Hoeveel boetes heb jij gehad? Mijn 1ste verhaal :(

Zeeuw

Hardcore 4 Life
Ik reed net van school weg (of net, half 5).
Ben ik de straat nog nie uit komt er zo'n motorwout op me af. beetje zwaaien naar mij (dacht zeker dat ik homo was). Toch maar ff aan de kant.
Wout: Mag ik je papieren even zien
Ik: Sorry?
Wout: papieren
Ik: ohh...
Ik geef de papieren. Zegt ie:
Wij houden een eindje verderop een rollerbank controle. Wil je me ff volgen.
Ben je al eens eerder gecontroleerd?
Ik: Sorry? (ja, hardcore oortjes , en een helm natuurlijk)
Wout: Of je al eens eerder bent gecontroleerd
Ik: Neuh
Wout: Kom maar mee
Ik die wout achterna
[opschep modes]
Ik trok die wout met ze gare crossmotor er VET uit
[/opschepmodus]
Kom daar aan.
Wout: Wacht hier maar ff
Ik ff wachten, nog ff wachten, nog ff wachten. Motor is onderhand afgeslagen, ik kon em niet eens fatsoenlijk warm rijden
Moest ik me scoot op de rollerbank zetten.
Wout: Zet em er maar zo recht mogelijk voor.
nah, als ze da ding nou eens zo neerzetten dat ik er meteen op kan rijden. Maar nee hoor, zetten ze hem op een stukje waar je je scooter amper gekeerd krijgt. Ze hadden een hele parkeerplaats vrij.
Ik mijn snelheidsmonster erop zetten
Wout: Doe em maar ff aan.
Ik dacht: Ken jij da nie zeg, sjezus. (Je moet me scoot wel starten met een gebruiksaanwijzing )
Hij gaat erop zitten.
Ik keek toen en da metertje kwam nie boven de 0.5 Kw uit. Ik dacht: Valt toch mee
Gaat die wout ff lekker op me scooter staan springen(ben ik ff lekker zuinig op me scoot, gaat hij er een beetje op liggen springen, het is niet eens zijn eigendom ) met gevolg dat ie lichter word en dus kan het wiel sneller draaien. Hij ging er later wel weer opzitten, maargoed. zonder het springen bleef da wijzertje mooi onder de 0.5
Daar ging het wijzertje
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1.0
1.2
1.3
JAAA! Hij stopt.
Nou, da is dan volgens een of andere wazige tabel (waar natuurlijk niks van klopt, want ze meten het vermogen. Zoals jullie denk ik wel weten, de natuurkundige onder ons, heeft vermogen niet veel met topsnelheid te maken maar met acceleratie. Je kan wel 45 rijden, maar als je die 45 in 0.5 sec haalt heb je veel vermogen, als je die 45 in 3 minuten haalt heb je weinig vermogen. DUH!) 63 en nog wat KM/U
Da komt dan neer op 140 piek.
Gelukkig wel in mijn voordeel want hij rijd digitaal 80
En klasgenoot van mij rijd langzamer en trekt langzamer en die had een andere keer 180 piek, gehehehe
Verder was alles wel in orde, volgens die wout.

Andere Scooters:
Aerox: 250 piek en de mijne 140 piek
NRG: 90 Piek
Runner: 90 piek

Kwam er nog een ander gaar brommertje aan rijden. Da ding kwam nie boven de 0.1Kw uit
Da kon die wout nie hebben, had je zijn kop moeten zien. Iedereen lachuh. Trekt ie da ding van de rollerbank. Zegt ie: Zitten niet eens remmen op.
Eigenaar: Wel, achterrem
Wout: Ow ja, das dit hendeltje
Hij rent ff met da ding, das nie zo erg. Tilt ie het voorwiel op en laat ie da voorwiel ff een paar keer op de grond butsen, ook lekker voor da ding. Was nie veel, maar toch. Het is niet zijn eigendom. Lompe boer!

Toen ben ik maar door gereden. Krijg binnekort geld van de belasting terug. Ken ik het mooi van betalen

Da was me eerste boete
Zullen er nog veel volgen want ik voer em toch nie af, eerer nog op. Moet elke dag 32km rijden. Da ga ik dus nie met 45km per uur doen.
En aangezien ik 30 VEEEEEEEL te langzaam en gevaarlijk vind binnen de beboude kom zal ik het ook niet rijden.
Gewoon met het verkeer mee. Het liefst rij ik buiten de bebouwde kom ook op de weg want die kut fietspaden:
Hobbelig
Smal
Veel bochten
Lastige fietsers Langzame scooters kunnen er trouwens ook wat van

[offtopic]
Me dag begon al goed:
Kom ZEIK, maar dan ook ZEIKNAT op school aan. Me ballen waren gewoon nat
Hoor ik dat we het eerste uur vrij hebben
Nah, toch nog wa goede punten gehaald op school
Tot HALF 5 op school gezeten Als ik gewoon wat eerder naar huis mocht hadden ze er waarschijnlijk nog niet gestaan. Maat van mij reed net 1 min. eerder weg en nog een andere 1 min. later en die werden niet meegenomen
Als ik da was geweest had ik mooi geen boete gehad.
En we aten ook al rode kool
[/offtopic]

Dit was het dan.
iemand anders nog boetes gehad?
Zo ja, voor wat en hoeveel was het?

Voor de geintresseerde:
Ik heb een Yamaha Aerox
Tecnigas
3.3gram rolletjes
Goude polini drukveer
Zwarte polini trekveertjes
Verders onbegrend
 
Advertisement - register to remove this

ik 2 boetes
1x omdat ik door een oranje stoplicht probeerde te rijden wat net voor ik er was op rood sprong en 1 x roller bank, 1 kw met metrakit uitlaat.
rood stoplicht 70 piek, rollerbank 80 piek.

rode kool is smerig!
 
ik twee boetes met m´n aerox (jaja toen nog op straat!)

allebei op de rollerbank, ring uit de vario en prop dacht ik nog in de uitlaat
smile.gif


allebei 75.- en maar 1 betaald, omdat mijn ouders via de dealer naar yamaha nl. hadden geklaagd dat mijn scoot nog helemaal ori. was en dat ik dus al twee boetes had
smile.gif


kheb de boel dus een beetje belazerd, maar alles is beter dan een boete betalen toch?

dat was trouwens in ´98....
 
Ik ben ergens in maart dus gepakt met mn SF2 met het nodige opfokspul... Alles kwijt zoals jullie inmiddels wel weten
smile.gif


Malossi MHR Replica 70cc
Polini for Race uitlaat
Dell'orto 19,5mm carb
Top Racing 19mm spruitstuk
Polini groen membraanklep
Polini Speedcontrol vario voor Piaggio
Polini V-Snaar
Polini Speed Drive Torquedriver
Top Racing verstelbare koppeling
 
1x 60 piek, 2 weken terug

Gaat die vuile flikker staan zodat ie op 0,68 komt en gaat vervolgens zitten zodat ie legaal gemeten kan worden! Hij bleef eerst op 0,5 totdat hij ging staan en toen weer zitten.....Maarja had mijn begrenser er op dus scheelde me alsnog iets van 100 piek
smile.gif


Trouwens ik was de enige die met 0,68(vonden hun 0,7) bekeurd werd
mad.gif


Wouten zijn flikkers!

------------------
Puch NTT + 17,5 mm DO > 75 digi (spr84, 8.0 gr)
 
Ik 1 keer met een nrg met malossi vario dat was goed voor 1,7 kw en das dus F240
frown.gif
,maaaaar dat geld heb ik wel mooi terug gekregen van het ministerie
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
.
Welliswaar een half jaar voor moeten kutten maar toch terug gekregen
smile.gif
 
De prijzen zijn onlangs verhoogd denk ik. Ik kreeg onlangs een proces verbaal voor 80 gulden (0,9 kW) en op de beschikking stond 90 gulden. Ik heb protest aangetekend maar heb nog geen reaktie terug ontvangen. Wordt vervolgd...
 
Originally posted by Razkin:
HUH, hebben ze ook je vario zooi eruit gehaald ??? Wat een crisis...Alsnog aanklagen die eikelz

Ownee sorry, my bad
smile.gif

Ze zijn niet achter mn carterkap geweest, dus de vario, snaar, achterpoelie en koppeling zitten er nog.
Zijn ook te koop btw (doe eens een leuk bod
smile.gif
 
Nooit last van gehad, van die klote wouten, ja met de fiets dan, maar rij een half jaar scooter en nog niet eens een waarschuwing.

[stomme wouten voorbeeld mode]
rij veel te hard door de bebouwde kom op de weg, en moet daar op het fietspad(weet ook niet waarom) komt daar een wout aan gereden, en die rijdt gewoon door, idiote sukkels.
smile.gif

[/stomme wouten voorbeeld mode]

denk dat ik best wel wat geluk heb wat da bereft.
 
een keer een boete gehad: rijden zonder helm........JAAAH RIJDEN ZONDER HELM! Was effe een testrondje over het pleintje bij ons aan het rijden en meteen komt er een motorwout aan: 90 piek boete, hij had geeneens medelijden! Eerder een vette grijns
mad.gif
(wout: hehehe, aanvulling op m'n salaris)
Verder 1 keer op de rollerbank gestaan, maar toen was ie nog begrenst, vanwege inrijden
smile.gif

Geen boete dus
smile.gif


Rode kool: alleen lekker als m'n oma het maakt met appel erin
smile.gif
Verder is het niet echt bruisend lekker.

Greetz
 
Erm, 6 januari 1998: 150,= voor 1,1 (onbegrensde Gilera Typhoon)...

Afgelopen maand: 90,= voor "te hard" rijden volgens een motoragent die achter me reed (reed 60 omdat ik de weg niet wist
smile.gif
)... Geldropsedijk trouwens, voor de Eindhovenaren
smile.gif
...

Weinig gepakt dus, gezien het feit dat ik al 5 jaar scooter rijdt
smile.gif
smile.gif
...

En: rode kool is toch best lekkur?
smile.gif


Greeetz.
 
1x geen voorrang verlenen (zelf niet eens gezien) ik hoefde van de moto-patser niet mee naar de rollenbank, mja, me scoot was toch nog begrensd dus
smile.gif
kostte me 60 of 70 piek, kweenie meer preziez

owjah: rode kool: GADVERDAMME!!
 
Ooit een keer op de rollenbank. Standaard 0,8 kw. Maar kreeg geen boete. Was namelijk op de open dag van de politie en toen was ik wel benieuwd. Verder heb ik wel vaak geluk gehad. Keer een politieauto voorbijgereden met iemand zonder helm achterop (stom ik weet het)en die liet me gewoon gaan. En pas nog een motoragent schuin achter me. Maar was een heel smal fietspad dus ik ging niks te hard. Nou en ze hadden vorige week een controle en kwam ik voorbij met yasuni z eronder. Toen stonden ze te kijken maar ze lieten me gewoon doorrijden. Beetje heel erg veel geluk noem ik dat. Dus nog nooit een boete gehad!
 
Ik één keer met 't puchje van me vader -> 60,- gheghe
Daarna 2,1 kW -> tata Hebo en 300,- boete
Daarna een keertje gelaserd -> 130,- (ik reed maar 65 ofso gelukkig)
En gisteren mocht ik ook weer op de rollenbank met mijn begrenzer aan gelukkig en dat kostte me 130,- (omdat ik met mijn lompe kop dacht dat ie maar 50 reed, bleek 65 te zijn).
En dat springen doen ze hier ook ja. Wou die gek ook op mijn scooter doen. Zeg ik : "he doe eens effe normaal, ik sta toch ook niet op die bus te springen!?". Hele hoop gezeik en gezwam en toen mocht ik weg.

Btw, rode kool is echt ranzig ja
smile.gif


Mzzl
 
Back
Top