hoeveel gram rollen?

Wijnand

Well-Known Member
Hoi,

Ik heb een nieuwe vario gekocht (power 1) voor een minarelli vertikaal blok.
Het betreft een booster spirit en er is nog niet te zoveel aan veranderd (innerlijk toch)
Wat er veranderd is, is de uitlaat; leovince zx, er zit een kelk op.
Mijn vraag is hoeveel gram mijn rolletjes best zouden zijn die ik erin moet steken?

Mvg Wijnand
 
Advertisement - register to remove this

Klopt, die fout maakte ik toen ik voor het eerst een andere vario monteerde :p
En tja, doe er eens 6.5 gram in? Zal ongetwijfeld te zwaar zijn, maar er is maar 1 manier om daar achter te komen :)
En anders koop je 4 en 5 gram erbij, kan je iig 4.5 5.5 5.75 en zwaarder maken
 
Klopt, die fout maakte ik toen ik voor het eerst een andere vario monteerde :p
En tja, doe er eens 6.5 gram in? Zal ongetwijfeld te zwaar zijn, maar er is maar 1 manier om daar achter te komen :)
En anders koop je 4 en 5 gram erbij, kan je iig 4.5 5.5 5.75 en zwaarder maken
mag je dat doen misschien, bv 3 rolletjes van 6.5 en 3 rolletjes van 5 gram erin steken?
 
Ja dat kan, maar dan moet je ze wel om en om erin doen, dus 5|6,5|5|6,5|5|6,5

2 verschillende rollen (dus 6,5+5) optellen en dan door 2 delen, dan heb je het gewicht wat je zou moeten hebben als je 1 hele set zou willen gebruiken.
 
Dat zou ik wel doen bij een horizontaal blok, maar ik heb geen idee hoe dat met vertikaal zit. Zal wel meteen voor geel gaan overigens want wit is bijna net zo sterk als een orginele veer.
 
wit is een mooie vervanger voor een std veer , geel is mooi voor bijv. met een andere uitlaat , rood zou je eventueel kunnen gebruiken wanneer het met geel niet wil (dit KAN voorkomen , heeft met veel dingen te maken) het gaat nu over Malossi drukveren!

ik zou de gele veer als eerste proberen , wit is eigenlijk net te slap om het geheel voor langere tijd goed te laten (blijven) lopen. een gele veer is over het hele gebied wat contanter over het algemeen en blijft gemiddeld langer goed presteren. dan heb je dus minder gauw last van dipjes etc.

ik heb het dus over minarelli , die toch een wat moeilijker variogebeuren heeft als de meestal andere scooters waar je vaak geen andere veer nodig bent.
 
Back
Top