Hoeveel kilometers kan een blok hebben ?

SickPuppy

Well-Known Member
Hoeveel kilometers kan een blok+de inhoud hebben voordat ie de geest geeft ?

Bij een beetje auto is het 3 a 4 ton, maar da's toch allemaal iets steviger lijkt me...

Ik gok op zo'n 80 a 100.000 km voor een modern scooterblok :)
Kom ik in de buurt ?

Advertisement - register to remove this

ik denk dat t aan zo veel omstandigheden ligt dat je t niet kan gokken.
bv staat ie buiten,periodiek onderhoud,wat voor olie,draai je netjes warm en ga zo maar door,maar ik denk dat je op de 20k zit zonder er iets aan gedaan te hebben

als je alles op tijd reviseert en vervangt, moet je ook de 3 a 4 ton kunnen halen.

Het probleem is dan alleen, at je een paar x een nieuwe krukas, lagers, cilinder, v-snaar, vario etc hebt vervangen.

het blok (carter) zal het wel uithouden. de rest van de onderdelen dus ZEKER niet.

ook leuk om even mee te laten spelen. oto draait meestal 3000 toeren... een stnd scooter 9000...

Bij dealer hier in de buurt stond een oude vespa geloof ik die had alles standaard en had 75k gelopen, verder nog nooit echt iets vervangen (behalve wat kleine dingetjes zoals V-snaar ofzo)..

Originally posted by SickPuppy
Is toch wel iets om rekening mee te houden bij aanschaf van een tweedehandsje dus :)
Thx voor de info !

Absoluut, koop je bijv. een goedkoop scootertje met 20k op de teller, vraag dan ook ff of er de laatste 5000km nog wat cruciale dingen zijn vervangen.
Anders zal je die dingen alsnog moeten doen binnen een aantal duizend km's

heb met men eerste aerox 29000km gedaan toen gewoon nieuwe piston gestoken en 14000km met gedaan en dan heb ik hem aan mijn neef gegeven om te gebruiken en hij heeft er nu ook al een 13000kmgedaan is intotaal 56000km en rond de 60000/62000 ga ik nieuwe lagers en piston steken.
het hangd er gewoon vanaf hoe je met je scoot omspringt.
nu heb ik onlangs men nsr verkocht en had al een goede 72000km en nog niets moeten vervangen dat kapot was juust ketting voor de rest rijd hij goed +/- 100 en veel toeren.
heb nooit piston ofzo vervangen.
ze noemen me niets voor niets den kilometer fretter

ik heb zo het idee dat mijn scooter ook z'n klokkie rond is geweest. ik kocht hem met 11000 ong. en toen ging er vet veel stuk, km stand is nu 18000 en ik heb hem een jaar, krukas + lagers zijn vervangen + allerhande opvoerspul.

Ik heb een keer van iemand gehoord dat er een Peugeot fox was, die had 250000 KM gelopen, en toen moest dat ding een nieuwe bougie :)

Originally posted by PvdH
niet lullig bedoeld ofoz maar dit lijkt wel een sterke verhalen topic...:D maarre mijn puch heeft er ook heeeel veeel gelopen...

tzijn geen sterke verhalen...
het is gewoon een kwestie van altijd buurtjes geven (vraag niet hoeveel je er dan niet insteekt) maar ze houden het wel lang uit...

Back