Hoeveel onderhoud aerox sprinter

Mhr7trox

Well-Known Member
Hoi allemaal

Ik bezit een aerox sprinter met de volgende setup

Malossi mhr 7t cilinder met b zuiger
Doppler race krukas
Hpi ontsteking
Malossi overange
Yasuni c21
28mm carb incl malossi vl14 membraam en stage 6 inlaat

Wat moet ik aan onderhoud aanhouden bij dit apparaat

Denk aan zuiger drukveer trekveren etc
rij er eigenlijk alleen mee op meetings dus denk 2x per maand puur om wat te sprinten
verder staat die veel stil in de opslag

Alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

Hoeveel rij je op een meeting?
Als het beetje goed is afgesteld kan je makkelijk een jaar mee trappen. Deed ik ook zonder maar 1 enkel probleem. Hoe scherper je hem afsteld en hoe meer pk je eruit wil persen zo veel sneller moet je alles vervangen. Sprint je voor het kampioenschap dan elke sprint nieuwe zuiger en veren en elke run nieuwe snaar. Vlam je door de buurt dan is dat veeeeeeel minder belangrijk

Hoeveel rij je op een meeting?
Als het beetje goed is afgesteld kan je makkelijk een jaar mee trappen. Deed ik ook zonder maar 1 enkel probleem. Hoe scherper je hem afsteld en hoe meer pk je eruit wil persen zo veel sneller moet je alles vervangen. Sprint je voor het kampioenschap dan elke sprint nieuwe zuiger en veren en elke run nieuwe snaar. Vlam je door de buurt dan is dat veeeeeeel minder belangrijk
ik denk dat ik er 1/2 per maand een zondag middagje mee aan het knallen ben

maar puur voor de fun en niet voor een kampioenschap

Hopelijk heb je een goede toerenteller/temp meter er in hangen en kan je je scooter een beetje monitoren.

Begin je toeren op te lopen en vermogen wat weg te zakken dan is het tijd je overbrenging te inspecteren: rollen gesleten of vsnaar dunner geworden. Drukveer en trekveren niet echt druk om maken, dat slijt mijns inziens bijzonder weinig.

Zuiger zou ik inderdaad zoals aangegeven met uren gaan doen, waarbij 40 uur met jou gebruik mij als wat veel aanvoelt. Ik zou er zelf minstens 100 uur mee doen. Ik neem hier namelijk ook een beetje aan dat hij niet kantje boord staat afgesteld om echt iedere laatste 0.1pk te vinden.

Rijd vooral GOEDE olie en GOEDE mengverhouding dan gaat zo'n zuigertje en zuigerveer erg lang mee.

Back