Hoevaak heb je een BIJNA - Ongeluk gehad? door fout van anderen...

Zero-X-Tuner

-Electronics Expert-
Ik had vanmorgen om half 9 bijna een ongeluk hier in leeuwarden. Ik reed op een rechtdoorgaande weg, die naar een brug leidt, :)gewoon 50. Kwam me daar van links op een aanliggende weg :(godverdomme ineens een Mercedes Benz :|MET AANHANGER NOG WEL en die zou ff snel voorang nemen en de weg op:L. Het scheelde maar 10 cm of ik was tegen die flikker opgeknald!:( Nou is mijn vraag aan jullie... Hoe vaak hebben jullie in zo'n situatie gezeten of ook bijna een ongeluk gehad? en Hoe vaak deed de politie:| er wat aan?
 
Advertisement - register to remove this

Heb 1 keer gehad dat politie auto me dus bijna omver reed... ik reed gewoon rustig door een bocht en politie auto kwam diezelfde bocht uit, maar nam die bocht echt abnormaal wijd waardoor ik dus bijna tege die auto zat, toen stopte die... ben ik maar snel weg gereden :p :+

edit: verder geen ongelukken gehad gelukkig en ook geen bijna ongelukken :)
 
Ik heb 10 jaar geleden een ongeluk gehad door fout van een ander en daarbij mijn elleboog verbrijzeld, ik zat hierbij achterop op me ciautje die ik net 2 weken had, een ander reed, heb wel een flinke schadevergoeding gekregen + smartegeld.
Tot op de dag van vandaag loop ik met een groot litteken rond op me elleboog, en wees gewaarschuwd, dit gebeurde bij een snelheid van 20 a 30, net optrekken na het tanken.
Had ik geen helm gedragen dan had ik waarschijnlijk er niet meer geweest gezien de schade van de heml toen.

Voor de rest een aantal keer bijna ongeluk door automobilisten die vinden ik de scoot te langzaam rijd en me aan de kant drukken.
2 keer was dat echt heftig met een verschil van 1 cm.
Afgelopen maandag nog aan de kant gedrukt met een verschil van 5 cm.

Ik heb daar echt een hekel aan; scooters mogen max 45; moeten op de weg rijden, dienen als begrenzers van het verkeer in de binnenstad en worden daarbij levende schietschijven voor automobilisten.

Scooter wordt momenteel afgevoerd; ik ben heel makkelijk; als het fout gaat heeft de politie of justitie een probleem.
Mijn vriend zal niet meer scooter rijden, die vind het te gevaarlijk worden als ie is afgevoerd (omgekeerde wereld toch? maar wel terecht!)
 
Ben bijna eens de deur van een politieauto ingereden. Reed op een vrij breede weg, waar meneer agent dacht wel even te kunnen keren. Reed dus spontaan het parkeervak voor het politiebureau uit, en zet zn auto dwars op de weg.
Heb groot licht aangegooid en kon met een gangetje van 70 nog net om zn achterkant heen. De blik in de ogen van de vrouwelijke agente op de pasagiersstoel, de kant waarvandaan ik aan kwam rijden, was onbetaalbaar :W

Ook nog eens bjina van achter geramt doordat ik vol in de remmen moest voor een overstekende eend. Trut achter me hield onvoldoende afstand.

Verder ook regelmatig afgesneden door hufters in auto's. Hier ga ik dan altijd met groot licht achter rijden :L

Groot licht is leuk :) Maar misschien dat ik er nog een stroboscoop bijknal
 
Laatst nog..

Reed op zon weg met fietspad ernaast, en ineens ging zon doos zonder te kijken of hand uit te steken even oversteken:( Ik reed al bijna ongeveer naast der dus ik vol in de remmen, zag die fiets voor me voorbij gaan, remmen weer los en doorgereden.

Was wel raar ik schrok eigenlijk helemaal niet ofzo:? mss wel goed want anders had ik er mss wel opgezeten. En dat allemaal op een maandag morgen:p
 
Heel vaak een bijna ongeluk , dat je vol op je remmen moest gaan door iemand die zelf de weg aan het zoeken was bijv , of je afsnijd :L

Ergste weet ik nogwel , ik reed op een kruispunt af ( fietsers/brommers ) , ik wilde rechtdoor en er kwam niks aan , ja een tegenligger recht voor me maar ik d8 dus dat die of rechtdoor ging of afsloeg naar links , ja mooi niet , wat doet diegene , hij gooit em nog ff snel voor me naar rechts :L , ik schoot er echt een paar cm achterlangs :X

Eigenlijk gehoopt dat ik hem net raakte :D
 
Cipher said:
Ben bijna eens de deur van een politieauto ingereden. Reed op een vrij breede weg, waar meneer agent dacht wel even te kunnen keren. Reed dus spontaan het parkeervak voor het politiebureau uit, en zet zn auto dwars op de weg.
Heb groot licht aangegooid en kon met een gangetje van 70 nog net om zn achterkant heen. De blik in de ogen van de vrouwelijke agente op de pasagiersstoel, de kant waarvandaan ik aan kwam rijden, was onbetaalbaar :W

Ook nog eens bjina van achter geramt doordat ik vol in de remmen moest voor een overstekende eend. Trut achter me hield onvoldoende afstand.

Verder ook regelmatig afgesneden door hufters in auto's. Hier ga ik dan altijd met groot licht achter rijden :L

Groot licht is leuk :) Maar misschien dat ik er nog een stroboscoop bijknal


Ik heb ook bijna een politiedeur eruit gereden. Toen ik op eht fietspad ree gingen ze heel dicht naast me rijden,deden de deur open en gingen vol remmen om me te laten stoppen. Ik had mazzel dat ik 2 weken geleden nieuwe remblokjes had gehaalt want toen we stil stonden stond ik zacht tegen die deur aan. Hij kon ook gewoon ff naast me rijden en vragen of ik ff wilde stoppen. Kreeg ik een boete voor op het fietspad rijden.

Bijna aangereden door een politiemotor die opeens vol gas uit een steeg kwam. Hij raakte me achterband net niet.

Bijne over een auto gevlogen toen deze zat te wachten in een zijstraat. Hij wachtte dus ik denk hij geeft me nog ff voorang. Toen ik 15 meter voor hem reedt gaf ie opeens volgas en moest ik vol op mijn remmen.

Had bijna zo'n klote wijf aangereden. Ik ree ong. 35 komt er opeens een bellend wijf tussen 2 auto's vandaan gelopen ze keek gewoon recht voor zich en stak de weg over. Ik vol op mijn remmen kwam met piepende banden tot stilstand, gaat ze zeggen dat ik uit moet kijken. Ik dat wijf helemaal verrot gescholden en verdergereden.
 
Wilde ooit een kleine rotonde rechtdoor nemen met een gangetje of 70 toen besloot een mevrouw van rechts in een boodschappenauto'tje dat ze nog wel even voor mij de rotonde op kon rijden. Heel hard geremd, achterkant gleed helemaal weg, piepende banden en uiteindelijk de auto op een meter na gemist zonder onderuit te gaan.
 
heb 1 x een ongeluk gehad door een ander, ik kreeg geen voorang van iemand uit een uirit. de beste mevrouw keek nog naar me dus ik dacht dat ze me zag en trok het gas net open, maar zij ging ook rijden.. ik week gelukkig uit maar ze duwde net mijn scoot onderuit. heb heel er veel geluk gehad dat er geen tegenligger aan kwam anders had ik hier niet gezeten denk ik. rood ongeveer 70, en na flink remmen op een korte afstand ben ik denk ik met een snelheid van 40 km van mijn scooter af gedrukt. ik draag atlijd mijn helm en daar was ik toen erg blij om (A) :p

heb ook nog welles bijna ongelukken, maar dat is dan omdat ik mijn dan aan de regels houd en rusit rijd binnen de bebouwde kom. maar dan word je zoals vaker gezegd gewoon weggedrukt door auto's. en ook op binnendoorwegen waar eigenlijk maar plek is voor 1 of anderhalve auto zeg ma, als er dan een tegenliggen aan komt met een auto maak ik het vaak zat mee dat ze niet afremmen (en tog rond de 80 - 100 rijden) en ook geen cm. aan de kant gaan.

scooterrijdens hebben gewoon een slechte naam, en veel mense hebbe geen 'respect'voor scooterijden (wist ff geen beter woord). als iemand mij iriteert op de een of andere manier ga ik er idd ook met groot licht achter rijden en die persoon ff goed opjagen, wille ze zo stoer zijn om mij voorbij te razen dan sprint ik er wel ff achter aan ;)
 
Respect hebben ze niet nee ze knallen altijd wel net voor je uit een zijstraatje ook al zagen ze je.

Ik werd ook weggedrukt op een twee baans rotonde. Dan snijden ze je gewoon dik af. Vooral die zakenmannetjes denken dat ze de enige op de weg zijn.
 
Ik woon in een straat die aansluit op een "grote weg" . Als ik daar uit kom heb ik voorang. Daar ben ik vaak zat bijna omver gereden. Vaak kom ik er gewoon heel hard aanknallen, maar houd er wel rekening mee dat degene van links zobiezo doorijd, dus stop ik altijd wel. Dan schrikken ze altijd wel even:W. Ook vaak zat dat als je met de fiets op een rotonde rijd, of met de scoot op de fietstrook op de rotonde, dat er een auto binnendoor komt, en dan ineens de rotonde wil verlaten, terwijl jij op de rotonde wil blijven. Ook 1 x met een stadsbus gehad. Dat scheelde echt maar enkele centimeters. K heb toen eens van me afgetrapt, maar de deuk in de deur viel achteraf (gelukkig) wel mee.
 
ik ree over onze weg zo'n 70km per uur, kwam er een auto van rechts.
maar er stonden haaietadenden, ik had dus voorang.
die vent ree zo de weg op, ik kon nog net naar links ontwijken :/
 
Bijna elke dag, door idioten die vol in de remmen gaan en zomaar keren midden op de weg met aanhanger (klote bouwvakkers :X), en mensen die er nog ff 'snel' willen voorgaan..

En in het begin ben ik een keer van de weg gedrukt door zo'n kerel die vond dat ik geen voorrang had :D, kerel me uitschelden voor kk dit en dat.. Ik helemaal pissig omdat ik bijna onderuit was gegaan in dat natte gras met de nieuwe brommer.. Kwam er een maatje langs die het gezien had, trapt zo de spiegel van m eraf, je moest hem zien kijken :D:D onbetaalbaar :W
 
Erwin280 said:
Respect hebben ze niet nee ze knallen altijd wel net voor je uit een zijstraatje ook al zagen ze je.

Ik werd ook weggedrukt op een twee baans rotonde. Dan snijden ze je gewoon dik af. Vooral die zakenmannetjes denken dat ze de enige op de weg zijn.
Juist. altijd die nette mannen strak in pak in hun dure autootjes die je van de weg drukken.
Prachtig hoe je ze ziet vloegen als je erachtr plakt met je licht in hun spiegel.
Vreemd eigenlijk, aangezien zij ook het type zijn dat gaat janken als er een krasje op de lak zit.

Overigens ook nog eens bijna een vrouw op een fiets omver gereden. Zij sloeg spontaan af naar rechts toen ik haar wou inhalen. Zonder te kijken, en zonder wat aan te geven. Maar dat was eigenlijk mijn schuld, ik zag de dag erna dat ik helemaal nie top dat fietspad mocht rijden *D
 
Dat heb ik ook nog wel vaak gehad dat mensen zomaar oversteken zonder ook maar te kijken. Daarom zeggen ze ook bij de theorie dat je fietsers minimaal met 1,5 meter tussen jou en de fietser mag inhalen. Maar dat snap je toch niet als er een dikke bus langsrijdt of vrachtwagen kom je er echt niet levend vanaf als je opeens voor hun oversteekt. Dan ga je geheid plat geloof mij maar.
 
Ik heb al zovaak een "bijna" ongeluk gehad, omdat mensen in grote auto's denken dat ze almachtig zijn, vooral bij wegversmallingen waar jij als bromfietser/scooter gewoon voorrang hebt, trekken zij hem domweg voor :| daar kan ik me wel zo erg over opwinden :( en wat denk je van de mensen die de auto even een rechtdoorgaande weg optrekken, waar jij aankomt, en je gewoonweg niet gezien word (niet willen zien dus:() echt tegenwoordig rijd ik veel voorzichtiger dit nadat ik een paar keer moest uitwijken over het fietspad bij een wegversmalling :( :eek: :p omdat iemand weer gewoon voorrang nam. maarja tot nu toe nog nooit fout gegaan :D hoop ik ook zo te houden.

groeten
 
Back
Top