je brandstofmengsel te arm staat.
En aan wat voor maat moet ik dan denken? Ik weet dat elke scooter anders is maar moet ik dan 1 maatje hoger of wel 3/4 maatjes hoger.
 
Zou eerder denken aan 10 omhoog. Maar heb 0 ervaring met zipjes dus zou ook anders kunnen zijn
Zou eerder denken aan 10 omhoog. Maar heb 0 ervaring met zipjes dus zou ook anders kunnen zijn
Hmm de sproeierset die ik nu heb gaat maar tot 78 dus dan gooi ik een 78 erin en kijken wat die dan doet. Anders nieuw setje bestellen en dat testen. Mss iemand hier met een zip die me een richting kn geven kwa maat. Bedankt voor je reactie
 
Als die onderop een dip heeft misschien gas naald even iets omhoog. Eventueel met shims. Naast een wat hogere sproeier wat een goed advies is.
 
Zou lekker het originele filter terug plaatsen, vind een blok dat op straat word gebruikt toch wat fijner. En je hebt een stuk minder aandacht van oom agent. Is maar een tip natuurlijk.
Met je sproeier vervangen kun je het beste ff je scooter een rondje mee rijden, minuutje of 5 a 10 zodat je aan de hand van de kleur van de bougie wel kan oordelen of er bijvoorbeel 5 maten groter in moet of 10. Hoe meer de kleur lijkt op koffie met wel hoe beter. Als je dit hebt geprobeert kun je ook altijd ff fototje maken van de kleur en hier posten ;)
 
Zou lekker het originele filter terug plaatsen, vind een blok dat op straat word gebruikt toch wat fijner. En je hebt een stuk minder aandacht van oom agent. Is maar een tip natuurlijk.
Met je sproeier vervangen kun je het beste ff je scooter een rondje mee rijden, minuutje of 5 a 10 zodat je aan de hand van de kleur van de bougie wel kan oordelen of er bijvoorbeel 5 maten groter in moet of 10. Hoe meer de kleur lijkt op koffie met wel hoe beter. Als je dit hebt geprobeert kun je ook altijd ff fototje maken van de kleur en hier posten ;)
Heel het stationair probleem is opgelost alleen merkte ik nu dat als ik volgas gaf en de scooter richting de 30/40 ging de scooter terug viel in zijn toeren en geen mooi 2 takt geluid meer maakte maar meer een diepe brom ik dacht dat het aan een te kleine sproeier lag maar er zit nu een 88 in en nog steeds gebeurt het, wel wat minder heftig dan toen er een sproeier 80 in zat
 
Heel het stationair probleem is opgelost alleen merkte ik nu dat als ik volgas gaf en de scooter richting de 30/40 ging de scooter terug viel in zijn toeren en geen mooi 2 takt geluid meer maakte maar meer een diepe brom ik dacht dat het aan een te kleine sproeier lag maar er zit nu een 88 in en nog steeds gebeurt het, wel wat minder heftig dan toen er een sproeier 80 in zat
Dip rond de 30/40 is vaak de vario die moet worden afgesteld
 
Back
Top