Hoeveel boetes heb jij gehad? Mijn 1ste verhaal :(

Zeeuw

Hardcore 4 Life
Ik reed net van school weg (of net, half 5).
Ben ik de straat nog nie uit komt er zo'n motorwout op me af. beetje zwaaien naar mij (dacht zeker dat ik homo was). Toch maar ff aan de kant.
Wout: Mag ik je papieren even zien
Ik: Sorry?
Wout: papieren
Ik: ohh...
Ik geef de papieren. Zegt ie:
Wij houden een eindje verderop een rollerbank controle. Wil je me ff volgen.
Ben je al eens eerder gecontroleerd?
Ik: Sorry? (ja, hardcore oortjes , en een helm natuurlijk)
Wout: Of je al eens eerder bent gecontroleerd
Ik: Neuh
Wout: Kom maar mee
Ik die wout achterna
[opschep modes]
Ik trok die wout met ze gare crossmotor er VET uit
[/opschepmodus]
Kom daar aan.
Wout: Wacht hier maar ff
Ik ff wachten, nog ff wachten, nog ff wachten. Motor is onderhand afgeslagen, ik kon em niet eens fatsoenlijk warm rijden
Moest ik me scoot op de rollerbank zetten.
Wout: Zet em er maar zo recht mogelijk voor.
nah, als ze da ding nou eens zo neerzetten dat ik er meteen op kan rijden. Maar nee hoor, zetten ze hem op een stukje waar je je scooter amper gekeerd krijgt. Ze hadden een hele parkeerplaats vrij.
Ik mijn snelheidsmonster erop zetten
Wout: Doe em maar ff aan.
Ik dacht: Ken jij da nie zeg, sjezus. (Je moet me scoot wel starten met een gebruiksaanwijzing )
Hij gaat erop zitten.
Ik keek toen en da metertje kwam nie boven de 0.5 Kw uit. Ik dacht: Valt toch mee
Gaat die wout ff lekker op me scooter staan springen(ben ik ff lekker zuinig op me scoot, gaat hij er een beetje op liggen springen, het is niet eens zijn eigendom ) met gevolg dat ie lichter word en dus kan het wiel sneller draaien. Hij ging er later wel weer opzitten, maargoed. zonder het springen bleef da wijzertje mooi onder de 0.5
Daar ging het wijzertje
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1.0
1.2
1.3
JAAA! Hij stopt.
Nou, da is dan volgens een of andere wazige tabel (waar natuurlijk niks van klopt, want ze meten het vermogen. Zoals jullie denk ik wel weten, de natuurkundige onder ons, heeft vermogen niet veel met topsnelheid te maken maar met acceleratie. Je kan wel 45 rijden, maar als je die 45 in 0.5 sec haalt heb je veel vermogen, als je die 45 in 3 minuten haalt heb je weinig vermogen. DUH!) 63 en nog wat KM/U
Da komt dan neer op 140 piek.
Gelukkig wel in mijn voordeel want hij rijd digitaal 80
En klasgenoot van mij rijd langzamer en trekt langzamer en die had een andere keer 180 piek, gehehehe
Verder was alles wel in orde, volgens die wout.

Andere Scooters:
Aerox: 250 piek en de mijne 140 piek
NRG: 90 Piek
Runner: 90 piek

Kwam er nog een ander gaar brommertje aan rijden. Da ding kwam nie boven de 0.1Kw uit
Da kon die wout nie hebben, had je zijn kop moeten zien. Iedereen lachuh. Trekt ie da ding van de rollerbank. Zegt ie: Zitten niet eens remmen op.
Eigenaar: Wel, achterrem
Wout: Ow ja, das dit hendeltje
Hij rent ff met da ding, das nie zo erg. Tilt ie het voorwiel op en laat ie da voorwiel ff een paar keer op de grond butsen, ook lekker voor da ding. Was nie veel, maar toch. Het is niet zijn eigendom. Lompe boer!

Toen ben ik maar door gereden. Krijg binnekort geld van de belasting terug. Ken ik het mooi van betalen

Da was me eerste boete
Zullen er nog veel volgen want ik voer em toch nie af, eerer nog op. Moet elke dag 32km rijden. Da ga ik dus nie met 45km per uur doen.
En aangezien ik 30 VEEEEEEEL te langzaam en gevaarlijk vind binnen de beboude kom zal ik het ook niet rijden.
Gewoon met het verkeer mee. Het liefst rij ik buiten de bebouwde kom ook op de weg want die kut fietspaden:
Hobbelig
Smal
Veel bochten
Lastige fietsers Langzame scooters kunnen er trouwens ook wat van

[offtopic]
Me dag begon al goed:
Kom ZEIK, maar dan ook ZEIKNAT op school aan. Me ballen waren gewoon nat
Hoor ik dat we het eerste uur vrij hebben
Nah, toch nog wa goede punten gehaald op school
Tot HALF 5 op school gezeten Als ik gewoon wat eerder naar huis mocht hadden ze er waarschijnlijk nog niet gestaan. Maat van mij reed net 1 min. eerder weg en nog een andere 1 min. later en die werden niet meegenomen
Als ik da was geweest had ik mooi geen boete gehad.
En we aten ook al rode kool
[/offtopic]

Dit was het dan.
iemand anders nog boetes gehad?
Zo ja, voor wat en hoeveel was het?

Voor de geintresseerde:
Ik heb een Yamaha Aerox
Tecnigas
3.3gram rolletjes
Goude polini drukveer
Zwarte polini trekveertjes
Verders onbegrend
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Ronnie Runner:
Ik 1 keer met een nrg met malossi vario dat was goed voor 1,7 kw en das dus F240
frown.gif
,maaaaar dat geld heb ik wel mooi terug gekregen van het ministerie
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
.
Welliswaar een half jaar voor moeten kutten maar toch terug gekregen
smile.gif

hoe heb je dat in vredesnaam voor elkaar gekregen als ik vragen mag?
 
Originally posted by Ton op de Runner:
1,9 kw, runner met for race.

uitlaat waarschijnlijk kwijt en een boete van weet ik veel hoe hoog. Ben um nu meer dan een week kwijt en heb nog nix van die lui gehoord!

dan zou ik er is langs gaan! een vriend van mij is z'n zip sp met mk nu al een week kwijt en die pipo's zeggen van met 2 dagen heb je 'm weer stelletje gore kankerlijers
 
Ja, precies, dat zeiden ze bij mij ook! Elke keer als ik dat nummer 0900-8844 bel krijg ik een 1 of andere miep (na 10 (!) keer overgaan) aan de telefoon die mij door heel Nederland verbind om 1 bepaald persoon te pakken te krijgen die aan mijn scooter gaat sleutelen. Nou moet ik er dus elke keer weer na 10 minuten achterkomen dat die harry er helemaal niet is!

Nou zijn er dus 2 probleempjes. nummer één: Ik heb 3 weken geleden een aanrijding gehad met een auto. Die middenbok die steekt zo ver uit dat ie achter een auto bleef haken na een ontwijking. Dat ding boog zo snel dat het een hele hap uit mijn carterkap+carter heeft geslagen. Goed, middenbok eraf. Maarrr, nu moet hij dus op die arme zij-standaard staan, god weet hoelang hij het nog volhoudt, dat brakke ding! Tevens klapt ie weer in als je er maar een heel zacht tikje tegen geeft. probleem 2 - Mocht dat ding omvallen dat heeft ie dus kapschade, dat zal vast en zeker door de verzekering gedekt worden! Maarrrr, wat is 't um nou, hij had door de aanrijding al 1700 piek schade en als daarnaast ook nog es de kappen vervangen moeten worden zal de verzekering dat ding total-loss verklaren, halleluja. En ik bellen natuurlijk; "zet dat ding ergens anders neer, tegen de muur". Nou, mieppie kon mij ook niet verder helpen dus ik zit me ongelooflijk kwaad te maken. Nou zullen jullie vast zeggen van "oh, maar de verzekering dekt het toch, dan koop je toch een nieuwe" Nou, ik kan je zeggen dat ik bij mijn vorige scooter(s)ook minimaal 4 maanden moest wachten op geld. En dan ben ik al 18
 
2 keer een boete

1e keer toen ik 15 was, reed snacht om 5h00 zonder helm en met wat op bij de benzine pomp bij de snelweg ( was er trouwens niet via de snelweg gekomen). Kwam toen we er net wegreden een auto van de snelweg af die ons aanhield. kreeg 240 piek voor geen certificaat en helm.

Vorig jaar augustus, had net MHR 50 eronder zitten en was opweg naar winkel om begrenser te kopen. Op het einde van een fietspad stond opeens een motorjood, dus ik kon meekomen naar de controle 50 meter verderop. Ze stopten de meeting toen ie over de 2kw schoot, en kreeg te horen dat ik een boete van offecier van justitie zou krijgen. Die heb ik dus vorige maand binnengehad a 500 gulden
frown.gif


Voor de rest niks, wel een paar keer aangehouden, maar ze konden weinig beginnen
 
Originally posted by Ton op de Runner:
hoe heb je dat in vredesnaam voor elkaar gekregen als ik vragen mag?


Nou ik kreeg dus 2 boetes,de verzekerongsnummers van allebei klopte nie,dus me vader had een brief geschreven naar het ministerie,na nog 3 !!!!! brieven te hebben geschreven kreeg ik toch ongelijk omdat wout anders een proces aandeed zei die,nou ik dus met slechte zin toch maar betaald,krijg ik een week later een brief dat ik TOCH gelijk heb gekregen en dat ik me gald terug kreeg,en dat heb ik inmiddels weer oontvangen duss..
smile.gif


Alleen nu zit uik met een probleem,als ik doe wout nog eens tegenkom (Jan peters voor menesen uit valkenswaard) Zal hij er alles aan doen om me een boete te kunnen geven maarja
smile.gif
 
Geen boetes, pas 1x aangehouden.

- Reed ergens op de weg waar ik op het fietspad moest
- Haalde een fietser onbehoorlijk in ofzo (doe ff normaal)
- Reed 70 waar ik 40 mocht (kut tegenwind
wink.gif
)
(Dit was niet allemaal op hetzelfde punt dus
wink.gif
)

Alleen een waarschuwing
biggrin.gif
biggrin.gif



[This message has been edited by RemCOW (edited 23 April 2001).]
 
Ik ben een keer op het tankstation voor een kale achterband aangehouden, die motorwout MOEST me een boete geven. Hij vond ook nog dat hij mild was geweest omdat ie mijn rem tot het stuur kon intrekken. Ik denk dat hij stress had ofzo.

De tweede keer stond ik voor stoplicht te wachten en ik zag daar 2 lekkere chicks staan dus ik denk ik trek volgas op ( aerox met metrakit ). Dus ik toer lekker door en plotseeling zie ik de hele straat voor me verlicht. Dus ik denk daar heb je weer zo bumperplakker en ik sla een zijweggetje in. Toen kwam die mototwout langs we gereden. De flikker had me op 75 km/uur geklokt, boete moet ik nog binnenkrijgen.
 
3x

1.) reedt op 80 km weg FL.90,-

2.) reedt met neefje, hij stond op voetenplaat voor me (we reden rustig rondje, en hij is te klein om achter op te kunne)
FL60,-

3.) rolluhbank 1,5 KW FL180,-


ZONDUH
 
8 boetes

6 voor zonder helm( JAJA )6x90=VEEEELS TEVEEL
2 voor te snel rijden, maar werd gematst een keer reed ik 80 op fietspad( was gelukkig aan het remmen en reed niet volgas
smile.gif
) F60,- en daarna eentje van 180,- werd ik ook gematst, eigenlijk zou de uitlaat eronderuit moeten maar hij was best nog aardig en verder veeeeeeeeeeeeeeel mazzel gehad Als ik voor elke auto had gestopt had ik voor dat geld een auto kunnen kopen.
Ik heb denk zo rond de 800 gulden aan boeten betaald sinds ik tegenwoordig wegrij Nog helemaal niks gehad( en ben 2 keer door die SUBARU 555 aangehouden sja kan moeilijk wegrijden en de rest bijna allemaal undercover auto's
frown.gif
(kutdingen) maar ging elke keer te hard maar dat zagen de meeste wel over het hoofd
smile.gif


Die Netelenbos gaat het nog mooiere maken met de regeltjes, ga jij maar lekker de treinen regelen en dan met Pensioen ofzo
frown.gif
 
Sinds wanneer rijdt de Politie met Subaru GT Turbo's (zal er wel niet meer als 555 uitzien, hoogstens als 112
smile.gif
)...

Boetes voor zonder helm zijn gewoon dom, ben zelf 2* zo gepakt, vind ik ook redelijk terecht (op dat moment niet, maarja)...

Greetz.
 
hmmmm, ben ik vanmorgen weer aangehouden door die flikkers, mahjah, alleen verz. papieren en cert en het was ok, begint die wout te ijlen over 'weer zo'n monster'....... ik d8 bij mezelf; man, kijk in de spiegel
biggrin.gif

en fietsers die er reden zonder voorrang te geven aan auto's mochten gewoon allemaal door rijden, kom ik aanboppen, knipperlichtje allemaal netjes, moet ik stoppen, dat slaat dus ook 3 keer nergens op........
 
Back
Top