Hoeveel graden kan een gewone lak hebben?

ultral0rd

Well-Known Member
hallo, ik wil mijn blok zwart gaanspuiten maar moet ik daarvoor persee hittebestendige lak hebben of kan het ook gewoon met gewone lak?
 
Advertisement - register to remove this

hittebestendige lak is onzin , ik heb het al zo vaak geprobeerd op bijv. uitlaten , op uitlaten maakt het geen donder uit wat je erop spuit , sommige hittebestendige lakken zijn zelfs nog minder dan gewone lak en een blok word niet echt heet dus daar kun je zeker wel gewone lak voor gebruiken.

en bedenk eens hoe warm een auto die in 30 graden in de zon staat wel niet word , zo warm word een blok niet eens , en auto's worden echt niet gespoten in hittebestendige lak gespoten ;)
 
moterkappen van zwarte auto's kunnen in.de zon makkelijk 80-90 grade halen..

ik heb blokken altijd gewoon met normale lak gespoten.. geen spuitbussen dan. nooit losgelate..
 
oh ja , er komt nog bij , als je het blok zo ijn kleur wilt spuiten is vrijwel hopeloos , het beste is eerst laten stralen , zonder stralen moet je zeer goed ontvetten!

een blok zit altijd vol vet , dus kan dat de lak gaat reageren en/of los laat is dan natuurlijk groot.

het belangrijkste is dus al het hechten van de verf aan het metaal , dus primer is ook geen overbodige luxe.
 
oh ja , er komt nog bij , als je het blok zo ijn kleur wilt spuiten is vrijwel hopeloos , het beste is eerst laten stralen , zonder stralen moet je zeer goed ontvetten!

een blok zit altijd vol vet , dus kan dat de lak gaat reageren en/of los laat is dan natuurlijk groot.

het belangrijkste is dus al het hechten van de verf aan het metaal , dus primer is ook geen overbodige luxe.


Klopt helemaal wat je zegt.. ik zal eerlijk zeggen dat ik ''vroeger'' mijn blokken soms met t zand nog in kiertjes gespoten heb.. voor straat boeide dat me toch niet maar idd,, daar kwam t gewoon beduidend snel los.

Nu 4 sprintblokken gestraald, ontvet en gespoten met speciale primer en matzwarte lak en zit super. enige nadeel; het vlakke kantje waar de carterkap het carter raakt heb ik expres weer blank gemaakt om te voorkomen dat deze gaat bladdere bij regelmatig de- en montage van de kap. wat je nu krijgt is als je er me perslucht keer de dichtbij komt er lucht onder de lak schiet en stukje loskomt.. maar ja.. gebruik he :W

blokken zijn btw binnen en buitenkant gespoten ( krukaskamer natuurlijk niet ) met oog op makkelijker schoon ( Stofvrij!! ) houden
 
Back
Top