Hoeveelheid rollen..

Renovatio

143km/h
Ey ik rijd met 4 rollen. Ik heb tot nu toe geen enkele problemen gehad.. Geen dip helemaal niks. Blijft trekken tot eind..
Ik had van een vriend van me gehoord dat als ik zo doorblijf rijde dat me krukas krom trekt :| is dit waar?

Ik rijd met euhm 4 x 7.1 gram... Maar als ik euhm 6 x 4.3 doe ofzo dan rijd ie veel slechter..... :|

Laat maar even weten aub..

Ik ga nu naar school +ralf+
Dus zie het wel na school

Alvast bedankt mensen

Advertisement - register to remove this

ofwel 3 rollen, ofwel 6... 3 is iig ook niet goed... maar 4 zeker niet!Je vario is nu niet in balans dus de krukas zal idd kromtrekken!

4* 7.1 = 28.4
28.4/6: +-4.7

Dus 6 rollen van rond de 4.7Gr derin en dat zou moeten lukken.

SFX Racing said:
idd gewicht is zo minimaal uit balans dat dat metaal dat makkelijk aankan, maar dan nog kan t er nooit helemaal goed voor zijn :# dus gewoon idd 6x4,7 ofzo
Wel eens met je hand je achterpoulies samengeknepen?
De kracht die je nodig heft is dezelfde kracht die de rollen uitoevenen.. onderschat die dus niet.

Bij 8k RPM is zo een grammetje verschil aan 1 kant van de vario opeens een stuk meer grammetjes, door de centrifugale krachten.

Dat het je krukas zal kromtrekken geloof ik niet, maar het geeft wel extra wrijving op je glijbus.

Hier dits is even een groffe schets van hoe het eruit ziet. De vario die je nu ziet is niet mijn vario. Ik heb het maar even globaal geschets...

vario%20renovatio.jpg

Dennis.H said:
het is dus gewoon onzin wat je doet. Gewoon 6 rollen erin zoals het hoort, klaar.

Onzin bestaat niet :) kijk ik deed dit alleen maar omdat ik nu geen dip heb, helemaal niks. Hij blijft maar trekken tot het eind. Zodra ik er 6 x 4,7 in gooi is ie gelijk klote.. +ralf+ dus niks onzin :L

Roedi.. said:
ga voor de lol eens met 6 rollen rijden die iets lichter zijn dan het totaal van je 4 rollen, dus niet 4.7 maar 4.3 ofzo en kijk of hij dan beter loopt:)

Allemaal al geprobeert. Al dit komt op hetzelfde uit, klote klote klote.... Ook zelfs trekveren en drukveer gedaan. Precies hetzelfde effect :X

je kan gewoon niet afstellen.. Een vario heeft 6 rollen, en die horen er gewoon dus alle 6 ook in. En niet 4 of 3 rollen of weet ik et wat.. Maar gooi er maar 100 rollen in zoals je al zei, dan komt het vanzelf wel goed denks..

coxer said:
je kan gewoon niet afstellen.. Een vario heeft 6 rollen, en die horen er gewoon dus alle 6 ook in. En niet 4 of 3 rollen of weet ik et wat.. Maar gooi er maar 100 rollen in zoals je al zei, dan komt het vanzelf wel goed denks..

Ja of me scooter is eff net iets te raar.. Kben vandaag naar dealer gegaan, zei pcies etzelfde als wat ik zei. Dus nu gaan ze eff grondig checke en afstelle +ralf+

Back