hoeveel pk kan een ac minareli motor geven?

basics

basics
hoeveel pk kan een ac minareli motor geven?
(ik spreek over een booster motor)
een maat van me doet mee aan racing (zegd hij )en zegd met alles van MHR dat die maximum 105 haalt en 15 tot 17 pk klopt dit?

khoop dat dit geen domme vraag is.
ik probeer gewoon te leren.
ben dus zo n vervelende NOOB maar ik vertel niet over wat ik niet weet:)
 
Advertisement - register to remove this

ik denk dat je meer kan leren door veel topics door te lezen en zelf thuis op je eigen scoot veel uit te proberen dan de hele tijd zulke vragen te stellen.
wij kunnen niet zeggen hoeveel je sneller gaat door een onderdeel.. kunnen ook niet zeggen hoeveel pk je ergens uit haalt...
dat hangt af aan zoveel verschillende dingen... niet op te noemen
 
15-17pk met alles MHR moet wel mogelijk zijn :p en een topsnelheid van 105 is ook niet super bijzonder. Dat is denk ik wat je wilde horen.
Wat er nog meer mogelijk is. Pas nog scores gezien van tegen de 20pk met een Minarelli luchtkoeler. Alleen voor een racer is ook belangrijk dat hij het een race lang vol moet houden.
 
DG SF2 said:
ik denk dat je meer kan leren door veel topics door te lezen en zelf thuis op je eigen scoot veel uit te proberen dan de hele tijd zulke vragen te stellen.
wij kunnen niet zeggen hoeveel je sneller gaat door een onderdeel.. kunnen ook niet zeggen hoeveel pk je ergens uit haalt...
dat hangt af aan zoveel verschillende dingen... niet op te noemen


daarom da ik zei alles van mhr en krukas van rhq of zoiets.
ps ik lees alles dagen in de forums maar er is zoveel geshreven dat alles lezen een tijdje in beslag neemt.
met onderdelen wil ik ook wel expirimenteren maar als andere mensen da al hebben gedaan en ze zeggen wat ze er van vinden in dit forum bespaar me dat tijd en kosten he.
ps mol zn antwoord is veel duidelijker ze.
dank je mol.
 
hij bedoelt wel een minarelli verticaal blok (booster,stunt,next,enz)

dit geeft inlaat op de cilinder en het blok is niet zo goed om op te drijven als een horizentaal blokkie .

ik denk max 15 pk .en een top van 105a110 met lange vertanding
 
mja , met een verticaal blok is het moeilijker om zoveel pk's te halen dan met een minarelli horizontaal blok. 20 pk ga je niet zomaar halen door "alles mhr" erop te zetten , 15 pk ook niet zomaar , het moet gewoon goed in elkaar zitten en op elkaar afgesteld zijn..
 
Xearo said:
en verder heeft ac/lc niks met het vermogen te maken...


enigzins wel , BRUIKBAAR vermogen , zou je dezelfde timingen etc. gaan gebruiken op AC kan het zijn dat je thermische problemen krijgt (wat hoogstwaarschijnlijk bij 20+ pk wel gebeurd)
 
dus zomaar alles van mhr samen smijten heeft geen zin.
je hebd de kennis van t afregelen ook nodig.... :(
damed ik ga da nooit leren.
nog es een vraagje..
als je van verticaal naar horizontaal ga is da dan een nitro motor waarover je spreekt?
dus als je een horizontale motor wilt moet je zowiezo kader verlassen.
ik wist echt niet dat er zoveel komt bij kijken.
ik denk da er hier veel ingenieurs bij zitten op t forum of mensen die hun vak gemist hebben alks ingenieur want er zitten hier echt wel veel genieuze mensen die da allemaal kunnen.
groetjes
 
haha ik ga out hier, sorry :D
iig, veel 15pk uit verticaal is wel te doen, wel een flinke klus als je het mij vraagt :p
en ja, een horizontaal blok komt van een "nitro" (aerox dus) af bijvoorbeeld!
 
rudeger said:
Omdat ge bij ne LC langer alles heel houd dan bij AC en voor Ac zijn de echte snelle stukken meestal er niet

ABN :?

@ Leon: LC is beter gekoeld, je KAN gewoon geen lange stukken rijden met een "alles mhr/aangepast/enz." setup, aangezien je niet genoeg koeling hebt. Kijk maar naar De jager. Ze sprintte 150 meter en moesten em daarna af laten koelen anders werd ie te warm ;).
 
ik heb uit mijn ac 14.2 gehaald nen die was verticaal bij 14.2 stope het met carter sen cilinder max tuned een overrange mhr uitlaat die top is @ verticaal mhr rotor 21 mm 28 was net iets te veel
 
Back
Top