Hoeveel olie in Jog RR voorvork?

RoyCo019

jakvj;eikak kcvjkc
Iemand die toevallig weet hoeveel ml. olie er std. in een Jog RR voorvork hoort?
Ik gebruik nu dan wel dikkere olie dan normaal maar hou graag de standaard waardes aan.

Bvd.
 
Advertisement - register to remove this

als je dikkere olie gebruikt kan het zijn dat de std cc's te veel zijn...

ik doe het zo :

binnenpoten naar benedem zonder veer erin , olie erin tot het niveau gelijk staat tot net 2 a 3mm onder de bovenkant van de BUITENpoot , dan even de binnenpoot heen en weer halen een paar keer en eventueel opnieuw bijvullen totdat het een milimeter ongeveer onder de bovenkant van de buitenpoot staat. zo doe ik het altijd , bij mij is het altijd goed ,ik doe het regelmatig dus je kunt wel stellen dat dit een betrouwbare manier is .

het aantal cc's zou je ook kunnen weten als je de oude olie opvangt , maar dit werkt dus niet als de vork lek is geweest.
 
Zo heb ik het vorige keer ook gedaan inderdaad, toen heb em alleen t/m de helft van het uitstekende binnenpoot gedaan zegma.
Maar icm. met de 20w olie die erin zat reed het niet echt fijn op straat.
Dus nu zit ik met het probleem dat ik niet goed weet of dat ik er teveel in heb gedaan of dat de olie toch gewoon te dik is, wat ik toch wel denk eigenlijk.

iig bedankt voor je hulp, ik ga nog even naar de dealer hier in de buurt en vraag wel of ie 15w heeft ofzo.
 
sae15 is vrij normaal idd..

het ligt er maar net aan wat je graag wilt , echter is de dikte van de olie het meest bepalend voor de "rebound" ofwel de terugslag , en niet direct voor het inveren. als je dunnere olie gebruikt zla ie dus sneller terugveren , gebruik je dikkere olie zal de poot iets langzamer terugveren.

de veer die in de voorpoot zit is belangrijk voor de ingaande demping , als de veer te licht is zal de vork te makkelijk inveren ,is ie te zwaar zal de vork nauwelijks veren wat ook gevaarlijk kan zijn. dit kun je echter niet zomaar veranderen.

dikte van de olie zal wel iets invloed hebben op de ingaande demping maar beide (de veer en dikte van de olie) moeten goed zijn , als 1 van de 2 niet goed is kan het erg raar reageren waardoor het rijgedrag slechter kan worden of zelfs gevaarlijk.
 
Ja precies, mja probleem waar ik dus mee zit is dat ik niet zeker weet of wanneer ik er nu nog minder indoe er nog wel uberhaupt genoeg inzit om goed te werken.
Dus ik gooi er maar gewoon 15 in, dan weet ik iig cker dat er genoeg inzit, is ie dan nog te stug zal er gewoon minder inmoeten.
 
Back
Top