Hoge KM stand of niet?

TREW

Well-Known Member
Ey allemaal, ik ben net 16 geworden en ga een 2e hands scooter kopen.
ik ben deze op het oog:

Merk: Aprilia
Type: SR 50 GP1
Bouwjaar: September 2003
KM.Stand: 15.000
Prijs: 1000,-

Dit is een occasion bij een dealer dus waarschijnlijk krijg ik ook garantie.
mijn vraag is: is dit een goede koop? en Wat is nou een hoge KM stand? (algemeen en voor deze scooter)
 
Advertisement - register to remove this

Stefan is gewoon een mongool, alleen al dat "en vraag dat heir niet meer" slaat al op niks.

offtopic - klep dicht kneus

ontopic -

Voor dat geld kan je minder km op de teller krijgen naar mijn mening. Kijk als hij goed onderhouden is, okay. Maar dat kan ik niet zien.

En over dat 'vraag het hier niet meer'

Omdat je het gewoon kan opzoeken.

Srry dat ik het zo naar zij hoor

edit/ Aan de andere kant, als je er gewoon garantie bij krijgt en de scooter is en goede staat is het wel een goeie deal.
 
Last edited:
:p

volgens mij is di-tech zuiniger en betrouwbaarder, maar heb er geen ervaring mee ofzo maar dat werd wel gezegd toen het werd geproduceerd aantal jaar terug

voor mina en pia heb je wel veel onderdelen, in de zin van; mocht er iets kapot gaan, kan je het goedkoop 2e hands kopen en vervangen

di tech is volgens mij lastig, ook met opvoeren
 
lees dat er vaak problemen waren met het ditech blok
Weet niet hoe dat zat precies het had geloof ik met de injectie te maken
Oja ik rijd trouwens op een peugeot sf 2 lc
Draai ong 200/250 km per week er mee
preventief word de overbrenging vervangen achter
en de cilinder
dan kan die nog wel wat kilometers er tegen
 
k thnx voor de antwoorden.
maar kheb nog een vraag, ik heb namelijk gehoord dat je vaak bij dealers garantie krijgt op overjarige scooters. Maar wanneer is een scooter nou overjarig?
 
k thnx voor de antwoorden.
maar kheb nog een vraag, ik heb namelijk gehoord dat je vaak bij dealers garantie krijgt op overjarige scooters. Maar wanneer is een scooter nou overjarig?

overjarig is 50 jaar oud ?:p heb zelf nog nooit gehoord van overjarig.

Je hebt dealer garantie en je hebt bovag garantie.

Dealer garantie zit op scooters waarvan de dealer er de vertrouwen in heeft om garantie op te geven, moet er wel bij zeggen dat niet alle dealers zo werken.

Bovag garantie zit standaard op scooter die dacht ik 500 euro of meer kosten, dit is wel alleen bij bovag dealers.

Tevens is garantie altijd al een grote discussie van wat er nou wel en niet onder valt.

15.000 km vind ik personelijk veel voor een scooter en zal er ook gelijk even uitleg bij geven: goed onderhoud wordt vaak vergeten bij mensen en gaan pas naar de dealer als er iets kapot is / echt vervangen moet worden. Tevens weet je nooit hoe er mee om is gegaan door de oude eigenaar.

Ik heb al vaak zat pia / mina blokjes voorbij zien komen voor een revisie met 10 / 20 k er op.

Di tech is opzich lekker zuinig maar als er een probleem mee is, dan moet je een dealer hebben die er verstand van heeft en 8 van de 10 keer aardig wat geld mee nemen.

Peugeot is goed zolang je het standaard laat :p ik heb een sp1 gezien met een echte stand van 120k op de teller. Dat kwam mede door goed onderhoud / goed schoon houden / en stond altijd binnen.
 
ik zal je eerlijk zeggen de mijne is door de vorige eigenaar ook goed onderhouden
Ook altijd binnengestaan
en elke dag 50 km gedraaidt minimaal
De kappen wqaren in die tijd alleen maar schoongemaakt en de voorvork en zo niet meegenomen
heb zonder gekheid bijna een een halve emmer voor en achter weggehaald en een bak roest op de vork
En in die 2 jaar dat ie elke dag 50 km minimaal reed is er niks aan kapot gegaan wat ernstig is
Ondanks dat ie rond de 80 rijd op de teller
Alleen standaart dingen zoals accu bougie en carb schoonmaken
Dus het kan wel
Hij liep bij aankoop nog als nieuw
En ondanks dat ie altijd bij dealer is geweest veel achterstallig onderhoud geconstateert
had maand voor aankoop nog een beurt gehad ter waarde van ong 100 euro en een nieuwe accu
Wat vond ik nog vario die niet helemaal fris was een 20 maten te kleine sproeier
achterveer en voorveer lek of versleten
vork die door het vuil wat vast zat
en een zwaar vervuilde startmotor
+ een accu die bijna 17 v had
maar nu is alles goed staat hier altijd buiten
en krijgt ter preventie een fris tandwielensetje achter
Dus ja de dealer is ook niet altijd goed
 
offtopic - klep dicht kneus

ontopic -

Voor dat geld kan je minder km op de teller krijgen naar mijn mening. Kijk als hij goed onderhouden is, okay. Maar dat kan ik niet zien.

En over dat 'vraag het hier niet meer'

Omdat je het gewoon kan opzoeken.

Srry dat ik het zo naar zij hoor

edit/ Aan de andere kant, als je er gewoon garantie bij krijgt en de scooter is en goede staat is het wel een goeie deal.

Warned! Houd je een beetje in voortaan.
Bij nog zo'n reactie kun je 2 weken met vakantie!
 
het is een gp1 dus zal hoogstwaarschijnlijk een ditech zijn. (vraag dit even na)
ditech wil zeggen dat het een injectie scooter is en deze dus (meestal) stiller en zuiniger is.
15000 km is voor een ditech hoog (mits die goed is onderhouden)
meestal is het bij ditechs zo dat ze alleen worden gemaakt als er iets kapot is (meestal slecht of niet starten) de meeste ditechs krijgen problemen rond de 15 a 20000 waarna de een op het ander probleem volgt.
ik raad je dus aan om alleen een ditech te kopen als je zelf af en toe onderhoud kan doen, en of je maandelijks je scooter langs de dealer brengt.
laat ook even weten bij welke dealer je de scooter hebt gezien.

als die bij x-scooter staat raad ik het je af,
ik kom dagelijks bij scooter/brommer dealers.
deze hebben allen slechte ervaringen met x-scooter
 
Back
Top