Hoelang mag je rijden emt een (snelle) ALU cil?

FraNNa

beta blaast lkkr..
hallo mensen

ik heb een vraagje

Ik heb nu een athena racing (vlinder poort) gekocht

en als ik nu lange stukken rijd word ie natuurlijk zeer warm..
MAAR hoe lang kan ik bijv. op 2/3 gas rijden? want ik had ergens gelezen dat je met een evo niet langer dan 20 min. mocht rijden omdat ej anders een warmloper kon krijgen...

en ik had ookj eens gelezen dat de tail-pipe (is da dat 8terste stuk van de uitlaat waar demper aan zit?) dat die bij een nardo te dun is en waardoor een snelle cil niet zijn gassen kijt kan en daardoor te warm word.. is dit zo?

me setup is

Athena vlinder 70
21 mm
std membraam (athena klepjes) en spruitstuk
doppler asje
Nardo uitlaat
std onsteking
hebo vario
delta clutch..
 
Advertisement - register to remove this

je mag er zo lang rijden mee als je wil, zolang de temp. maar goed blijft... nooit te warm duz:) en een nardo is toch echt voor een 70cc cilinder, vind jij de tailpijp van een nardo dunner als een c16 oid? :? of bedoel je de bocht?
 
nee dat van die tailpijp heb ik gewoon ergens gelezen (de voorbocht lijkt me niet te dun ofzo)

maarja daar hoef ik me dan niet druk over te maken..

maar ik heb een radiateur (ark lc) en nu (zoals vandaag) is het best heet buiten en word em scoot ook zeer heet.. en ik weet niet percies de temp.

is het aan te raden voor als ik langere afstanden wil af leggen met me beta om dan een 2e radiateur te kopen (2e hands)...?
 
nee! ik heb dot nog gevonden @ het forum:

JohanS
Senior Member zegt:



zet er een andere cilinder op, dit is zonde van de manston.
en de tailpipe van de shot is te dun, wat nogal voor wat warmte ontwikkeling zorgt in de cilinder ---> warmloper

(het gaat wel over een manston cil maar dan nog! zal die nardo die ik heb zorgen voor te veel warmte met me athena vlinder poort?)
 
Wat een bullshit vandaag allemaal weer zeg. Afgelopen jaar in Croix @ SOBW race 4 uur lang achter mekaar gereden met MHR Team 50 @ 14500 toeren en helemaal niks aan het handje. Dus waar dat 20 minuten verhaaltje vandaan komt....
 
FraNNa said:
nee! ik heb dot nog gevonden @ het forum:

JohanS
Senior Member zegt:



zet er een andere cilinder op, dit is zonde van de manston.
en de tailpipe van de shot is te dun, wat nogal voor wat warmte ontwikkeling zorgt in de cilinder ---> warmloper

(het gaat wel over een manston cil maar dan nog! zal die nardo die ik heb zorgen voor te veel warmte met me athena vlinder poort?)

hierdoor krijg je niet snel een warmloper, hierdoor ontstaat detonatie, wat ten koste gaat van je kop en zuiger,

je hoort gewoon een uitlaat te pakken die bij jouw setup past
 
ow

haha heb ik me dus voor nix druk gemaakt!! :)

ik kan dus zo lang rijden als i kwil..

haha thx voor de info!!


en btw. kan het dus zijn dat de nardo leidt tot detonatie..

uhmm.,.. dan toch maar sparen voor een c16 :p
 
zal hem wel eerst goed afstellen voordat je lang gaat blazen, david reed dan wel 4 uur achter elkaar, maar dat is ook grotendeels te danken aan de beste afstelling van zn onderdelen :)

zoiezo vind ik dat je op een dergelijke setup niet echt op dingen moet besparen,
doorsparen voor die c16 is eigenlijk wel een vereiste....
 
FraNNa said:
ow

haha heb ik me dus voor nix druk gemaakt!! :)

ik kan dus zo lang rijden als i kwil..

haha thx voor de info!!


en btw. kan het dus zijn dat de nardo leidt tot detonatie..

uhmm.,.. dan toch maar sparen voor een c16 :p
Ga maar ff searchen op het woor detonatie, zo kom je te weten of een nardo kan leiden tot detonatie:)
 
ik heb nog nooit problemen ondervonden met een Nardo en de jongens waarvoor ik die eronder heb gebouwt rijden soms uren achter elkaar en ook lange stukken , je moet gewoon goed smeren en zorgen dat de rest o.k. is , te warm wordt ie echt niet zomaar . heb je btw wel de thermostaat eruit gehaald?
 
Sander said:
Goed ontluchten vind je cilinder meestal ook wel fijn 8P.

Dat kan een groot gedeelte van je probleem zijn..


nee ik bedoelde dat me scoot natuurlijk best wamr werd..

ik heb nadat ik me koelvloiestof erin heb gedaan me cil NIET ontlucht .. want er zit geen een nippel; aan om de lucht eruit te laten komen...

ik heb gewoon er vloeistof in gedaan en goed geschud met scoot en ff een stu ker mee gereden en tpoen weer opnieuw bijgevuld.. moet (lijkt mij) toch genoeg zijn..


op dit moment is btw. me scoot al redelijk afgesteld (lichte overtoeren nog wel) en sproeier is iets te groot en ik rijd 1/40 olie met benzine E98

maar ik zal nog ff een grote zoektoch houden op internet naar :nardo en detonatie"

en "melf #50" ik heb geen thermostaat meer .. maar onder welke cil's lagen die nardo's wat je zei... onder een DR en rode top etc boeit het ook niet maar bij snelle alu cil's ook?
 
Back
Top