Hoeveel harder ga ik met 17.5 mm carburateur

Benk2003

New Member
Ik rij op een vivacity uit 2005 en wil graag een 17,5mm carburateur op zetten en de vraag is of het verschil maakt. Mijn setup is nu malossi 50cc snel cilinder, yasuni Z terugloop, malossi vario en 8,5gram rollen, 12 mm standaard carburateur, malossi fly clutch. Hij rijdt op het moment 75/80 km p/u. Ik heb ook een powerfilter erbij gekocht die er nog niet opzit dat wil ik doen als ik de 17,5 mm erop heb zitten. Hoe hard zou ik kunnen gaan met die setup en als ik hem laat afstellen bij een professionele garage?
 
Advertisement - register to remove this

Doe eens niet. Reageer dan gewoon niet.

@Benk2003 vergeet de powerfilter en doe alleen de carb. Zoek even op het forum wat een grotere carb doet. Snelheid zal niet echt toenemen maar het optrekken zal iets beter gaan.
Nee, dit is een goed advies, iemand adviseren hoe hij zijn scooter nog harder kan laten gaan dan 80km/u.
Daar is dat ding niet voor gemaakt en op berekend !
 
Een snor mag niet opgevoerd worden naar 40km/u volgens het beleid, maar een brommer wel naar de 100+ terwijl die ook op fietspaden komen
Rijd iedereen met een opgevoerde scooter op het fietspad dan? En het snorbeleid kan ik prima begrijpen, je rijd toch zonder helm en de meeste op een scooter die 100 of harder gaat wel een helm draagt.
Post automatically merged:

Daar is dat ding niet voor gemaakt en op berekend !
Wedden van wel?

Maar om ff ontopic te blijven een 17.5mm draait lekkerder met je standaard filter. Powerfilter is alleen nodig op grotere carbs vanaf 21mm. Trekt nu alleen maar aandacht van de politie zonder ook wat toe te voegen
Zal verder wel iets lekkerder optrekken dan je standaard carb, verwacht er verder geen wonderen van hoor
 
Last edited:
Rijd iedereen met een opgevoerde scooter op het fietspad dan? En het snorbeleid kan ik prima begrijpen, je rijd toch zonder helm en de meeste op een scooter die 100 of harder gaat wel een helm draagt.
Post automatically merged:


Wedden van wel?

Maar om ff ontopic te blijven een 17.5mm draait lekkerder met je standaard filter. Powerfilter is alleen nodig op grotere carbs vanaf 21mm. Trekt nu alleen maar aandacht van de politie zonder ook wat toe te voegen
Zal verder wel iets lekkerder optrekken dan je standaard carb, verwacht er verder geen wonderen van hoor
Juist hier heb ik dus wat aan, want hij trekt nu niet lekker en heb het gevoel dat er meer power in zit dus ik koop dan wel een 17,5 carb en dan laten afstellen en dan laat ik wel weten wat het doet
 
Ga je motorrijbewijs halen en koop een motor.
rijdt er eentje met een 50 snel en dan moet ie als die harder wilt gaan maar een motor halen... het is een brommertje dat een beetje opgekieteld is, geen hayabusa. en dan ook nog claimen dat het goed advies is, doe niet zo bijdehand.

om je vraag te beantwoorden, met een 17.5 loopt een stuk lekkerder, zeker onderin. maar laat dat powerfilter maar achterwege want daarvan gaat hij alleen maar meer herrie maken en meer zuipen. op zon setup ga je er niet harder van.
 
17,5 op peugeot blok zal je niet zo heel veel van merken.. Op een piaggio blok of minarelli geeft het net iets meer.

Top snelheid win je er niks mee. Maar je merkt dat hij gewoon constanter blijft lopen.
 
Back
Top