Als ik in jou schoenen zou staan: Dan kan je dus opletten hoe de scooter eruit ziet..
daarmee bedoel ik, hoe verre hij nog van nieuwstaat is.
* Zien of er kap schade is
* Zien of dat de remhendels niet gebogen zijn.
* Bekijken of het stuur recht staat.
* Bouwjaar tegenover de gereden kms zetten.. (sommige zijn wel eeuwen oud, maar hebben dan maar zeg maar 5600km gereden (misschien een teller wissel gehad)
Dus dat er met liefde echt onderhoud eraan is gepleegd.. Een scooter waarmee alleen maar gereden heeft en amper kosten noch moeite er voor genomen is is voor mij de moeite niet waard. Vaak is er dan wel meer aan de hand. (en veel aan versleten)
Zit er een racepijp onder, dan zou ik hem laten staan.. Is er veel roest en vuil te zien, laten staan.. duidelijk tekens dat er amper onderhoud aan te pas is gekomen.
Wat wel intressant is.. Een speedfight 2 die goed gepoetst is, netjes mee omgegaan is.. Dat er aankoopsbonnen/ onderhouds bonnen erbij zijn en het originele onderhouds boekje waar de servicebeurten in staan en netjes zijn afgetekend zodat je kan zien dat hij werkelijk de onderhouds beurten heeft gehad. Voor de rest is het inspectie en dat de scooter op goede banden staat (niet dat deze zijn afgereden)
Een nette scooter is over het algemeen ook meer waard.
tweedehands particulier aanschaffen is altijd een gok.. Een dealer koopje doen waarbij er nog 3 maanden of meer garantie op word gegeven is wellicht een beter idee?)
Maar altijd eerst proefrijden voordat je voor een aankoop gaat.. Je wilt natuurlijk het ding eerst horen lopen, of voelen of het ding geen gebreken vertoont.