Ik heb nu een athena racing (vlinder poort) gekocht
en als ik nu lange stukken rijd word ie natuurlijk zeer warm..
MAAR hoe lang kan ik bijv. op 2/3 gas rijden? want ik had ergens gelezen dat je met een evo niet langer dan 20 min. mocht rijden omdat ej anders een warmloper kon krijgen...
en ik had ookj eens gelezen dat de tail-pipe (is da dat 8terste stuk van de uitlaat waar demper aan zit?) dat die bij een nardo te dun is en waardoor een snelle cil niet zijn gassen kijt kan en daardoor te warm word.. is dit zo?
me setup is
Athena vlinder 70
21 mm
std membraam (athena klepjes) en spruitstuk
doppler asje
Nardo uitlaat
std onsteking
hebo vario
delta clutch..
je mag er zo lang rijden mee als je wil, zolang de temp. maar goed blijft... nooit te warm duz en een nardo is toch echt voor een 70cc cilinder, vind jij de tailpijp van een nardo dunner als een c16 oid? :? of bedoel je de bocht?
zet er een andere cilinder op, dit is zonde van de manston.
en de tailpipe van de shot is te dun, wat nogal voor wat warmte ontwikkeling zorgt in de cilinder ---> warmloper
(het gaat wel over een manston cil maar dan nog! zal die nardo die ik heb zorgen voor te veel warmte met me athena vlinder poort?)
Wat een bullshit vandaag allemaal weer zeg. Afgelopen jaar in Croix @ SOBW race 4 uur lang achter mekaar gereden met MHR Team 50 @ 14500 toeren en helemaal niks aan het handje. Dus waar dat 20 minuten verhaaltje vandaan komt....
zet er een andere cilinder op, dit is zonde van de manston.
en de tailpipe van de shot is te dun, wat nogal voor wat warmte ontwikkeling zorgt in de cilinder ---> warmloper
(het gaat wel over een manston cil maar dan nog! zal die nardo die ik heb zorgen voor te veel warmte met me athena vlinder poort?)
zal hem wel eerst goed afstellen voordat je lang gaat blazen, david reed dan wel 4 uur achter elkaar, maar dat is ook grotendeels te danken aan de beste afstelling van zn onderdelen
zoiezo vind ik dat je op een dergelijke setup niet echt op dingen moet besparen,
doorsparen voor die c16 is eigenlijk wel een vereiste....
ik heb nog nooit problemen ondervonden met een Nardo en de jongens waarvoor ik die eronder heb gebouwt rijden soms uren achter elkaar en ook lange stukken , je moet gewoon goed smeren en zorgen dat de rest o.k. is , te warm wordt ie echt niet zomaar . heb je btw wel de thermostaat eruit gehaald?
nee ik bedoelde dat me scoot natuurlijk best wamr werd..
ik heb nadat ik me koelvloiestof erin heb gedaan me cil NIET ontlucht .. want er zit geen een nippel; aan om de lucht eruit te laten komen...
ik heb gewoon er vloeistof in gedaan en goed geschud met scoot en ff een stu ker mee gereden en tpoen weer opnieuw bijgevuld.. moet (lijkt mij) toch genoeg zijn..
op dit moment is btw. me scoot al redelijk afgesteld (lichte overtoeren nog wel) en sproeier is iets te groot en ik rijd 1/40 olie met benzine E98
maar ik zal nog ff een grote zoektoch houden op internet naar :nardo en detonatie"
en "melf #50" ik heb geen thermostaat meer .. maar onder welke cil's lagen die nardo's wat je zei... onder een DR en rode top etc boeit het ook niet maar bij snelle alu cil's ook?