Hoge toeren optrekken

Fedric

Well-Known Member
Ik heb een probleem bij het optrekken als de scooter koud is maakt hij veel toeren en gaat dan wel door maar trager.

Als de scooter warm is zijn er nog altijd veel toeren maar hij trekt dan wel goed door

Dit is allemaal begonnen met een nieuwe koppeling eerst had ik er mallosi geel in ondertussen zijn dit de standaard veertjes en zijn zelf deze te strak fso

Ik begrijp het niet goed want bij mijn standaard koppeling waren deze altijd geel en reed gewoon goed.

Wat ik wel opmerkte in de bel van de koppeling was er maar een klein stukje ingesleten als het ware zoals een spiegel heel glad en derest was gewoon nog standaard grijzig metaal is de opervlakte niet recht genoeg of doe ik gwn egt iets fout?
 
Advertisement - register to remove this

Carb al ff goed schoon gemaakt? Kan ook zijn dat je choke niet optimaal werkt en blijft hangen.

Wat gebeurt er.als.je je oude koppeling er terug in zet? Probleem dan minder.of hetzelfde?
 
1. Zorgen dat de rolletjes in tip top conditie zijn en het juiste gewicht erin zit.
2. Bij de standaard peugeot vario deed ik om de toeren te dempen een zwaardere drukveer erin (een witte van malossi of naraku) en dan hielp mij al 70% van het probleem. (kan zijn dat je oude originele drukveer te slap is geworden en dan krijg je ook dat motor gedrag.


Vario rolletjes mogen nooit meer gewicht uitvoeren dan wat de drukveer kan houden.. Want dat zorgt juist de overtoeren..

Als het gewicht in balans blijft dus even veel bij de vario als even veel bij de drukveer dan loopt de motor veel beter.
 
Ik zou sowieso zwaardere rollen proberen. Het probleem met het slecht doortrekken als ie koud is lijkt mij te weinig benzine. Dus misschien je bougie ff checken en desnoods een groter sproeiertje monteren
 
Carb al ff goed schoon gemaakt? Kan ook zijn dat je choke niet optimaal werkt en blijft hangen.

Wat gebeurt er.als.je je oude koppeling er terug in zet? Probleem dan minder.of hetzelfde?
Carb is super proper choke is 1 jaar oud. want heb deze scooter hellemaal geresiveerd! Probleem bij mij oude koppeling is dat deze hellemaal op was geen voering meer bel was kromgebogen van de warmte had dit nog nooit gezien.
Post automatically merged:

1. Zorgen dat de rolletjes in tip top conditie zijn en het juiste gewicht erin zit.
2. Bij de standaard peugeot vario deed ik om de toeren te dempen een zwaardere drukveer erin (een witte van malossi of naraku) en dan hielp mij al 70% van het probleem. (kan zijn dat je oude originele drukveer te slap is geworden en dan krijg je ook dat motor gedrag.


Vario rolletjes mogen nooit meer gewicht uitvoeren dan wat de drukveer kan houden.. Want dat zorgt juist de overtoeren..

Als het gewicht in balans blijft dus even veel bij de vario als even veel bij de drukveer dan loopt de motor veel beter.
Rolletjes zijn splinternieuw en rollengewicht is goed in verhouding met alles.
Ik heb een polini vario en mijn drukveer is ook nieuw mallosi wit


Wat ik wel merk ik heb laatst mijn koppeling bel eens opgeschuurt en toen ree die veel beter alsof mijn koppeling daarvoor te glad was een doorslipte heel raar dit

Nu rijd die nog altijd goed als die kou staat wel een beetje met gas spelen dat die niet te veel toeren maakt maar vanaf die warm staat is die egt perfect eingelijk in 1 mooie lijn door naar zijn top geen rare geluiden meer of super veel overtoeren.
Post automatically merged:

Ik zou sowieso zwaardere rollen proberen. Het probleem met het slecht doortrekken als ie koud is lijkt mij te weinig benzine. Dus misschien je bougie ff checken en desnoods een groter sproeiertje monteren
Het rare is dat hij rijk staat mijn bougie is niet koffie met melk maar net iets donkerder dus precies goed zoals ik het wil en zwaardere rollen heb ik al geprobeerd maar dan maakt die alleen maar meer overtoeren en schakelt die als het ware naar een hoge versnelling en krijg ik hem bijna niet meer naar zijn top
 
Last edited:
Het rare is dat hij rijk staat mijn bougie is niet koffie met melk maar net iets donkerder dus precies goed zoals ik het wil en zwaardere rollen heb ik al geprobeerd maar dan maakt die alleen maar meer overtoeren en schakelt die als het ware naar een hoge versnelling en krijg ik hem bijna niet meer naar zijn top
Met zwaardere rollen meer overtoeren? Dat lijkt me heel sterk…. Probeer eens een sterkere drukveer en slappere trekveren
 
Back
Top