Hoeveel Nm nou de tapeinden

René S.

6.26
Hoi,

Ik heb inmiddels in 2 dagen 2 tapeinden setjes verneukt. Die dingen breken gewoon af bij mij. Ik had nu steeds dat power1 setje. Maar das is dus echt klote spul.

Ik draai de moertjes met een moment sleutel op aan op 10Nm(lager wil ie ook niet). Volgens doet iedereen dat hier maar bij mij breekt het dus steeds af.

- Ligt dat aan de power1 kwaliteit?
- Kan ik ook gewoon een heel stuk schroefdraad erin doen ipv 'officieel' tapeind.
- En hoe zetten jullie ze vast?

Mvg :)

Advertisement - register to remove this

_het ligt niet aan power1 denk ik zelf.
_ja een heel stuk tapeind/draadeind mag ook.
_Voor watergekoelde en luchtgekoelde cilinders zijn verschillende aanhaalmomenten.
Oowja en wel kruislinks aandraaien he anders kun je de kans oplopen dat je cillinderkop krom gaat staan.
En probeer de moeren eens vast te draaien door steeds een stap van 2 Nm hoger te gaan en dat dan kruislings.
wat het max aanhaalmoment voor jou weet ik niet mischien iemand anders

En PS is het stukdraaien niet ergens anders een gevolg van?bijv:
vuile draadeinde of de gaten
slechte moeren

Dan haal ik wel bij de doe het zelf zaak spul op.

Want die powerone dinge waren gewoon nieuw, ook de moertjes. En tapeind en schreofdraad in de carter is schoon. Het spul is gewoon heel zacht.

Het is voor pia(m6) en alu lc cil(team)

Powerone? Origineel? Ik kom er altijd binnen: 4 tapeindjes voor minarelli horizontaal. Deze zijn tot nu toe altijd goed. Geen idee van welke merk of origineel, maar ze volstaan prima. :P

Bart@Sp said:
dan moet je eens het niet bewezen goede product pakken ;) testen heet dit :L

Wat een onzin:L
Testen met je tapeinden8P

Alle M8 tapeinden zijn van redelijke kwaliteit en als je het goed monteert gaat er geeneen kapot.

Bart@Sp doet wel heel bijdehand maar voegt niets aan dit forum toe behalve het afkraken van andere forummembers:L

kaj meteor said:
Wat een onzin:L
Testen met je tapeinden8P

Alle M8 tapeinden zijn van redelijke kwaliteit en als je het goed monteert gaat er geeneen kapot.

Bart@Sp doet wel heel bijdehand maar voegt niets aan dit forum toe behalve het afkraken van andere forummembers:L

nee dit voegt lekker veel toe :rolleyes: wtf in welk scooter blok zitten std m8 tapeindes 8P

newb : L :|

Die power one dingen komen niet meer in mijn carter. Het ligt echt niet aan de montage. Ik draai ze kruis-links vast met een moment sleutel op 10Nm. En alvoor dat de moment sleutel klikte braken ze af. Bij ongeveer 8Nm gok ik. Dat zou nooit moeten kunnen als het spul van een beetje kwaliteit was.

Dan nog een vraag:

Waarom dient dat stukje waar geen schroefdraad zit? Of kan ik er ook gewoon een stuk m6 schroefdraad in zetten, zonder dat kale stuk?

Back