Hoge toeren Ditech

fishman

New Member
Hoi, heb een Aprilia Ditech van 2011 gekocht. Ding loopt als een kogel en trekt als een paard. Op de gps loopt hij 90km/u. Wat ik alleen irritant vind is dat hij pas bij 7000touern van zijn plek gaat. Daarna blijft hij tussen de 8000 en 9000 toeren draaien. Is dit normaal? Zo niet, wat moet ik aanpassen?
 
Advertisement - register to remove this

de veren in de koppeling bepalen het toerental waarbij hij aanpakt , hoe lichter de veren , in trekkracht , hoe eerder de koppeling aangrijpt.
 
Ditech zul je ook nog met de gameboy aan de slag moeten, dat systeem is verre van ideaal om thuis aan te sleutelen helaas
 
Ditech zul je ook nog met de gameboy aan de slag moeten, dat systeem is verre van ideaal om thuis aan te sleutelen helaas
Waarom dan?

Ding is al aangepast anders vliegt het geen 90 km/u @ de gps!
Motor loopt in de standaardsetting ook al vrij hoog in toeren wat dat betreft...

Mocht er ook nog een speciale terugloper uitlaat zijn gemonteerd is het vrij logisch dat dit wat extra RPM tot gevolg heeft! Niks mis mee..., in vroeger dagen liepen vrijwel al de Ditech en/of TSDI scooters vrij hoog in toeren.

En ga aub. geen andere drukveer plaatsen want dat werkt averechts!
De 2 takt injectiescooters van vroeger dagen is van een heel andere slag als wat men hier gewend is.
Is totaal niet te vergelijken met de 2 takt injectiescooters wat nu (lees: heden ten dage) op de markt is!

Edit: Ik ben op het verkeerde been gezet zie ik!
Dateert uit maart! Anyhoe, ik laat het maar staan met uw welnemen.
 
Waarom dan?

Ding is al aangepast anders vliegt het geen 90 km/u @ de gps!
Motor loopt in de standaardsetting ook al vrij hoog in toeren wat dat betreft...

Mocht er ook nog een speciale terugloper uitlaat zijn gemonteerd is het vrij logisch dat dit wat extra RPM tot gevolg heeft! Niks mis mee..., in vroeger dagen liepen vrijwel al de Ditech en/of TSDI scooters vrij hoog in toeren.

En ga aub. geen andere drukveer plaatsen want dat werkt averechts!
De 2 takt injectiescooters van vroeger dagen is van een heel andere slag als wat men hier gewend is.
Is totaal niet te vergelijken met de 2 takt injectiescooters wat nu (lees: heden ten dage) op de markt is!

Edit: Ik ben op het verkeerde been gezet zie ik!
Dateert uit maart! Anyhoe, ik laat het maar staan met uw welnemen.
Omdat je alles motorisch aan een Ditech kan vervangen maar zonder aanpassing in de software krijg je dat nooit goed. En dat van de gameboy is geen grap he, die voer je echt op met een gameboy
 
Omdat je alles motorisch aan een Ditech kan vervangen maar zonder aanpassing in de software krijg je dat nooit goed. En dat van de gameboy is geen grap he, die voer je echt op met een gameboy
Ik zie geen interpunctie aan het eind van de zin?
Betekent dit dat er nog meer info aankomt aangaande de Game Boy van Nintendo of??
Met alleen een Game Boy op de scooter kun je Princes Zelda redden, meer niet!

En zucht!
Ding is al aangepast anders vliegt het geen 90 km/u @ de gps!
En met ''ding'' bedoel ik uiteraard de ECU...
Ik gebruik zelf (al geruime tijd) o.a. de Game Boy advance waar vrijwel elke cartridge op past uit het oude tijdperk!
Zowel Aprilia, Morini als Peugeot wat dat betreft... (Orbital, Synerject en Siemens)

Ook zijn er voor Morini, Peugeot en Piaggio special uitlaten ontwikkeld door div. fabrikanten voor de injectieblokken. Bij het plaatsen van een dergelijke uitlaat is alleen aanpassing/afstellen van de overbrenging verreist! Het aanpassen en/of terugzetten naar de zgn. freemode parameters (ontgrensde variant) is hierbij dan niet van belang! Zowel de originele als de nieuwe ontwikkelde uitlaten zijn sowieso al niet voorzien van een prop of andere belemmering in de flens en/of demper!
 
Back
Top