hoge druk cilinderkop

Gallecgun SF 2

Twijvel is afkeur en boem = au!
Mensen,

Ik ben ergens nieuwsgierig na.
ik heb in het verleden met een hogedruk cilinder pet gereden.
dit was met een LC speedfight 2 top ding mooi lekker wat extra koppel voor een 50cc

Nu heb ik een AC speedfight 2 2008
nu heb ik een Doppler S1R hoge druk cilinder pet gekocht.
deze word uitgevoerd met een O-ring IPV een pakking.
hij is 100% bedoelt voor SF2 en andere modellen met zelfde blok..duh

Maar nu raak hij toch met de zuiger de pet.
iemand hier ook ervaring mee gehad.
want ik vind het nogal vreemd dat hij niet past op een originele peug cilinder.
zuiger is btw wel anders een DMP vervangings-zuiger.

Als iemand hier ervaring mee heeft ik hoor graag.
of word het toch een dikker voerpakking plaatsen?

1589919895586.png
 
Advertisement - register to remove this

Deze cilinderkoppen zijn helemaal niet bedoeld voor de originele cilinder, althans ze wel passen.
Ik heb dit zelf ook eens geprobeerd met een DR HD kop.. En daar liep de scooter alleen maar slechter op.
Onder het rijden leekt wel of dat hij soort van detonatie had.. Begon wel eens raar te kloppen onder het rijden.
Daarna de originele kop terug geplaatst, want de DR kop reed voor geen meter. Maar met de originele was het probleem verholpen.

Die koppen zijn alleen ter vervanging van een doppler cilinderkit (een snellere cilinder)
Voor de DR is deze voor de 50cc giet DR cilinder.
De kop van malossi is voor de malossi 50cc giet cilinder.

En die doppler kop die je daar hebt is volgens mij voor een doppler aluminum cilinder 50cc.
 
Ja daar was ik ook al een beetje bang voor.
Ik hoorde hem al tikken.

Direct maar gedemonteerd, ook geen pu tje te vinden. Dacht toen ook aan detonatie.
Toch benieuwd wat ik destijds dan had.

Zat er toen al op.
Ik kan het wel pas maken.
Leuk om te proberen, wel benieuwd als hij iets meer ruimte krijgt de detonatie misschien weg is.

En misschien de kamer nog klein genoeg is voor meer vermogen.
Levensduur van alles zal wel achteruit gaan.

Maar in mijn geheugen was er zeker een goed vermogens verschil tussen een goede stock kop en een hoge druk pet.
 
Het probleem ligt bij de timing van die cilinder en niet zo zeer bij de kop alleen.

De originele cilinders zijn gewoon lager getimed. En ook de compressie verhouding daarvan is anders.
De HDkop is echt berekend op een bepaalde type cilinder die daar wel mee om kan.
Het kan ook zo zijn dat de spoeling van de standaard cilinder ook minder snel is en bij een snellere 50cc (ook al is dit gietijzer sneller verloopt.

Als je dan toch zo veel koppel wilt hebben, raad ik je zeker aan om de top performance 50cc trophy met blauwe kop te nemen.. Want die loopt namelijk net zo pittig.

28b7d2ce-c8e8-4311-ba83-aa250b401419.jpg


Deze heb ik vroeger ook gehad en deed 95 km/u op de teller. Je moet hem wel eerst rustig inrijden, want anders sloop je de zuigerveren (is mij toen ook gebeurd)
 
Maar eens opzoek gaan naar die kit.
Had al wel van top de 70cc gezien die gelijk was aan de DR 70.

Het blijft ook gewoon mijn vervoersmiddel.
Heb nog een andere 2005 lc speedfight. Daar komt nog een athena 70cc onder.
Niet high end maar gewoon leuk om af en toe mee te rijden.

Had nog niet echt gekeken naar hoe het zou zitten met de timing spoelpoortem etc.
Zeker meer dan waard om wat meer ervaring daar in te krijgen
 
Back
Top