OlivierN
Active Member
Ik zit met een ingewikkelde vraag. (4takt praat ik over)
Het lijkt mij logisch, voor beste performance om een lucht-inlaat-traject met zo min mogelijk weerstand te maken. met uiteraard grotere sproeier.
alleen waar ik tegenaanloop is het volgende. (disclaimer, ik heb geen idee hoe ik dit goed uitleg/verwoord)
Als een cilinder vaccuum zuigt zuigt deze lucht met benzine naar binnen. hierover werkt uiteraard een weerstand. zorgt deze weerstand ervoor dat niet de hele cilinder wordt volgezogen met mengsel? of blijft er een deel van de cilinder vaccuum. (als voorbeeld; stel in een cilinder past 50cl mengsel, wordt deze cilinder dan met de zuigslag ook helemaal volgezogen met mengsel (50cl) of komt er door de weerstand bijvoorbeeld maar 30cl totaal aan mengsel in?)
En klopt mijn theorie dan dat door zo min mogelijk weerstand te creeren, je zo veel mogelijk power krijgt?
laat me alsjeblieft weten als het niet klopt.
alvast bedankt
mvg.
Het lijkt mij logisch, voor beste performance om een lucht-inlaat-traject met zo min mogelijk weerstand te maken. met uiteraard grotere sproeier.
alleen waar ik tegenaanloop is het volgende. (disclaimer, ik heb geen idee hoe ik dit goed uitleg/verwoord)
Als een cilinder vaccuum zuigt zuigt deze lucht met benzine naar binnen. hierover werkt uiteraard een weerstand. zorgt deze weerstand ervoor dat niet de hele cilinder wordt volgezogen met mengsel? of blijft er een deel van de cilinder vaccuum. (als voorbeeld; stel in een cilinder past 50cl mengsel, wordt deze cilinder dan met de zuigslag ook helemaal volgezogen met mengsel (50cl) of komt er door de weerstand bijvoorbeeld maar 30cl totaal aan mengsel in?)
En klopt mijn theorie dan dat door zo min mogelijk weerstand te creeren, je zo veel mogelijk power krijgt?
laat me alsjeblieft weten als het niet klopt.
alvast bedankt
mvg.