hoeveel pk kan een ac minareli motor geven?

basics

basics
hoeveel pk kan een ac minareli motor geven?
(ik spreek over een booster motor)
een maat van me doet mee aan racing (zegd hij )en zegd met alles van MHR dat die maximum 105 haalt en 15 tot 17 pk klopt dit?

khoop dat dit geen domme vraag is.
ik probeer gewoon te leren.
ben dus zo n vervelende NOOB maar ik vertel niet over wat ik niet weet:)
 
Advertisement - register to remove this

"offtopic"
de reden waarom ik dit allemaal wou weten is omdat ik een motor kan kopen met eel veel stukken van mhr een gast da races mee doet.
bijna alles is mhr.
krukas van rhq ma nog gene uitlaat
motor heeft ongeveer 120 km gereden (niet km/u)
hij zou zo n 15 pk en 105 km/u halen
hij vraagd er 900 euro vo ma ik weet natuurlijk wat zo n setup kost he.
wat denken julie hiervan (of moet ik nieuw topic openen ?)
groetjes allemaal.
http://www.scooterbase.net/scoot.php?ID=23340
 
iemand die raced met een mina vertikaal... waar dan? in belgie zal het wel niet zijn want ik ben nog geen vertikale motorblokjes tegen gekomen op het circuit :p
niet bij de sprint en ook niet bij de endurance ( die ik zelf rijd ).

basics said:
bijna alles is mhr.
krukas van rhq

rhq is ook malossi ;) het is geen merk opzich.

15 pk lijkt me ook redelijk veel voor een vertikaal blokje maar het is niet onmogelijk

edit: op die link zie ik trouwens niks staan over MHR... ik zie enkel een 70cc sport staan wat dus een giet ijzeren cilinder is ( no way dat je daar 15 PK uit haalt :p ) en die persoon weet niet eens welke as en "kleppen" (membraan?) er in zijn blok zitten. volgens mij is het iemand die je maar dingen wijs maakt.
 
Black Bullet said:
iemand die raced met een mina vertikaal... waar dan? in belgie zal het wel niet zijn want ik ben nog geen vertikale motorblokjes tegen gekomen op het circuit :p
niet bij de sprint en ook niet bij de endurance ( die ik zelf rijd ).



rhq is ook malossi ;) het is geen merk opzich.

15 pk lijkt me ook redelijk veel voor een vertikaal blokje maar het is niet onmogelijk

edit: op die link zie ik trouwens niks staan over MHR... ik zie enkel een 70cc sport staan wat dus een giet ijzeren cilinder is ( no way dat je daar 15 PK uit haalt :p ) en die persoon weet niet eens welke as en "kleppen" (membraan?) er in zijn blok zitten. volgens mij is het iemand die je maar dingen wijs maakt.


heb ook niet gezegd dak die gekocht heb he .
ik zei dak ik die kan kopen vo 900 euro. :)
is van een maat die er echt wel wat van kent en die me niet zomaar dingen wijsmaakt daar ben ik steevast van overtuigd.
ik zal es een lijst vragen wat eronder zit.
t enig wat ik me afvraag is...
als da allemaal malossi mhr zou zijn is da dan een redelijke prijs of kost da nieuw zoveel??
die maat heeft een hangar met allemaal stukken van boosters en nitro s en al en is da all vele jaren mee bezig.
hij weet echt wel waarover hij praat en waar hij raced weet ik niet zal t es vragen.(ben hier niet zomaar iets uit mn botte aant slaan hoor)
groetjes.
 
pj wa interreseerd mij of jij me geloofd of niet .
ik wil gewoon weten of dat een redelijk prijs is of niet.
in de plaats van u zo voor te doen als kenner en mensen te becritiseren zou je beter ONtopic blijven als ik je mening vraag zal je da wel merken ze.

pfffffff
 
Beter houd je je een beetje rustig ;)

Anders willen mensen je helemaal niet meer te woord staan. Maargoed 15 pk is goed mogelijk. 105 km/h is dan zelfs nog aan de lage kant. Ennu 900 euro is niet egt veel aangezien je het daar niet voor koopt in de winkel. Weet niet wat er precies allemaal onder ligt maargoed,

Gerben
 
basics said:
dus zomaar alles van mhr samen smijten heeft geen zin.
je hebd de kennis van t afregelen ook nodig.... :(
damed ik ga da nooit leren.
nog es een vraagje..
als je van verticaal naar horizontaal ga is da dan een nitro motor waarover je spreekt?
dus als je een horizontale motor wilt moet je zowiezo kader verlassen.
ik wist echt niet dat er zoveel komt bij kijken.
ik denk da er hier veel ingenieurs bij zitten op t forum of mensen die hun vak gemist hebben alks ingenieur want er zitten hier echt wel veel genieuze mensen die da allemaal kunnen.
groetjes

Ik dacht ook altijd dat het niet te leren was (Monteren/Afstellen) maar veel naar andere kijken, luisteren en lezen helpt heel veel. Ik wist in het begin ook echt helemaal niets van scooters maar heb van Loris65 veel geleerd. Dus zou je ook kunnen doen, veel van je maat leren en als je iets niet weet staat het hier altijd wel op het forum
 
Ik vind dit een beetje vaag verhaal wat je verteld .
Maar als je andwoord wil vraag ff een lijst met onderdelen die hij er opgezet heeft
en mischien foto's e.d en info hier neerzetten waar wij ook wat mee kunnen
 
GVT said:
Beter houd je je een beetje rustig ;)Gerben
kweet kben maar ik ben een NOOB .
ik ben da nog allemaal aan t leren maar ik begin er ambetand van te worden da er soms geen antwoorden worden gegeven ma gewoon bekritiseerd word en mijn woord in twijfel word getrokken.(ik weet da er veel pubers zitten fantazeren van wat ze allemaal hebben enzo en da da wel in twijfel kan worden getrokken)
ma ik ben al es 27 jaar en heb geen nood om hier te zeveren wat voor super machine ik zou moeten hebben terwijl m nog standaard is .

ok die maat...
ik heb een heel goede maat dak al 10 jaar ken en samen werken we veel aan boosters.
hij koopt ze op. (krot) en hij hersteld ze en verkoopt ze dan weer met winst natuurlijk.
ma soms heeft hij stukken nodig da ik heb en omgekeerd daar ik ook veel aan boosters werk en altijd wel stukken ligge heb.
hij heeft een goede maat dak ook zo n beetje begin te kenne .
ik weet dat hij te vertrouwen is da voel je wel als je er mee babbeld.
en hij zou ooit of nog altijd mee doen aan racing da is (of was) zn hobby.
nu werkt hij nog altijd aan boosters in zn vrije tijd en expirimeteerd er nog altijd mee.
zo goed ken ik m niet is gewoon een (verre ) maat =(iemand da u helpt en vertrouwd en omgekeerd ) (mijn mening van "een maat")
hij heeft dus die motor blok liggen met heel veel interresants op.
daar ik niet echt op de hoogte ben van wat da allemaal kost en hoeveel moeite t kost om iets deftig in elkaar te steken vraag ik t liever hier aan de experts vandaar deze topic omdat ik weet da ik op dat vlak makkelijk in de zak ben te zetten daar ik er nog te weinig van af weet.
ma met de hulp van t forum zal ik wel veel leren.

ps mijn excusens als ik in vorige grof overkwam je kan mn frustratie wel begrijpen veronder stel ik.

pss stukken lijst is onderweg

----en dank aan de mensen die me wel au serieux nemen----
groetjes
 
het komt er op neer dat de mensen er hier geen snars van snappen omdat het verhaal zo vaag is en ook gewoon geen zak van klopt.
met 15pk zou je dik over de 120km/h@autoteller moet halen en we kunnen het wel allemaal gaan uit gaan leggen maar als je er zelf maar de helft maar van snapt dan kom je nog niet ver.
dus ik kan je maar een advies geven en dat is gewoon een digitale carmera nemen en het hele zooitje aan ons laten zien dan kunnen wel een veel beter antwoord geven op je vraag. suc6
 
basics said:
dus zomaar alles van mhr samen smijten heeft geen zin.
je hebd de kennis van t afregelen ook nodig.... :(
damed ik ga da nooit leren.
nog es een vraagje..
als je van verticaal naar horizontaal ga is da dan een nitro motor waarover je spreekt?
dus als je een horizontale motor wilt moet je zowiezo kader verlassen.
ik wist echt niet dat er zoveel komt bij kijken.
ik denk da er hier veel ingenieurs bij zitten op t forum of mensen die hun vak gemist hebben alks ingenieur want er zitten hier echt wel veel genieuze mensen die da allemaal kunnen.
groetjes
moehahahaha very fucking lol 8P 8P
oefening baart kuntst he +ralf+ +ralf+
 
mja , dit is al het zoveelste vage topic die je aanmaakt , maak nou gewoon eens een topic aan met een directe vraag , dan beantwoorden we die hier ook direct.

er zijn wel genoeg jochies hier op het forum die zelf ook gewoon Noobs zijn en niet echt verstand van zaken hebben die gewoon wat blaten wat ze gehoord hebben , maar je hebt er zat tussen zitten die het al jaren als serieuze hobby hebben en niet als speelgoedje van 16 tot 18 maar er serieus mee bezig zijn en vaak met scooters bezig zijn op een goeie manier en dus niet beunhazen. je komt er vanzelf wel achter wie hier vaker zitten en goeie raad geven , het doorlezen van dit forum zal dan ook niet verkeerd zijn , veel problemen zijn al besproken en dus kan het zijn dat iemand een zelfde of zelfde soort probleem heeft en dan hoef je dus niet een apart topic aan te maken. wat je nu doet is gewoon allerlei topics aan maken met allerlei rare vragen en ook nog eens erg vaag. geen wonder dat mensen je niet serieus nemen , noob of niet. en aangzien het gewoon slecht te lezen is word het nog verder bemoeilijkt

close dit topic nu gewoon en maak een nieuwe aan met een directe vraag en geen hele verhalen.
 
ik wou net zeggen, ik kan er ook weinig uithalen. Je moet gwn een horizontaal blokkie kopen, meer pk uit te halen. en die link vin ik ook een btje vaag :S,
mja ik wens je veeel suc6 hierbij !!
 
die link vin ik ook een btje vaag :S,
link heeft niks te maken met topic :)



heb de lijst gehad....(via telefoon)

standaard blok. maar modificeerd
alle lagers zijn skf.
cillinder piston = malosi alu 72 cc of 70 (ben ik niet zeker) mhr (piston = 1 sigment)
krukass= malosi rhq
vertanding =malosi "lange vertanding" (wat da ook mag zijn)
carbu=delortho carburator 21mm
koppeling= mhr
membraan= polini (hij zei da die van malosi niet zo goed zijn)
mhr onstekings kit
polini V snaar ( ?? )


da zal t ongeveer zijn denk ik.
hij vertelde me ook dak mn benzine t best zelf meng met 2takt olie da het pompje in de booster niet voldoende is (ofzoiets)

hij raced met een opgevoerde nitro... in brugge aan de blauwe toren (wear ever that may be) en eidigde laatst op de 6de plaats van de ....iets in de 20
 
Back
Top