This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hoeveel graden kan mijn cilinder / water worden?

elianyeh

Certified minarelli beuner.
Hey, ik heb een yamaha aerox 50cc 2t 2009.
Speciale dingetjes die ik heb gedaan:

- malossi vario & koppeling
- tecnigas triopis uitlaat


Ik heb dus (nog) geen kvs temp meter gekocht. Ik heb dus tijdelijk een temperatuur laser gun. Nadat ik ongeveer 2km heb gereden ging ik even stoppen en vervolgens even met mn temperatuur gun meten hoe warm die was. Mijn cilinder was ~73 graden en me cilinderkop was ~55 graden (na 2km 'rustig' rijden). Ik heb de gun zo dicht mogelijk bij mn cilinder gezet voor extra nauwkeurigheid.

Dit is gewoon een 50cc die volledig std is (de 'speciale dingetjes' boven aangegeven is niet meer std).

Is dit gewoon een goeie temperatuur? Of wat is het aanbevolen temp? Tussen welke ong?

Het was trouwens rond de 15 graden buiten. Beetje regen en beetje wind.
 
Beetje snel spul LC , mag tussen de 50 en 65 Graden worden ... Max ... dat het heel blijft .
Oh, ik rijd eigenlijk al maanden. Maar nu dacht ik ff om temp te checken. Als hij 70 graden wordt na 2km dan word hij vast wel heter... Heb ong 2000-3000km gereden boven de 70 graden ...
 
Hoi, ik heb dus even gekeken of ik een ontluchtings nippel heb. Maar wat is dit?

Ik heb het slangetje eraf gehaald en toen spoot er direct spul naar boven. (Volgensmij koelvloeistof ?) maar er zit geen bout aan ofzo. Dus dit kan het ontluchtings nippel niet zijn. Of heeft deze cilinder het niet?
 

Attachments

  • IMG_20240728_085628_edit_2057366753643881.jpg
    186.7 KB · Views: 8
Kop temperatuur bij een LC is optimaal tussen de 50-70 graden.

Wat men denk ik probeert te zeggen is dat het best raar is dat je kop kouder is als je cilinder. Ligt er ook wel een beetje aan waar je meet, want als je net langs je uitlaat meet is dit verklaarbaar.

Ik heb niet het gevoel dat je je heel druk moet maken.